2017-05-14, 16:43
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
[/b]
Lastpallen

Nja. Den borde ha varit rejält vattensjuk och såphal av alger.
Citera
2017-05-14, 16:43
Medlem
SkurtCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conz111
De blöta kläderna är tillräckligt tillsammans med att C säger till Eva att R sett Kevin dödas på morddagen och att föräldrarna sedemera bekräftar detta.

Det finns ingen anledning att de skulle varit ute i vattnet som vittnen, man såg Kevin från strandkanten. man ser inte kevin från cykelbanorna. det finns ingen annan anledning till de blöta kläderna än att de lagt kroppen på pallen eller varit med kevin vid vattnet. Jag anser detta vara bortom rimligt tvivel, även om man inte har någon aning om hur mordet gick till (kan varit en olycka)

Men, OM det skulle visa sig att föräldrarnas ändrade historier är fabricerade i sin helhet även i senare förhör, ja då faller hela korthuset och Arvikapolisen ska åtalas.

Kan inte du redogöra för vad som gör dig så säker på att C:s kläder var blöta?
Jag tycker nog kunna utläsa ur dina inlägg att föräldrarna (eller någon av föräldrarna) har bekräftat att kläderna var blöta. Är det korrekt uppfattat? Var har du hittat den informationen?
Citera
2017-05-14, 16:44
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
[/b]
Lastpallen

Too real... :/

Men den flöt ju inte enligt vissa, utan Kevin ska ha legat I vattnet. Inte enligt någon som var där eller inblandad förvisso. Men vissa troll.

Enda rimliga anledningen att flytta kroppen så är väl att försöka få det att se ut som drunkning? (Folk bör släppa att vi vet att man kan se skillnad på kvävning och drunkning. Det är oväsentligt, eftersom 1, chock 2, förmodligen inte riktigt nobelpristagar-ämnen som gjort det.)

Varför ligger cykeln på ena sidan boden, och strumpor och skor BAKOM den då?
Kevin har lekt, eller blivit ditlurad, mot den sidan där det verkar vara mindre insyn?
Citera
2017-05-14, 16:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
jag lägger ihop bevisen

Vilka bevis?

Citat:
inget talar för att polisen har fel.

Jodå.
Citera
2017-05-14, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtCobain
Kan inte du redogöra för vad som gör dig så säker på att C:s kläder var blöta?
Jag tycker nog kunna utläsa ur dina inlägg att föräldrarna (eller någon av föräldrarna) har bekräftat att kläderna var blöta. Är det korrekt uppfattat? Var har du hittat den informationen?

ja, det är korrekt, Christ säger dett i TV4 där han äben säger att föräldrarna undanhållit denna info.
Citera
2017-05-14, 16:47
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Det skeende som Rolf presenterar behöver ha flutit på som ett välsmort maskineri om det skall uppfattas som troligt.

En 7-åring och en 5-åring har sällan det flytet när de gör något de aldrig gjort förut.

Det låter inte så sannolikt om det ska passa in i tidslinjen.

Nej precis, det finns inget sannolikt i Rolfs sagor öht imo.
Citera
2017-05-14, 16:47
Medlem
muneys avatar
Okej, eftersom Conz111 ignorerar min fråga så ställer jag den till övriga skribenter i tråden, varifrån kommer uppgiften om att pojkarna skulle ha haft blöta kläder när de kommer tillbaka till huset efter leken? Finns det dokumenterat eller är det gissningar/påhitt?
Citera
2017-05-14, 16:49
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Okej, eftersom Conz111 ignorerar min fråga så ställer jag den till övriga skribenter i tråden, varifrån kommer uppgiften om att pojkarna skulle ha haft blöta kläder när de kommer tillbaka till huset efter leken? Finns det dokumenterat eller är det gissningar/påhitt?

Det är påhitt från SÅC. Som förmodligen tagit det en vända till ifrån RS version att det KAN ha funnits blöta kläder på 7-åringen, då denna bytte kläder dagen i fråga och ingen kan "bevisa" att dessa inte var blöta.
Citera
2017-05-14, 16:50
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag håller inte med dig, avseende barnforskning är Christ mycket tung,

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Dessutom "Richard L Sjöberg menar att Christianson vid den här tidpunkten inte hade någon erfarenhet av forskning om vittnesförhör av barn". Det är väldigt relevant i sammanhanget.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/blir-illamaende-av-vad-de-utsatts-for

Enligt länkade artikeln kunde SÅC (kalla honom inte för Christ - det ger helt fel associationer)
inte mycket om barnförhör för 19 år sedan Dessutom uttalade sig SÅC redan från början tvärsäkert om hur han kunde se att bröderna var skyldiga. Något som de flesta med större kunskap aktar sig för att göra.
Citera
2017-05-14, 16:50
Medlem
Citat:
Avseende blåmärken. Även färska skador syns som blåmärken efter döden.

Jag kan ha fel. Men har du någon källa
på det?
Citera
2017-05-14, 16:52
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Nja. Den borde ha varit rejält vattensjuk och såphal av alger.

Det finns ju bild på den i Hjelmgrens. Det finns väl inga uppgifter som tyder på att den sjönk ordentligt så att Kevin hamnade under vatten? Även om den va lite nersjunken, och Kevin var blöt på magen/sidan ner mot vattnet.
Citera
2017-05-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Det är påhitt från SÅC. Som förmodligen tagit det en vända till ifrån RS version att det KAN ha funnits blöta kläder på 7-åringen, då denna bytte kläder dagen i fråga och ingen kan "bevisa" att dessa inte var blöta.

Varför skulle SÅC hitta på detta? Sanningen står väl i FUP och antar SÅC kanske kikat lite i den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in