Citat:
Ursprungligen postat av
begsjp
Fan alltså hoppas verkligen de inte tar bort HP innan 2022. Har tänkt börja universitet 2018 och vill gärna ha en chans att byta utbildning ifall jag inte tycker om den... Mina betyg är ytterst medelmåttiga då jag var sjuk så mycket på gymnasiet. Fan alltså, vilka partier är det som vill ta bort HP och vilka vill behålla det?
HP är min enda chans...

Det kommer de inte att göra. Det är dock på förslag att man ska sänka provets betydelse till 2022. Jag tror att detta kommer att innebära att de som faktiskt fått bra resultat på HP men inte använt det kommer att söka in nu närmaste åren (ett provresultat är ju giltigt i 5 år). Så jag planerar att överskjuta mitt mål riktigt hårt till detta provet så att man är säker på att komma in.
Jag kör hpakademins webbkurs
www.hpakademin.se/webbkurs och har redan förbättrat mig tillräckligt egentligen (Enligt det systemet iaf, svårt att veta dock, man kan ju skriva under sin förmåga väl på provet osv) men jag fortsätter och kör på för att nå så långt jag kan nu! De tar förresten bort sin rabatt idag (men de har de sagt tidigare också iofs men det stod i ett mail att de skulle ta bort rabatten idag)