2017-05-14, 19:05
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Oavsett vem som påstått vad så finns inte Kevins fingeravtryck på pinnen eftersom de aldrig tog varken fingeravtryck eller DNA på Kevin.

Det fanns handavtryck som polisen trodde var Kevins.

Du har helt rätt i det, det jag kommenterade var utifrån vad som Sandberg sade i Ondskan.
Citera
2017-05-14, 19:07
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Dessa självutnämnda insatta personer är inte så insatta som dom vill ge sken av. Det var ju dessa som påstod tidigare att det inte hade gjorts några inspelningar överhuvudtaget. Så insatta var dom. Dom fiser bara ur sig saker och leker viktiga och ber alla som inte tycker som dom att dra från tråden. Ungefär så har det sett ut.

Hej Caligula

Apropå hur det har sett ut i tråden så vet jag åtminstone en person som utöver att han är väldigt oinsatt i ämnet och blandar in irrelevanta sidospår som Bonnier, även sticker så fort han får en fråga. I det här fallet så har vederbörande uttalat sig självsäkert om att barnen definitivt var skyldiga, då baserat på deras vittnesmål. Men sen när han konfronteras med andra vittnesmål som barn har fällt under liknande, ledande förhör så försvinner han av någon okänd anledning. Kan du hjälpa mig, Caligula? Vet du varför denna personen vägrar svara på vad han tänker angående barnens vittnesmål om att ha spolats ner i toaletten till underjordiska kammare där vuxna våldfört sig på dem? Vad säger det om förhörsmetoden och dess effektivitet i att ge trovärdiga vittnesuppgifter från små barn med livlig fantasi?

Vet du?

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Hörru, Caligula. Varför bryr du dig så mycket öht om vad som sagts av barnen i förhör? Barn är inga tillförlitliga vittnen och kommer att vara vuxna till lags. Detta har visats gång på gång på gång; hjärnan är inte fullvuxen förrän en bit in i 20-årsåldern. Vad tänker du angående alla tillförlitliga vittnesmålen från barnen i det här fallet? https://en.wikipedia.org/wiki/McMartin_preschool_trial

Varför vill du att barnen ska vara skyldiga?
Citera
2017-05-14, 19:08
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vad fan har detta dravel med mordet på Kevin att göra? Vill du diskutera medierna och Bonnier så kan du göra det i en annan tråd!

DJ är en mycket trovärdig journalist och han skulle aldrig ägna sig åt att göra förljugna dokumentärer. Så du kan glömma att han går i några ledband från några ägare när han gör denna dokumentär.

Givetvis allt. Han har ingen trovärdighet. Han gör sin egen journalistik just på det sättet. Han undergräver folks trovärdighet genom att plocka russinen ur kakan. Förvånad över att så många på flashbck går på detta samtidigt lite upplyftande attt se många som ifrågasätter skiten trots alla självutnämnda experter.
Citera
2017-05-14, 19:10
Medlem
Citat:
Precis det jag skrev i ett inlägg tidigare? Är du lite bakom flötet?

Kom in i matchen nu.

Han tog emot priset senast han fick det! dvs 2014 vad har förändrats med Bonniers maktpostion som han var så kritisk mot nu då?

https://www.medievarlden.se/2014/11/dan-josefsson-om-varfor-han-tackade-ja-till-stora-journalistpriset/#nyhetsbrevhttps://www.medievarlden.se/2014/11/dan-josefsson-om-varfor-han-tackade-ja-till-stora-journalistpriset/#nyhetsbrev

Lustigt när du lyckades argumentera emot dig själv genom att länka gammal skåpmat men som ger bränsle på elden att Dan Josefsson har hittat en ny kärlek i Bonnier. Se mitt förra inlägg om DN, Expressen, Kevin fallet och Dan Josefsson.

Du har ju dessutom citerat mitt inlägg där jag just beskriver detta. Läser du bara rubriker?

Josefsson har i princip inget med Bonnier-sfären att skaffa. Bröderna fälldes tack vare tron på freudianskt flum, men du kanske ställer dig bakom den ådran inom synen på psykologi likt en sann anhängare av kulturkriternas pseudovetenskapliga syn på världen?

Josefsson motiverade det andra priset på följande vis:
http://josefsson.net/blogg-arkiv/206-stora-journalistpriset-nominering-igen.html
Citera
2017-05-14, 19:12
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Hej Caligula

Apropå hur det har sett ut i tråden så vet jag åtminstone en person som utöver att han är väldigt oinsatt i ämnet och blandar in irrelevanta sidospår som Bonnier, även sticker så fort han får en fråga. I det ..(en massa dravel..)
Vet du?

Jag antar att du tillhör dom insatta som påstod att det inte fanns några inspelningar av pojkarnas vittnesmål? Jag var väl den enda "oinsatta" som vågade hävda motsatsen. Vem fick rätt i frågan? Det fanns ju för fan videoinspelningar till och med...
Citera
2017-05-14, 19:13
Medlem
Citat:
Givetvis allt. Han har ingen trovärdighet. Han gör sin egen journalistik just på det sättet. Han undergräver folks trovärdighet genom att plocka russinen ur kakan. Förvånad över att så många på flashbck går på detta samtidigt lite upplyftande attt se många som ifrågasätter skiten trots alla självutnämnda experter.

Vi har gott om experter med insyn som vet vad de pratar om och dessa är betydligt mer trovärdiga än lögnare som RS & SÅC. Det har inte plockats några russin ur en kaka. Det har aldrig slagit dig att DJ berättar om hur alltihop gick till? Om det fanns något som tydde på att killarna var skyldiga så hade dokumentären inte gjorts överhuvudtaget. Det borde väl du fatta som är så duktig?
Citera
2017-05-14, 19:15
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Josefsson har i princip inget med Bonnier-sfären att skaffa. Bröderna fälldes tack vare tron på freudianskt flum, men du kanske ställer dig bakom den ådran inom synen på psykologi likt en sann anhängare av kulturkriternas pseudovetenskapliga syn på världen?

Josefsson motiverade det andra priset på följande vis:
http://josefsson.net/blogg-arkiv/206-stora-journalistpriset-nominering-igen.html

Om du bläddrar tillbaka i tråden så är det freudianska flummet som användes av dina gelikar som argument för att pojkarna var oskyldiga. Bortträngda minnen, trauma osv.. man kan sätta in minnen osv .. Hur ska ni ha det? Ni är ju all over the place. Ni snyter ut skit bokstavligen. En av er hade ju tydligen rätt för att han åkte Mercedes och var lite mer överklass än alla andra och herreggud ni är je mer eller mindre galna. Det är som att ni vill se någon som gjort bort sig. Den som gjort bort sig är DJ.
Citera
2017-05-14, 19:17
Medlem
why123s avatar
Citat:
Vad fan har detta dravel med mordet på Kevin att göra? Vill du diskutera medierna och Bonnier så kan du göra det i en annan tråd!

DJ är en mycket trovärdig journalist och han skulle aldrig ägna sig åt att göra förljugna dokumentärer. Så du kan glömma att han går i några ledband från några ägare när han gör denna dokumentär.

Hjälp avgörs nu brödernas skuld av vem som äger några tidningar? Ibland upphör man inte att förvåna sig!
Citera
2017-05-14, 19:18
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Vi har gott om experter med insyn som vet vad de pratar om och dessa är betydligt mer trovärdiga än lögnare som RS & SÅC. Det har inte plockats några russin ur en kaka. Det har aldrig slagit dig att DJ berättar om hur alltihop gick till? Om det fanns något som tydde på att killarna var skyldiga så hade dokumentären inte gjorts överhuvudtaget. Det borde väl du fatta som är så duktig?

Kolla på avsnitt 1 av dokumentären introt. Han ringer pappan och säger något i stil med "jag har alltid haft känsla av att något inte gick rätt till här.."
Vetenskapligt och en sund inställning tycker du om man ska gräva i det här? Man hittar det man söker.
Citera
2017-05-14, 19:20
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Jag antar att du tillhör dom insatta som påstod att det inte fanns några inspelningar av pojkarnas vittnesmål? Jag var väl den enda "oinsatta" som vågade hävda motsatsen. Vem fick rätt i frågan? Det fanns ju för fan videoinspelningar till och med...

Oj, nej men titta. Ännu ett försök till att undvika att svara på frågan, och i det här fallet med en vilseledning som är lika lustig som den är lögnaktig. Om man bläddrar igenom mina inlägg i tråden så ser man att jag inte en endaste gång har uttalat mig om vad som finns och inte finns inspelat på film. Om man läser igenom tråden i övrigt så ser man även att ingen har hävdat att vittnesmål ej skulle finnas inspelade; det ser man ju i dokumentären att de finns. Vad folk däremot har hävdat, vilket stämmer och stöds av sakkunniga, är att det inte finns några inspelningar på de så kallade erkännandena. Mer då än i RS och SÅCs huvuden.

Men detta vet du ju om! Du är läskunnig, och inte överdrivet korkad. Så varför drar du upp denna skit? Kan det vara för att du desperat inte vill svara på följande inlägg?

Citat:
Hörru, Caligula. Varför bryr du dig så mycket öht om vad som sagts av barnen i förhör? Barn är inga tillförlitliga vittnen och kommer att vara vuxna till lags. Detta har visats gång på gång på gång; hjärnan är inte fullvuxen förrän en bit in i 20-årsåldern. Vad tänker du angående alla tillförlitliga vittnesmålen från barnen i det här fallet? https://en.wikipedia.org/wiki/McMartin_preschool_trial

Varför vill du att barnen ska vara skyldiga?

Du är patetisk i ditt duckande, Caligula
Senast redigerad av KlausStein 2017-05-14 kl. 19:24.
Citera
2017-05-14, 19:23
Medlem
Citat:
Om du bläddrar tillbaka i tråden så är det freudianska flummet som användes av dina gelikar som argument för att pojkarna var oskyldiga. Bortträngda minnen, trauma osv.. man kan sätta in minnen osv .. Hur ska ni ha det? Ni är ju all over the place. Ni snyter ut skit bokstavligen. En av er hade ju tydligen rätt för att han åkte Mercedes och var lite mer överklass än alla andra och herreggud ni är je mer eller mindre galna. Det är som att ni vill se någon som gjort bort sig. Den som gjort bort sig är DJ.

"Vi" är flummiga eftersom vi inte köpte lösnummer när Bonnier-media slog upp braskande löpsedlar om att två småbarn, trots brist på bevis, hängdes ut som mördare?

"Vi" påpekar bristen på bevis. "Vi" pekar inte ut någon skyldig, utan konstaterar uppenbara brister i polisutredningen.

Personen som hänvisade till en Mercedes raljerade över hur vissa andra hänvisar till sig själva som kungar... Att du inte insåg det säger dessvärre väldigt mycket.
Citera
2017-05-14, 19:27
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Oj, nej men titta. Ännu ett försök till att undvika att svara på frågan, och i det här fallet med en vilseledning som är lika lustig som den är lögnaktig. Om man bläddrar igenom mina inlägg i tråden så ser man att jag inte en endaste gång har uttalat mig om vad som finns inspelat på film och inte. Om man läser igenom tråden i övrigt så ser man även att ingen har hävdat att vittnesmål ej skulle finnas inspelade; det ser man ju i dokumentären att de finns. Vad folk däremot har hävdat, vilket stämmer och stöds av sakkunniga, är att det inte finns några inspelningar på de så kallade erkännandena. Mer då än i RS och SÅCs huvuden.

Men detta vet du ju om! Du är läskunnig, och inte överdrivet korkad. Så varför drar du upp denna skit? Kan det vara för att du desperat inte vill svara på följande inlägg?

Du är patetisk i ditt duckande, Caligula

fel. Man hävdade att det inte fanns några inspelningar av förhören.

Jag duckar ingenting. Din fråga är ju värdelös. Varför ska man bry sig om en enskild händelse som jag inte orkar sätta mig in i? Jag orkar ärligt talat inte läsa din wiki-länk+googla vidare om fallet. Jag håller mig till detta fall som skedde i Sverige. Pappan är osäker på barnen begått brottet och mamman också. Mina föräldrar hade inte varigt osäkra på om jag mördat någon. Föörmodligen har en av dom ett ganska aggressivt beteende i unga år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in