2017-05-14, 12:29
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Att Aki har blod från en annan man under naglarna/fingertopp talar väl STARKT för att han haft en fight med någon?

Det var kanske någon som fick rivsår och som därför inte kunde vara kvar där när polisen kom trots att man planerat att det skulle vara en fest med fler "vittnen" .....??
Citera
2017-05-14, 12:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Kiselalger eller inte - bevisningen haltar ju betänkligt - om man ser till hela, det tänkta förloppet.....

Man kunde lika gärna ha hittat bensin...
Problemet är ju att en åklagare inte ansåg att brott hade begåtts, från början....
Det fanns väl en polis som tyckte det var suspekt och kontaktade inre befäl, förbannat synd att de inte reagerade. Både med en åra isatt retar jag mig rejält på ihop med JMs fiskedravel.
Ja det finns inget tekniskt så det är rent indiciemål. Skiter det sig på mordfronten och landar på bedrägeri, urkundsförfalskning, möjligen anstiftan - men dömd för mord på sin pappa, så får man väl se det så här:
Att Aki får indirekt upprättelse, hon blir inlåst oavsett.
Ordvalet skulle säkert få JM att bli fosforescerande av ilska.
Citera
2017-05-14, 12:32
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kl 21:52, 21:53, 21:54 står det Götlunda som du nämner.
En fejkad båtfärd som inte gick så långt? " Sätt dig i båten Aki och nyktra till i lite frisk kvällsbris.."
Temsning-herrarna kanske skulle ha simmat ett par meter ut och testat, typ 2 meter ut kanske det byter mast.

Han hittades väl nära där båten brukade vara förankrad?
https://www.google.se/search?q=Aftonbladet&tbm=isch&tbs=simg:CAQSkwEJeVG 4RdYIdeAahwELEKjU2AQaAAwLELCMpwgaYgpgCAMSKIAL9RTMF eYV3hXTFdEVuwr2FNkVzTinKqkqxSq LOYY56z6-IoE5gjkaMFLqFLuS06sKisdQY2ulByprscDyKsEulSUghRlwW2 S3gLdLFHP7P4NeAhp5zcrVrCAEDAsQjq7-CBoKCgg IARIE5JhDdQw,isz:l&sa=X&ved=0ahUKEwikz8jE_-7TAhUqCpoKHbxNBUsQ2A4IJygE&biw=1366&bih=638

Det är väl konstigt att det bara är APs telefon som kopplar upp mot Götlunda, enligt de listor som finns i FUP, och vad jag har sett. Vet inte hur man åker till Granliden, men man borde passera i krokarna av Görlunda. Götlunda, "orten", ligger 10km NNV om Granliden. Frågan är vart masten står...

//BB
Citera
2017-05-14, 12:34
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det står ju att polisanmälan ska göras - varför gjorde inte läkaren det? Det står inte "Kryssa i rutan och vänta på att bli kontaktad av poliaen". Tjänstefel av läkaren att inte polisanmäla?

Fast Kling & Klang borde ifrågasätta varför rutan kryssats, kan jag tycka.

//BB
Citera
2017-05-14, 12:37
Medlem
Citat:
Låter ju betydligt mer trovärdigt än en plastbytta med en stor sjö runt om...
Öht tvistar advokat och ÅK om de där algerna, känns som om sakkunnigutlåtande vore på sin plats ( om jag nu inte missat ett sånt).

Jag tänker mer att oavsett sakkunniga så ville åklagarna peka på något i sin sakframställan i måndags (vit plastbalja) som trolig brottsplats. Hur viktigt är det? Sakkunniga kan bara ge troliga miljöer där han dränkts, åklagarna ska visa att det fanns en trolig vattenbehållare på platsen.

Polisen har frågat flera av de som bott där tidigare finns/fanns det badkar eller barnpool eller liknande. Frågan ställdes aldrig till fårbonden.
Han får bara svara på att det fanns får på platsen fram till juli 2015 då en trolig varg tog dom.
Frågan ställs aldrig i förhöret och det tycker ja är konstigt.
Citera
2017-05-14, 12:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Hur som, så kanske detta kan vara en förklaring till att JM vid flera tillfällen tycks ha fått Aki att göra något som omgivningen beskrev som närmast otänkbart. Det finns säkert andra tänkbara förklaringar, men detta var ett försök att hitta en möjlig.

Jag vet inte om det exakt relaterar till detta, men kom nu att tänka på att JM enligt Aki var otrogen med tre olika män runt Egyptenresan. Jag tänker också på tillfället då pappa Göran grät under Mexikoresan. Kanske kan man beskriva JM som omättlig? Lägg till bilden om "den Möllerska förbannelsen" så kanske det faller på plats?
Jag tror alla svar ligger i extrem grandiositet, grav narcisissism och empatistörning där det fullständigt skenat om det så är att hon är promiskös, hagalen och gränslös rent generellt.
Hon tycks tro att jorden kretsar kring henne och det eskalerar värre och värre.
Citera
2017-05-14, 12:42
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Celocurin är ju muskelrelaxantia som ger andningsförlamning på några sek, så det är nog inget alternativ gällande Docent Död's drunkningsprojekt. Får han inte understödd andningshjälp är han rökt. Med andra ord: Det blir för avancerat för den ärthjärnan.

Däremot är jag inne på snarlikt spår som dig (dvs nån form av anestetikum) och har haft Ketalar (Ketamin) i åtanke, men jag minns inte vad Aki testats för och jag har inte en susning om det syns retroaktivt?
Det har använts i missbruksammanhang då det ger en hallucinogen effekt vilket skulle kunna härledas till hans naken-i-soffan-beteende. A beskriver ju att han var komplett förvirrad och hjälplös.
Jag har själv funderat på skopolamin. Jag är medveten om att det är långsökt men JM har ju rest en del så hon kan eventuellt ha fått tag i det. Skopolamin fungerar på så vis att offret gör precis det du säger till det. Offrets egen vilja försvinner helt samtidigt som offret inte verkar drogad eller konstig inför omgivningen, efteråt minns den drogade ingenting. Det räcker att blåsa lite av den pulvriserade drogen i ansiktet på någon, sen kan man be denne att exempelvis gå och ta ut pengar på en bankomat. Man kan även be offret att man ska åka hem till dennes bostad, väl där så kan man be offret att börja bära ut alla möbler till en flyttbil. Om någon dyker och frågar vad som pågår så verkar offret helt normalt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skopolamin

Här är en välgjord dokumentär om drogen: https://www.youtube.com/watch?v=ToQ8PWYnu04

13 minuter och 20 sekunder in i dokumentären intervjuas en doktor i medicin som är verksam vid ett universitet, där kan man höra lite hard facts om drogen från en auktoritet.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-14 kl. 12:51.
Citera
2017-05-14, 12:49
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Jag tror alla svar ligger i extrem grandiositet, grav narcisissism och empatistörning där det fullständigt skenat om det så är att hon är promiskös, hagalen och gränslös rent generellt.
Hon tycks tro att jorden kretsar kring henne och det eskalerar värre och värre.

Det låter rimligt om man ser till JMs perspektiv, men vad med dom som styrts och manipulerats?
En tveksamhet som jag upplever där är att jag tror att de flesta vuxna ser när dom blir manipulerade. Om dom inte har blivit det hela livet. Då är dom kanske lämpliga offer och låter sig manipuleras?

Citera
2017-05-14, 12:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Jag tänker mer att oavsett sakkunniga så ville åklagarna peka på något i sin sakframställan i måndags (vit plastbalja) som trolig brottsplats. Hur viktigt är det? Sakkunniga kan bara ge troliga miljöer där han dränkts, åklagarna ska visa att det fanns en trolig vattenbehållare på platsen.

Polisen har frågat flera av de som bott där tidigare finns/fanns det badkar eller barnpool eller liknande. Frågan ställdes aldrig till fårbonden.
Han får bara svara på att det fanns får på platsen fram till juli 2015 då en trolig varg tog dom.
Frågan ställs aldrig i förhöret och det tycker ja är konstigt.
Att han är "planterad" kanske de kan få fram via sakkunnig.
Men just nu känns det som om de ordagrant pressar ner Aki i galen tunna. Det låter långsökt. Han lär väl inte ha varit mer hanterbar i en plastbalja än att sonika trycka ner honom i sjön.
Kanske de mer borde överbetona en stark indiciekedja, jag vet inte, med bas i det som de facto finns (bedrägeri, urkundsföralskning, försökt beställa mord via barnen).
Det finns ju trots allt mängder med detaljer som gör att hennes story glappar. Om hon var nere vid stranden/bryggan och sms enligt masterna så borde hon väl hört smsen landa i hans mobil. En polis uppgav väl att det inkom sms när de var där. Båten med en åra liggande lös inuti, nätfiske som inte syntes till och tofflorna kvar på bryggan.

Edit. Givetvis anser jag att de borde kolla om det finns ett sånt badkar till fåren. Står det nåt sånt kan han ha blivit nedtryckt. Har han fått i sig nåt specialkomponerat som hon testat sig fram så är han hanterbar (vad fan ger hon honom innan?).
Har för mig jag läste nåt om att Aki sagt (till nån) att hon krossat nåt innan injektion, men hittar det inte. Suck.
Senast redigerad av develi 2017-05-14 kl. 13:10.
Citera
2017-05-14, 12:52
Medlem
afKnollentotts avatar
Vid närmare granskning, i FUP, upptäcker jag, ytterligare en bil som polisen intresserar sig för.
Den skrotade BMW´n har jag, utifrån FUP, tidigare beskrivit.

En blå Honda, eftersöks och visar sig även den vara skrotad 2015-11-20.
Jag kan ha blandat ihop bilarna. Någon får gärna dubbelkolla.

Lusläser man dokumenten avseende nedläggning och överprövning av åklagare, kan man se att dom är feldaterade, med tillsynes - ett år. Symptomatiskt för det här fallet....

Btw: Om Skopolamin kan man läsa - i "matstråden"
Senast redigerad av afKnollentott 2017-05-14 kl. 12:54. Anledning: Tillägg:
Citera
2017-05-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag har själv funderat på skopolamin. Jag är medveten om att det är långsökt men JM har ju rest en del så hon kan eventuellt ha fått tag i det. Skopolamin fungerar på så vis att offret gör precis det du säger till det. Offrets egen vilja försvinner helt samtidigt som offret inte verkar drogad eller konstig inför omgivningen, efteråt minns den drogade ingenting. Det räcker att blåsa lite av den pulvriserade drogen i ansiktet på någon, sen kan man be denne att exempelvis gå och ta ut pengar på en bankomat. Man kan även be offret att man ska åka hem till dennes bostad, väl där så kan man be offret att börja bära ut alla möbler till en flyttbil. Om någon dyker och frågar vad som pågår så verkar offret helt normalt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skopolamin

Här är en välgjord dokumentär om drogen: https://www.youtube.com/watch?v=ToQ8PWYnu04

13 minuter och 20 sekunder in i dokumentären intervjuas en doktor i medicin som är verksam vid ett universitet, där kan man höra lite hard facts om drogen från en auktoritet.

Det här verkar vara en svårkrossad myt. Någon annan får ta över för jag har jobbat sedan igår och behöver lite sömn.
Men nej, så exotiskt är inte skopolamin.
Ok, jag ger mig på det. Det finns rapporter om minnesförlust efter användning i hög dos. Men det gör alkohol och andra droger också. I "rätt dos".
Det är lika mycket zombifierande som en blöt fylla, Vid överdos. Och nej du kan inte slänga en påse mjöligt skopolamin i någons ansikte för att få effekt.
Senast redigerad av NervusVagus 2017-05-14 kl. 13:11.
Citera
2017-05-14, 12:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det låter rimligt om man ser till JMs perspektiv, men vad med dom som styrts och manipulerats?
En tveksamhet som jag upplever där är att jag tror att de flesta vuxna ser när dom blir manipulerade. Om dom inte har blivit det hela livet. Då är dom kanske lämpliga offer och låter sig manipuleras?
Oj, oj, oj... den som sitter i klorna på denna har malts ner till benmärgen. Hon blir ju mer och mer mordisk över tid verkar det som även om mönstret ses innan (har den arrenderande indiern i åtanke). Som jag funderade kring så kan Aki förstå att hon är komplett gränslös, hon kan ha hotat med att ge sig på tvillingarna om han lämnar henne, yppar nåt (även om det bara är ett hot).
Skyddar han sina barn så har väl inget val mot Griselda Möller.
Sin pappa kom hon inte längre med - då small det. Jag vacklar faktiskt på psykopati, hon är så förbaskat dramatisk och kränkt, kräver full uppmärksamhet, kallar sig prinsessan. Ett uppmärksamhetsbehov som sällan skådats.
Hon höjer sig själv till skyarna genom att förminska exakt alla i sin omgivning på ett eller annat sätt.
Senast redigerad av develi 2017-05-14 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in