Citat:
Ursprungligen postat av
nonsens3
Ja det är precis det som känns så läskigt med det här fallet. Något jag också reagerar på är att erkännandet inte ska finnas dokumenterat utan något som jag förstått det endast RS har hört? Eller var det även de två förhörsledarna som tog del av erkännandet? Hur som helst så låter det mycket vagt att erkännandet som ledde till pojkarnas "skuld" inte ens har funnits tillgängliga att se av alla som hade hand om polisutredningen utan enbart av de som förhörde pojkarna vid tillfället. Det är alltså deras ord om vad de hört pojkarna säga vid ett förhör som man får förlita sig på.. även åklagaren antar jag?
Ja det uppges att bröderna erkänt inför ett par personer - en eller två? - och
hela fallets lösning bygger på detta. Men all annan bevisning, teknisk eller vittnesuppgifter, saknas helt.
Dessutom hade just de en eller två personerna en tes om att bröderna skulle vara skyldiga och dessa personer blev också befordrade efter att ha hittat mördarna och fått fram dessa erkännanden.
Och just precis dessa rediga och korrekta erkännanden är inte bandade och kan lyssnas på av någon annan.
Det är synnerligen rättsosäkert. Så kan det inte få gå till. Det är detta som nu måste utredas, egentligen inte vem som är skyldig eller oskyldig, utan utredningens viktigaste syfte måste vara att ta fram hur det gått till. Om det dessutom nu visar sig att det drabbat två oskyldiga barn och deras anhöriga bör faktiskt de ansvariga kunna ställa till svars. Kanske har någon fabricerat uppgiften om brödernas erkännande??