Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tja frågan är om Comey hanterar detta ur FBI:s bästa eller rädda sin "heder", de tidigare FBI cheferna har vad jag kommer ihåg försvunnit in det tysta dvs haft FBI bästa i åtanke och inte skrivit massor av böcker och inte ställt upp på diverse tv-shower mm.

Han har redan varit långt mer politisk än någon av sina föregångare, så med högsta sannolikhet kommer han, likt obama, inte att dra sig undan rampljuset.
2017-05-11, 00:19
Medlem
Justitiedepartementet förnekar ju uppgifterna som media hävdar, men fake news kör på med sina egna lögner. Ingen uppföljning eller analys om det alls. Bara stora rubriker om att fbi-chefen begärt pengar och sedan fått sparken. Helt onyanserat upplägg.

Bara jag som tycker fake news nått ännu en ny bottennivå? Trodde inte ens det var möjligt. Det är ju riktigt illa om folk börjar tro på detta. Tyvärr läser många bara rubriker med, och det vet media såklart om. Man leker lite med statens säkerhet tycker jag.
Senast redigerad av Roxyn 2017-05-11 kl. 00:58.
2017-05-11, 00:24
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Han har redan varit långt mer politisk än någon av sina föregångare, så med högsta sannolikhet kommer han, likt obama, inte att dra sig undan rampljuset.

Nu dömer du honom för e-post tjafset, ja han gjorde några fel men de gjorde många flera i den sjuka valkampanj som var.

Hans jobb var något som ALLA älskade eller hatade (svängde dessutom mellan grupperingarna under tiden) och konspirationer spreds som en löpeld med hjälp av sociala medier.

Han satt mitt i skiten och blev en utmärkt måltavla, vad skulle han göra?
Säga att de inte kollade efter Clintons e-post som hon inte borde haft privat? säga ingenting? säga att de kollade upp detta? flytta till Sverige tills valet var över?

Sedan när "visa snoppen till flickor" fick ett återfall så var frågan: ska han säga vi har ingen aning eller säga vi har information som gör att vi öppnar fallet igen? eller igen säga nada (personligen anser jag att han skulle valt denna gång)?

Intressant är att en sak som Comey inte sa under hela valrörelsen var att vi har indikationer på att vissa personer i Donalds stab har kontakter med främmande makt

Sedan självklart kunde FBI gjort mer i Pizza-gate mm och andra falska historier.
Men allt detta det var något helt nytt med den snabba och stora spridning de fick och då får man göra fel! men att säga att han agerat utifrån politisk agenda näää där håller jag inte med!
2017-05-11, 00:52
Medlem
Citat:
Sedan självklart kunde FBI gjort mer i ... falska historier.

Som hela rysslandskiten menar du? Än så länge har det ju inte kommit några som helst bevis för att Ryssland har gjort något, snarare tvärtom.
2017-05-11, 01:17
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Som hela rysslandskiten menar du? Än så länge har det ju inte kommit några som helst bevis för att Ryssland har gjort något, snarare tvärtom.
Istället för att klippa i mitt citat så det passar dig (likt en gammal Tass information hur bra situationen i DDR är) Jag skrev inte något av det du påstår!!!

Men kan du väl ge en UTFÖRLIG förklaring till ditt påstående, som jag svarade på, rätt utförligt enligt mitt eget tycke?

Citat:
OBS! DETTA ÄR ORDAGRANT ÅTERGIVIT inga klipp aka toduah!

Svar önskas av mig, kommer det komma? eller är inläggets skapare en fegis? eller ett Putin troll med oneliners som svar eller bara gillar att vara en i gänget (alt)?
Spänning... vad är toduah för typ av postare? svar kommer nedan... kanske!
2017-05-11, 01:32
Medlem
Citat:
Istället för att klippa i mitt citat så det passar dig (likt en gammal Tass information hur bra situationen i DDR är) Jag skrev inte något av det du påstår!!!

Du skrev precis det jag påstår, jag tog bara bort pizzagate, ljug inte, sedan lade jag till "som rysslandskiten menar du?" för att påpeka din sidas hyckleri, med tanke på att, som sagt, det inte finns några som helst bevis för att Ryssland gjort ett skit, men detta kan du naturligtvis inte svara på.

Citat:
Men kan du väl ge en UTFÖRLIG förklaring till ditt påstående, som jag svarade på, rätt utförligt enligt mitt eget tycke?

OBS! DETTA ÄR ORDAGRANT ÅTERGIVIT inga klipp aka toduah!

Svar önskas av mig, kommer det komma? eller är inläggets skapare en fegis? eller ett Putin troll med oneliners som svar eller bara gillar att vara en i gänget (alt)?
Spänning... vad är toduah för typ av postare? svar kommer nedan... kanske!

Lyssnade på en intervju med en ex-FBI agent, som jag löst citerade, hittar den inte just nu men ska se om jag hittar den imorgon.
2017-05-11, 04:27
Medlem
zergrushs avatar
Hahaha... människan är ju en vandrande tågolycka!
Hur kan han så konsekvent välja det värsta av alla givna alternativ!?
https://www.washingtonpost.com/ampht...004_story.html
Citat:
Inside Trump’s anger and impatience — and his sudden decision to fire Comey
At his golf course in Bedminster, N.J., Trump groused over Comey’s latest congressional testimony, which he thought was “strange,” and grew impatient with what he viewed as his sanctimony, according to White House officials. Comey, Trump figured, was using the Russia probe to become a martyr.

Back at work Monday morning in Washington, Trump told Vice President Pence and several senior aides — Reince Priebus, Stephen K. Bannon and Donald F. McGahn, among others — that he was ready to move on Comey. First, though, he wanted to hear from Attorney General Jeff Sessions, his trusted confidant who soon arrived at the White House for a pre-scheduled meeting with the president. He brought along the deputy attorney general, Rod J. Rosenstein, to whom Comey reported directly.

When the conversation shifted to concerns about the FBI, which both men outlined in detail, the president gave Sessions and Rosenstein a directive: to explain in writing the case against Comey.

The pair quickly fulfilled the boss’s orders
, and the next day Trump fired Comey — a breathtaking move that thrust a White House already accustomed to chaos into a new level of tumult, one that has legal as well as political consequences.

One intelligence official who works on Russian espionage matters said they were more determined than ever to pursue such cases. Another said Comey’s firing and the subsequent comments from the White House are attacks that won’t soon be forgotten. Trump had “essentially declared war on a lot of people at the FBI,” one official said. “I think there will be a concerted effort to respond over time in kind.”
The best deals, the best people! Ledaren för världens mäktigaste nation.
2017-05-11, 04:57
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Hahaha... människan är ju en vandrande tågolycka!
Hur kan han så konsekvent välja det värsta av alla givna alternativ!?
https://www.washingtonpost.com/ampht...004_story.html

The best deals, the best people! Ledaren för världens mäktigaste nation.
Det enda anmärkningsvärda i artikeln är fbi-agentens "hot" mot vita huset.
2017-05-11, 06:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vad är det för likheter, och vad tänker du på när du säger likt Obama.
Menas det att Obama aldrig ska säga nått om politik mer?
2017-05-11, 06:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Justitiedepartementet förnekar ju uppgifterna som media hävdar, men fake news kör på med sina egna lögner. Ingen uppföljning eller analys om det alls. Bara stora rubriker om att fbi-chefen begärt pengar och sedan fått sparken. Helt onyanserat upplägg.

Bara jag som tycker fake news nått ännu en ny bottennivå? Trodde inte ens det var möjligt. Det är ju riktigt illa om folk börjar tro på detta. Tyvärr läser många bara rubriker med, och det vet media såklart om. Man leker lite med statens säkerhet tycker jag.
Hur kan det bli fake news när man rapporterar om att att han blivit sparkad?
Visst kan detaljer vara viktiga, men faktumet är rätt tydligt = sparkad.
Och hur är det fake news?

Denna fake news verkar Republikaner urvattna själva, i början var det ett vapen som funkade.
Och sen kom pöbeln och ropa fake news på allt som inte var hel positivt för Trump.
Så det blev som pojken som ropade varg, och nu tänker mer och mer när man hör fake news att nu är det nått som hänt som man inte vill folk ska veta.

Trump kan mycket väl komma ur denna oskadad, men detta höjer många ögonbryn och kommer skärskådas nu.
Men saken var att minska trycket på Trump, så blir det mer eller mindre tvärtom.
2017-05-11, 07:33
Medlem
Hegernatarens avatar
Trump sitter säkert på sin tron och är älskad som aldrig förr. ÄLSKAD! Kan inte ni rabiata Trumphatande kommunister som härjar i tråden dag och natt bara ta en liten timeout? När ni återkommer kanske ni kan erkänna för er själva att Trump är ett politiskt geni och den mest handlingskraftiga president USA någonsin haft.
2017-05-11, 07:38
Medlem
Vilket jävla kackel om FBI och Comey.

Hade Hillary Clinton vunnit hade hon sparkat honom på dagen. Och svensk media hade inte sagt ett ljud.

Hyckleri.

Samma hyckleri som de PK-fierade Trumphatarna i denna tråd.

Sanningen är att han skötte det inte snyggt när han startade Clintonutredningen igen 11 dagar innan valet. Och han har haft grava samarbetsproblem med Justitieministern och Trump staben.

Han har krattat vägen för sin egna avgång.
Senast redigerad av helofin 2017-05-11 kl. 07:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in