2017-05-10, 17:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej, hon har antisocial personlighetsstörning gissar jag på iallafall och ADHD misstänks det också.
Hennes fd pojkvän verkar ju punda iallafall, den ensamkommande 25åringen.

Han är heroinist, MR.

Men ALLA knarkare blir förr eller senare blandmissbrukare (tar allt de kommer över), om man inte är väldigt rik och/eller har mycket bra kontakter.
Citera
2017-05-10, 17:26
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej, hon har antisocial personlighetsstörning gissar jag på iallafall och ADHD misstänks det också.
Hennes fd pojkvän verkar ju punda iallafall, den ensamkommande 25åringen.
Ja, MG bodde ju tidigare, enligt JM, på gatan med sitt tunga missbruk = pundare Tydligen är " antisocial störning " ( psykopati ) inte en sjukdom som sådan och JM var ju enligt sintidigare chef " som alla andra socionomer "
Citera
2017-05-10, 17:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Är det Per som är far till den lille käcke "Jajamänsan och Yes"- alltså Alexander. som uppenbart har rätta takterna i sig.
DÅ är det bara att gratulera denne Per -han har nu ansvaret över denne lille -käcke grabb, Per vinnaren i slutändan.
Ursäkta att jag frågar i tråden igen men.

Var hittar jag hans papper?
Citera
2017-05-10, 17:31
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Hon har väl för sjutton inte beskyddare bland utredarna också?

Nej, nu ska vi inte vara såna!

Hehe, nu känns det nästan som man får börja vika en folirehatt snart 😉

Genomgående verkar polisen inte direkt supertaggade att bredda utredningen oavsett vilka underliga kopplingar som dyker upp i förhör av misstänkta och vittnen. Normalt brukar polisen vara mkt intresserade av att få information om annan brottslighet i en förundersökning.

Det går inte att missa att stora summor kommer då och då från ett konto i handelsbanken men det verkar de inte tycka är intressant. Kontot står nog inte i hennes namn men det gör det ännu intressantare att kolla upp vem som agerar bulvan och kolla upp vad det är för tjomme.
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-10 kl. 17:33.
Citera
2017-05-10, 17:32
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Det motiveras som en födelsedagsfest, kan du se om han inte spenderade mer runt det datumet historiskt sett?
Uppenbarligen visste någon långt innan finnen anlände till järnvägsstationen att det var den sista avskedsfesten av " kräftan "
Citera
2017-05-10, 17:34
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Det motiveras som en födelsedagsfest, kan du se om han inte spenderade mer runt det datumet historiskt sett?

Han handlade tidigare samma dag för 450 kr. Grillkiosk - ICA - Systemet. Dagen före köpte han sin sista biljett. SJ Regional Stockholm á 144 kr. Han påträffades sen "drunknad"....... 2015-08-08
Citera
2017-05-10, 17:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Sant. Kårandan är stark, ännu mer på en liten ort. En polis kan säkert få med de andra/några andra grabbar på stationen. Även poliser knarkar, knullar horor osv. Det kan inte undgått polis och socialtjänst att det är en jävla röra av knarkande unga, langning, vapen, horeri, behandlingshem, yrkeskriminella, afganer osv i JM's närmaste krets. Det måste gått massa rykten om henne sedan lång tid när hon är så öppen med att mörda folk hit och dit. Om inte annat för att hon kom från en hyggligt förmögen familj, det brukar öka intresset för skvaller.

Hade hon inte "skydd" av en polisman/flera polismän undrar man om de är kompetenta nog att vara poliser. Jag menar, t ex hur många Jafar kan det finnas i distriktet? Är inte det inte en varningssignal att en soc-tant umgås med kriminella, har knarkande barn mm mm? Det hittades tom ett hyggligt antal Tramadol i lägenheten, misstanke om försäljning fanns. Inget hände.

Min tro är att det finns starka intressen från många håll att inte lyfta på locket. Det finns gott om människor som gjort skumma saker runt Johanna, mycket pengar i rullning. Börjar man gräva runt Johanna med klan lär det dyka upp en massa skit om en massa personer runt om i trakten.

Bullseye . Mitt i prick!

Och trots allt skit som ändå framkommit, hustrumisshandel (aki och JJ), knark, våld, fyllekörningar, misstanke om mord nära anhörig, etc etc), så hör och häpna, så får de behålla sina små BARN!!!!

Och JB sitter i en soc-lgh, hyran betald av soc, och lagar och äter plankstek med oxfile, transfererar pengar mellan konton på minst 78 000 kr.......och arbetslöse JJ lånar ut 100 000 skr till Jm, bara så där......

Min anhörige blev av med sitt lilla barn till sochaggorna för bra,bra,bra mycket mindre än så!!!!

Faan vad ARG jag blir....."lika inför socialtjänstlagenlaaaagen"......hahahaaa, my ass!!!

Heja svenska skattebetalarna
Citera
2017-05-10, 17:41
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Uppenbarligen visste någon långt innan finnen anlände till järnvägsstationen att det var den sista avskedsfesten av " kräftan "

Ja? Han tog nog inte självmord. Men som någon skrev, man vet inte när han dog, hur han dog, var han dog eller vem som närvarade.

Indicier kan räcka i vissa fall om det entydigt pekar mot någon men här finns det massor med potentiella mördare så chansen att det kan bevisas att JM mördat eller beställt mordet är låg, när noll vill jag påstå.

Dock spelar det mindre roll, resten ger livstid och det är ju max i vilket fall. Men tråkigt för Akis anhöriga.
Citera
2017-05-10, 17:42
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Tack för att du fyller på!
Jag orkar inte längre försöka formulera allt detta till ett sammanghängande helt. Det skulle vara spännande att se någon årsredovisning över polisiära angelägenheter i Eskilstuna; men jag antar att de ha sin beskärda del av småkrafs också, så summan blir kanske snygg ändå.
Det nog ändå inte är så lätt att komma åt Eskilstunas svar på Camorran ändå.
Jag har ställt frågan tidigare men kan detta vara den " verkliga " anledningen till att föredetta trafikpolisen ( narkotikaspan ) numera mellanchefen och miljöpartisten Lena Tysk omplacerades eller
Citera
2017-05-10, 17:43
Medlem
afKnollentotts avatar
Det kommer möjligen fram nya uppgifter i rättegången avseende AP´s obduktion efter gravöppningen. Jag vill minnas att man kanske söker efter något i hans tolvfingertarm. En krabbklo eller en korv med mos á 80 spänn. Vi får se.....
Citera
2017-05-10, 17:46
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Tramadol är väl snarare en nybörjardrog. Den svagaste opiaten (jämte kodein) som var och varannan har utskrivet för allt från ryggont till mensvärk. Beroendeframkallande och när utskrivningen inte räcker handlas det på gatan eller internetapotek. Jag skulle vilja påstå att Tram är en inkörsport som många opiatmissbrukare börjat med.

Du har troligen rätt. Jag fick ofrivilligt sätta mig in i "drogvärlden" när min anhörige nekades vård av "socialtjänsten!

Så jag vet inte såå jättemycket, men mer än gemene man.
Citera
2017-05-10, 17:46
Medlem
Ingen förhandling i idag? Hittar inget på AB??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in