Citat:
Ursprungligen postat av
toduah
Han har redan varit långt mer politisk än någon av sina föregångare, så med högsta sannolikhet kommer han, likt obama, inte att dra sig undan rampljuset.
Nu dömer du honom för e-post tjafset, ja han gjorde några fel men de gjorde många flera i den sjuka valkampanj som var.
Hans jobb var något som ALLA älskade eller hatade (svängde dessutom mellan grupperingarna under tiden) och konspirationer spreds som en löpeld med hjälp av sociala medier.
Han satt mitt i skiten och blev en utmärkt måltavla, vad skulle han göra?
Säga att de inte kollade efter Clintons e-post som hon inte borde haft privat? säga ingenting? säga att de kollade upp detta? flytta till Sverige tills valet var över?
Sedan när "visa snoppen till flickor" fick ett återfall så var frågan: ska han säga vi har ingen aning eller säga vi har information som gör att vi öppnar fallet igen? eller igen säga nada (personligen anser jag att han skulle valt denna gång)?
Intressant är att en sak som Comey inte sa under hela valrörelsen var att vi har indikationer på att vissa personer i Donalds stab har kontakter med främmande makt
Sedan självklart kunde FBI gjort mer i Pizza-gate mm och andra falska historier.
Men allt detta det var något helt nytt med den snabba och stora spridning de fick och då får man göra fel! men att säga att han agerat utifrån politisk agenda näää där håller jag inte med!