2017-05-14, 14:38
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Trump tillträdde som president jan 2017 , så han hade inte så mycket inverkan på den jobbsiffran , vi får avvakta lite mera siffror, detsamma gäller sjukvårdsförsäkringen.

...vilket är anledningen till att Trump-regimen i desperation tar till svårmätbara variabler som "confidence" för att skrävla om sin prestation.

Undrar om det fungerar på jobbet också? Chefen: Har du utvärderat projektet? Jag: Ja, det förekommer jävligt hög confidence att det blir jättebra, så allt är lugnt. Högsta confidence på flera år faktiskt!
2017-05-14, 14:44
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Det tog två sekunder:

http://www.cnbc.com/2017/02/03/us-no...-jan-2017.html
Men snälla lilla nån... är det dagisklass på diskussionen här?

Du är med på att Donald svors in den 20:e januari, va? Så att vad som skett under denna månad har nog sedan länge föregåtts och kommit som resultat av det föregående halvår där Obamas politik drev landet.

Är du med så långt? För jag blir helt ärligt lite osäker...
För du tror väl inte på allvar att samhällsfaktorer som jobbskapande är något man trollar fram på ett par dagar?

Så det vore nog mer passande om du letade fram resultat som du kan berömma din hjälte med, och inte motståndarsidan bär ansvaret för. För gör man det så är det mer ett tecken på att man är ruskigt fel ute, för att inte säga naiv...
2017-05-14, 14:49
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Titta på båda dessa herrars rapportering historia på Trump, båda är Anti-Trump personer.

Du måste först förstå vilka som är Trumps supportrar. Det är inte Bush folk utan vita arbetsklassen och Mike Cernovich folk

Dessa två grupper är Trumps kärna.

Jag vet. Och du kanske inte är oroad. Men meningen var väl ändå att Trump skulle bredda sitt underlag.
Om till och med Fox News börjar rapportra om hans lögner och förvirring tror jag dessutom att även arbetarklassen drar öronen åt sig så småningom. Speciellt när dom inser att Trump inte är en av dom, utan bara tänker på sig själv och den rikaste 1 procenten.
2017-05-14, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Du är med på att Donald svors in den 20:e januari, va? Så att vad som skett under denna månad har nog sedan länge föregåtts och kommit som resultat av det föregående halvår där Obamas politik drev landet.

Man kan definitivt i jobb- och ekonomifrågan ge Trump berömmet för allt efter valet då det handlar om olika deals han gjort osv.

Zergrush = analogi med betydelsen överösa med usla argument till motståndaren ger upp? Det är i alla fall min tolkning.
2017-05-14, 15:00
Citat:
Jag är ju tyvärr en av de få i tråden som är ganska noga med källor och referens?
Fel. Alla dina inlägg är typ-exempel på nonsens. Även detta.

Citat:
Men jag kan förstå att sådana oortodoxa häxkonster inte ses på med blida ögon av de hängivna... Det är ju redan etablerat att argument, fakta och belägg spelar en mycket marginell roll när det handlar om den himmelske profeten; denne som helt enkelt inte får ifrågasättas!

Att Donald och hans gäng totalt klåpade bort hela statsbudgeten?
http://www.theblaze.com/news/2017/05...e-republicans/
Fel.

WATCH: Mick Mulvaney Spank the Main stream Media over the New Budget Blueprint!!
https://www.youtube.com/watch?v=-EM_UAZVgQE

Citat:
Att majoriteten av USAs befolkning ganska konsekvent avskyr presidenten?
http://www.gallup.com/poll/201617/ga...-approval.aspx
Fel. Det är msm-lögner. Period.

Citat:
Eller det där vansinnesprojektet att, för miljarder och åter miljarder dollar, slänga upp en mur mitt i ödemarken där där inte en människa har en tanke på att sätta sin fot (än mindre rutinerade knarkkarteller)... som Donald också gång på gång misslyckas med?
https://twitter.com/AnnCoulter/statu...09283559919617
Fel. Källa på att han misslyckats gång på gång, eller är det bara svammel igen?

Citat:
Ja, vad är det han egentligen har lyckats med...?

Vansinnigt mycket:

Keystone Pipeline
Dakota Pipeline
TPPA
Massvis av ALL-time-high börsrekord
"Consumer-confidence" på 16års-högsta
Hundratusentals nya jobb
Neil Gorsuch - SCOTUS
Illegal invandring på 17års-lägsta
"Manufacturers Confidence" på 20års-högsta
36 Executive orders. Skrotat Obamas skitpolitik
Ny sjukvårdsreform genom "huset"

Citat:
Allt detta spelar ingen som helst roll! Helst har det inte ens hänt!
Hans supportrar har inga som helst politiska mål eller intentioner de siktar mot; det enda som spelar någon roll är kriget, att inte på något vis låta fienden, "the libruls", åstadkomma någon sorts påverkan på det amerikanska samhället överhuvudtaget.
Classic zergrush-svammel. Vart vill du komma?

Citat:
Och om demokraterna tex. vill att USA ska betala sina räkningar...
https://www.theatlantic.com/politics...othing/280611/

...eller reparera den fallerande infrastrukturen...
http://time.com/83073/barack-obama-t...n-republicans/

...då är det saker som republikanerna absolut inte får tillåta.
Och detta oansvariga och irrationella credo kommer köra USA i diket de kommande åren.
Classic zergrush-svammel igen. Vad har Trump med dessa 3-4 år gamla artiklar att göra?

Kom med något konkret nästa gång. Önskar dig lycka till!
2017-05-14, 15:03
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vad är det du gnäller över? Du bör väl vara glad att republikanerna inte fick igenom deras vilja i budgeten? Du bör väl vara glad över att muren ligger på is än så länge? Eller har du plötsligt gått över till högern?
Du håller alltså med om att Donald är en sällsynt värdelös president som egentligen inte åstadkommit någonting av betydelse? För om jag ska avslöja en hemlis
Och jag har heller aldrig gnällt, men klart det låter så om man identifierar sig så till den grad med den amerikanske presidenten och då blir fruktansvärt lätt provocerad av kritik mot denne?
Jag konstaterar bara rådande fakta och det är att den sittande administrationen är en bunt oansvariga klåpare som varken vill eller har förmåga att driva ett land, än mindre ett av världens mäktigaste sådana.

Det är istället den religiöst troende gosskören här i tråden som gång på gång kommer med märkliga påståenden som:
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Trump sitter säkert på sin tron och är älskad som aldrig förr. ÄLSKAD! Kan inte ni rabiata Trumphatande kommunister som härjar i tråden dag och natt bara ta en liten timeout? När ni återkommer kanske ni kan erkänna för er själva att Trump är ett politiskt geni och den mest handlingskraftiga president USA någonsin haft.
...eller:
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Samtidigt stiger Trump som en värmande vårsol i opinionen. Skönt att sola sig i hans fantastiska strålglans. Snart betalar Mexiko muren, liberalerna besegrade och det frihetliga Mekka som USA återgår till kommer skina som en fyrbåk över västvärlden.

...och jag undrar bara vilka belägg det överhuvudtaget finns för detta?
2017-05-14, 15:33
Medlem
Citat:
Du håller alltså med om att Donald är en sällsynt värdelös president som egentligen inte åstadkommit någonting av betydelse? För om jag ska avslöja en hemlis
Och jag har heller aldrig gnällt, men klart det låter så om man identifierar sig så till den grad med den amerikanske presidenten och då blir fruktansvärt lätt provocerad av kritik mot denne?
Jag konstaterar bara rådande fakta och det är att den sittande administrationen är en bunt oansvariga klåpare som varken vill eller har förmåga att driva ett land, än mindre ett av världens mäktigaste sådana.

Det är istället den religiöst troende gosskören här i tråden som gång på gång kommer med märkliga påståenden som:

...eller:

...och jag undrar bara vilka belägg det överhuvudtaget finns för detta?

Nej det där får stå för dig. Att han inte fick igenom mer av sin politik i budgeten är dåligt, ja, men det du håller på med är ju helt löjligt, där vartenda ord och varenda grej som Trump gör automatiskt är dåligt bara för att det kommer från honom. Ni klagar ju över de minsta petitesser typ att Trump fick två skopor glass vid en middag och resten fick en. Bara patetiskt.
Senast redigerad av TheStriptease 2017-05-14 kl. 15:35.
2017-05-14, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Pipelines är skräp och miljöförstörande, dessutom har Trump gått ut med sin budget där man skär ner på allt miljöarbete. Han har dessutom satt dit en direkt miljöfientlig, icke vetenskapsmans mupp för att styra över miljöpolitiken.

Källa på jobben tack eller sluta dra upp det. Har du tid att skriva dina inlägg har du tid att länka.

"TrumpCare" kommer döda folk, till skillnad från ObamaCare.
"Alibabas Ma möter Trump, lovar att föra en miljon jobb till USA" och det innan Trump blivit tillsatt

http://www.reuters.com/article/us-us...-idUSKBN14T1ZA
2017-05-14, 15:39
Citat:
Du håller alltså med om att Donald är en sällsynt värdelös president som egentligen inte åstadkommit någonting av betydelse?
Fel.
In his first 100 days, President Donald J. Trump has taken bold action to restore prosperity, keep Americans safe and secure, and hold government accountable. At an historic pace, this President has enacted more legislation and signed more executive orders than any other president in over a half century. With a focus on rebuilding the military, ending illegal immigration, and restoring confidence in our economy, the President is keeping his promises to the American people.

https://www.youtube.com/watch?v=hBw_RhnCDZ8

Keystone Pipeline
Dakota Pipeline
TPPA
Massvis av ALL-time-high börsrekord
"Consumer-confidence" på 16års-högsta
Hundratusentals nya jobb
Neil Gorsuch - SCOTUS
Illegal invandring på 17års-lägsta
"Manufacturers Confidence" på 20års-högsta
36 Executive orders. Skrotat Obamas skitpolitik
Ny sjukvårdsreform genom "huset"

Citat:
Och jag har heller aldrig gnällt,
Fel. Du gnäller hela tiden.

Citat:
men klart det låter så om man identifierar sig så till den grad med den amerikanske presidenten och då blir fruktansvärt lätt provocerad av kritik mot denne?
Fel. Du är en oansvarig klåpare. Ytterligare ett classis zergrush-svammel-inlägg som inte är baserat på något konkret. Försök med det nästa gång. Lycka till!
2017-05-14, 15:39
Medlem
E.Merckxs avatar
Fmr. Dir. of National National Intelligence James Clapper på State of the Union nu:

"Our institutions are under assault internally" From the president? "Exactly."

2017-05-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Trump tillträdde som president jan 2017 , så han hade inte så mycket inverkan på den jobbsiffran , vi får avvakta lite mera siffror, detsamma gäller sjukvårdsförsäkringen.
Det där görs varje månad. Så pröva använda sökfunktion du också istället för att bara obstruera. Tror senast en vecka sen jag hörde om denna siffra(aktuell månad) på CNN eller Fox senast.
2017-05-14, 15:46
Medlem
E.Merckxs avatar
Mera från Clapper:

"The intelligence community has found James Comey's firing "very disturbing"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här