2017-05-13, 21:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobar01
Blir så jävla arg på det här spelet. Har cirka 7-8 förluster där jag bokstavligt rensar bollen rakt på deras spelare så att han ställs fri med min målvakt och gör mål eller att jag rensar bollen rakt på han i straffområdet så att bollen flyger rakt på han och in i mål.

Det är så komiska mål att jag undrar ibland om det verkligen hände.

Kan även tillägga att målen sker från 80+ min och jag förlorar med udda målet efter det...

I vilka situationer rensar du, och med vilken knapp?

I de allra flesta situationer när motståndaren fått bollen till mitt straffområde upplever jag det effektivaste är att spela sig ur situationen. Så länge inte bollen ligger på mållinjen typ är det vad som funkar bäst för mig. Brukar bli fina kontringslägen.

Panikrensa funkar i princip aldrig. Oavsett skottknappen eller långbollsknappen hamnar bollen direkt i famnen på motståndaren och är tillbaka i mitt straffområde som ett brev på posten.

Kan faktiskt tycka detta är en svaghet i spelet. I verkligheten är det oftast en ganska smal sak för försvarare att göra en bra rensning - inkast eller rakt upp i banan. Få motståndarna att börja om från början är enklare. Spela sig ur ett farligt läge är däremot kamikaze.
Citera
2017-05-13, 22:25
Medlem
Raxies avatar
Nån mer som sett den här?

https://pbs.twimg.com/media/C_pXusXW0AA377U.jpg

Jääääklar så trött. Skulle ju för bövelen inte ens ersätta Dendoncker som sub...

Näe, får hålla med frysen! Första dagarna på TOTS går inte att kalla annat än ett Stort anti-klimax.

Försöker få mig själv att tycka att Nån av community-lirarna ska vara värd att testa... men det gååår inte...
Citera
2017-05-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie

Jääääklar så trött. Skulle ju för bövelen inte ens ersätta Dendoncker som sub...

Näe, får hålla med frysen! Första dagarna på TOTS går inte att kalla annat än ett Stort anti-klimax.

Försöker få mig själv att tycka att Nån av community-lirarna ska vara värd att testa... men det gååår inte...

Såg den på nåt youtubeklipp, inte direkt den roligaste spelaren.. hoppas att nivån höjs snart! De har ju själva gått ut o sagt att denna tots ska vara den största o bästa hittils. När kmr SBC för TOTS? Nån som vet?
Citera
2017-05-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
I vilka situationer rensar du, och med vilken knapp?

I de allra flesta situationer när motståndaren fått bollen till mitt straffområde upplever jag det effektivaste är att spela sig ur situationen. Så länge inte bollen ligger på mållinjen typ är det vad som funkar bäst för mig. Brukar bli fina kontringslägen.

Panikrensa funkar i princip aldrig. Oavsett skottknappen eller långbollsknappen hamnar bollen direkt i famnen på motståndaren och är tillbaka i mitt straffområde som ett brev på posten.

Kan faktiskt tycka detta är en svaghet i spelet. I verkligheten är det oftast en ganska smal sak för försvarare att göra en bra rensning - inkast eller rakt upp i banan. Få motståndarna att börja om från början är enklare. Spela sig ur ett farligt läge är däremot kamikaze.

Jag försöker passa mig ur(A) trycket men även fast jag siktar på en spelare så går den helt åt helvete och rakt på en motståndare som är närmast bollen fast jag inte ens siktar åt det hållet.. Det är helt otroligt känns som om datorn har redan bäst sig att den ska gå rakt på motståndaren.. Man blir så lack
Citera
2017-05-14, 01:25
Medlem
sonofnatures avatar
Har pazzini blåa kort. Redigt bra kort. Enkel att spela med, ej så snabb, men har ett lätt driv ändå.

Men hittar inga bra brevid honom än ? Några tips på bra italienare , då han spelar i serie b.
Helst inga IF då jag har lite cash i klubben å vill ej sälja mina andra lag.

Ej eder, tycker han e för svag. Flyger som en vante oftast

Jag behöver en CAM och en ST . Laget e annars fixat.
Citera
2017-05-14, 01:27
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Jag försöker passa mig ur(A) trycket men även fast jag siktar på en spelare så går den helt åt helvete och rakt på en motståndare som är närmast bollen fast jag inte ens siktar åt det hållet.. Det är helt otroligt känns som om datorn har redan bäst sig att den ska gå rakt på motståndaren.. Man blir så lack

Du vet väl att de flesta MB har jävligt dålig pass va ?

Så du får leta upp MB med bättre pass förmåga. Så löser det sej

Å även ST om de rensar har dålig pass förmåga , inte alla, men stor procent
Citera
2017-05-14, 01:39
Medlem
Måste få hjälp, sitter och gör South American Tour SBC. Just nu försöker jag lösa Brasilien men jag får alltid 90 Chemistry, jag följer förslagen som finns på Futbin och det är exakt samma lag, hur fasen kan dom få 95 chem då?
Citera
2017-05-14, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasticfoxy
Måste få hjälp, sitter och gör South American Tour SBC. Just nu försöker jag lösa Brasilien men jag får alltid 90 Chemistry, jag följer förslagen som finns på Futbin och det är exakt samma lag, hur fasen kan dom få 95 chem då?

Du behöver lojalitetsbonus på dina spelare därav 90 i kemi. De får lojalitetsbonus efter 10 matcher. Ta den truppen och möt veckans lag 10 ggr. Alltså WO efter nån sekund av matchen, det går snabbast. Annars så får du spela av alla 10 matcher som vanligt!
Citera
2017-05-14, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Har pazzini blåa kort. Redigt bra kort. Enkel att spela med, ej så snabb, men har ett lätt driv ändå.

Men hittar inga bra brevid honom än ? Några tips på bra italienare , då han spelar i serie b.
Helst inga IF då jag har lite cash i klubben å vill ej sälja mina andra lag.

Ej eder, tycker han e för svag. Flyger som en vante oftast

Jag behöver en CAM och en ST . Laget e annars fixat.

jag kör han i den här:
https://www.futbin.com/17/squad/3855226
Citera
2017-05-14, 07:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie

TOTS Carvajal skulle möjligen kunna peta min SBC Juanfran... och Gelson, Bruma och Jonathan Viera ser väl OK ut för en hyfsat billig peng... men det är ju inget som lockar när man vet att the good stuff kommer snart. Nej, ett antiklimax indeed. Den där liraren du länkade känns inte så het heller, men ett "gratis" 87-ratat kort är ju trevligt. Kommer nog försöka vinna.

------

Jävlar vilken bra affär det var att investera i SIF Benteke när han uteblev från POTM. Låg på ca 70k före släpp, nere på 26-30k när han uteblev - nu uppe på 53k igen. Synd att jag bara köpte 4 st, profit på ca 25k per kort. Tyvärr hade jag ju två köpta för 65k sen förr, men profit till sist.

------

Hur tänker ni andra kring POTM Son? Jag är ambivalent. Känslomässigt är jag sugen, logiskt sett är det en dum affär. Det är ett stabilt, sexigt kort, hyggligt billigt.. jag har hans första POTM som supersub och det funkar bra. Plus, i pack value går jag ju nästan plus minus noll, trevligt med packs under TOTS.

Det som talar emot: jag har redan FIF Hazard på den positionen. Det kommer troligen ett bättre SON-kort i TOTS, som inte borde vara så hemskt mycket dyrare. Jag kommer inte kunna använda POTM-Son till något alls om jag löser det, utan det är 200k som jag låser fast i ett kort jag knappt kommer använda. 200k för en supersub är väldigt mycket stålar. Utöver det så ligger de NIF-kort som krävs alldeles för högt pga repeatable SBC, vilket alltid retar mig. Gillar inte att köpa under hype, även om det inte är så mycket pengar egentligen.
Citera
2017-05-14, 07:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Ok, det där upplever inte jag. Brukar vara ganska enkelt att spela sig ur pressen upplever jag. Posta gärna någon video så är det enklare att se vad det är som går snett.
Citera
2017-05-14, 08:39
Medlem
Någon som har tips på hur man ska FÖRSVARA sig på offensiva hörnor? Nästan varje gång som motståndarna vinner bollen på mina hörnor blir det till en farlig kontring. Har därför börjat slå korta hörnor och försöka hålla i bollen tills mina mittbackar kommit tillbaka till backlinjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in