Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-29, 13:15
  #14665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det beror lite på vad man har i klubben. Nu i början har jag nött untradable TOTS med 82-84-ratade spelare i klubben, sen gjort tradable TOTS om jag fått dålig untradable.

Nu har jag slut på 82-84-ratade spelare i klubben, i princip. De jag har använder jag (Kante, Smalling). Nu anser jag det ekonomiskt dumt att köra untradable TOTS.

Så här tänker jag:

untradable TOTS SBC = ca 40k
Man behöver köra 2 st untradable TOTS för att kunna använda i tradable TOTS SBC = 80k.
Om man får högratade untradable TOTS (87-88), behöver man komplettera med 80-82-spelare för att bygga ihop till tradable TOTS SBC = 10-20k.

Så för 100-120k (får man låga TOTS-kort måste du komplettera med fler 82-83-ratade spelare) har du fått öppna 3 st TOTS-paket, varav 2 untradable.

Då jämför vi det mot alternativet, köpa det man behöver för tradable TOTS - 60-65k.
Så för samma peng har du fått 2 st tradable TOTS-kort.

-----

Hoppas du hängde med, det är inte helt enkelt att klura ut vad som är mest ekonomiskt när det är ett par X-faktorer inblandade. Men jag tror tradable TOTS är mer värt om du tömt klubben, då chansen finns att du kan sälja TOTS-kortet du får hyggligt dyrt om du inte tänkt använda det. Det skulle suga rejält att få typ untradable TOTS Icardi eller TOTS Verratti när man inte lirar de ligorna. Som tradable så har man ju dock igen investeringspengen med ränta. Om du däremot kan tänka dig att bygga laget runt det bästa kort du får även om det är untradable, då är det väl mer värt att försöka kunna köra så många TOTS-pack-öppningar som det går.

---------

Den långa vägen är att köra gold upgrade repeatable och 82+ SBC för att bygga ihop till untradable, som sen görs till tradable genom att repetera. Jag ska nog själv göra den vägen ikväll efter MM släppts (vill inte bränna kort som kan kosta 10k ikväll i en sån SBC).

Stort tack för svaret!
Citera
2017-06-29, 13:18
  #14666
Medlem
Funderar på hur jag skall använda mina överblivna coins. Antingen utnyttja lite av mina untradeables eller göra ett lite kul svenskt lag...

Lite SBC o untradeables: https://www.futbin.com/17/squad/4858606
Startar med full kemi o byter in Kanté, Son, Giovinvio.

Helsvenskt: https://www.futbin.com/17/squad/4858911
Ut med Quiason, Bärkroth. In med Ghoddos, Larsson

Svensk-portugisiskt: https://www.futbin.com/17/squad/4858934
In med Renato Sanchez, Kante eller annan defensiv mitt istället för Pele.

Någon som lirat någonting med lite av svenskarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Kexchokladglass
Känner igen mig i det du skriver. Tog mig tre finaler innan jag lyckades vinna skiten. I min första final så möter jag värsta superlaget med ett värde på massa miljoner. Inte nog med det så hade han trainingkort på samtliga spelare . Blev en klar förlust och var aldrig ens nära att vinna. I min nästa final så dominerar jag hela matchen och tar tidigt ledningen. Helt plötsligt bestämmer sig dock min målvakt för att tackla ner min mittback, som ska rensa bollen efter en frispark, och det blir självmål. Strax efter det åkte jag på 1-2 på ytterligare ett självmål men lyckades sedan att kvittera men åkte på ett mål sedan i sista minuten.

I min tredje final så var det ganska jämt men hade ganska många fler skott än motståndaren men fick inte in bollen. Lyckades dock kvittera till 2-2 i absolut sista sekunden av matchen (hade nästan gett upp). Körde sedan över honom i förläggningen med ett antal mål.

Lycka till ikväll då!

Haha så frustrerande när det blir så. Goare när man har det med sig Förlorar hellre så, som du i första finalen. Mot ett klart bättre lag där man inte har en chans egentligen. Inte så mycket man kan göra då. Men när man möter ett klart sämre motstånd där man borde vinna och ha chanser att avgöra, det är förjävligt! Blev så sjukt nervös i slutet med, ville egentligen spela av fegt men har inte riktigt mage att göra det då jag själv hatar när andra gör det. Borde kanske svina och göra det i slutskeden. Tacktack!
Citera
2017-06-29, 14:28
  #14667
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Köper ni på er två billiga gold TOTS hela tiden för att kunna göra SBCerna? Kör ni bara tradeable SBCn?

Gjort lite olika, och inte speciellt systematiserat.

Hade det varit i december hade jag gjort, och resonerat, precis som frysen gjorde.
Citera
2017-06-29, 14:35
  #14668
Medlem
Det här jävla spelet är helt jävla sanslöst.

har åkt ut i 4 semifinaler och förlorat 5 finaler i WL kvalet!!!!
Alla matcher jag har åkt ut i så har jag förlorat med 4-0 5-0 resultat.

Att ta sig fram till semifinalerna är enkelt, men sen så får jag alltid möta helt otroliga människor som leker med mig som om de spelar på amatör nivå mot CPU'n.
Citera
2017-06-29, 14:44
  #14669
Medlem
Packade TOTS Lacazette i ett gold upgrade pack(eller det var nog 82+rated guarantee vid närmare eftertanke, inte gold upgrade), helt sjukt haha. Kunde då sälja min tradable Lacazette o göra klart mitt lag. Nu kan det inte bli så mycket bättre.

Så här ser laget ut: https://www.futbin.com/17/squad/4860664

Började spela i januari och har inte spenderat en krona på FIFApoints. Ganska nöjd med det laget!
__________________
Senast redigerad av hjeaeee 2017-06-29 kl. 14:49.
Citera
2017-06-29, 14:52
  #14670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Packade TOTS Lacazette i ett gold upgrade pack(eller det var nog 82+rated guarantee vid närmare eftertanke, inte gold upgrade), helt sjukt haha. Kunde då sälja min tradable Lacazette o göra klart mitt lag. Nu kan det inte bli så mycket bättre.

Så här ser laget ut: https://www.futbin.com/17/squad/4860664

Började spela i januari och har inte spenderat en krona på FIFApoints. Ganska nöjd med det laget!

Vackert lag! Galen packluck sen du började eller?
Citera
2017-06-29, 14:55
  #14671
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobar01
Det här jävla spelet är helt jävla sanslöst.

har åkt ut i 4 semifinaler och förlorat 5 finaler i WL kvalet!!!!
Alla matcher jag har åkt ut i så har jag förlorat med 4-0 5-0 resultat.

Att ta sig fram till semifinalerna är enkelt, men sen så får jag alltid möta helt otroliga människor som leker med mig som om de spelar på amatör nivå mot CPU'n.

Säker att du inte är som jag då?

Spelar rätt avslappnat dom två första matcherna, i semin börjar jag försöka riskminimera - vilket spelet bestraffar om man inte är en väldigt duktig spelare.

Och sen i finalen försöker jag verkligen riskminimera extremt och då låser det sig helt, vilket gör att jag blir frustrerad - och spelar därefter, vilket spelet bestraffar som fan.
Citera
2017-06-29, 15:13
  #14672
Medlem
Vad tros om detta lag? Sorry för mass-inläggen om olika lag.. hehe. Men var lite sugen på ett helt TOTS-lag med två mindre ligor. Blev ett Erdevisie + Liga NOS. Ser på pappret rätt gött ut ändå va?

https://www.futbin.com/17/squad/4861294

Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Säker att du inte är som jag då?

Spelar rätt avslappnat dom två första matcherna, i semin börjar jag försöka riskminimera - vilket spelet bestraffar om man inte är en väldigt duktig spelare.

Och sen i finalen försöker jag verkligen riskminimera extremt och då låser det sig helt, vilket gör att jag blir frustrerad - och spelar därefter, vilket spelet bestraffar som fan.

Det du skrev låter precis som jag. Ligger ner i soffan och spelar två första matcherna Brukar ju vara lätt att komma till semi. Brukar ofta gå jävligt offensivt o mata på ordentligt från start dessa matcher och hoppas att personen rage-quitar för att spara tid... Kommer man till semi blir det mer allvar och jag sätter mig upp och sitter upp koncentrerat! Blir mer nervös, osäker i passningar o lätt stressad.
__________________
Senast redigerad av grahnen 2017-06-29 kl. 15:23.
Citera
2017-06-29, 15:42
  #14673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Vackert lag! Galen packluck sen du började eller?

Tack! Fick Messi när han gick för 600k, förutom Lacazette nu så är det dom 2 mest turliga packsen jag fått. Nu dom senaste veckorna har jag fått väldigt bra packs från elitebelöningar i fut champs, ingen av dom allra bästa spelarna men iaf typ 600-700k varje vecka(känns dock som om det flesta fick väldigt bra packs från elite dom senaste veckorna så vet inte om jag hade tur eller om jag låg på average). Har även alltid spelat med 2 lag i säsonger(så jag slapp köpa fitnesskort) + spelat väldigt mycket så tjänat mycket på det. Sen har jag nog tjänat väldigt mycket på bronspackmetoden, sålt bronsspelare för flera 100 tusen vissa dagar på dom här dagliga SBC:s som har varit. Du skulle bli förvånad om du såg min övergångsslista dom dagarna.. listade alltid 100 bronsspelare 5-10 minuter efter 18 i 1 timme(sbc:erna var alltid ute 19) för runt 1k och många gånger sålde dom smör beroende på vad man behövde.

Har även försökt tradea men vettefan om jag inte gått back där ändå, har gjort många failade investeringar.
Citera
2017-06-29, 19:15
  #14674
Medlem
Tror ni TOTS-spelarna blir billigare eller dyrare efter morgondagen? Med tanke på att dem efteråt inte går att packa, men samtidigt kommer de inte längre behövas för TOTS-SBC. Tänker på de billigare, då jag skall köpa ett lag bestående TOTS-spelare ifrån Erdevisie och Liga NOS (som jag länka ovanför).
Citera
2017-06-29, 21:16
  #14675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Tror ni TOTS-spelarna blir billigare eller dyrare efter morgondagen? Med tanke på att dem efteråt inte går att packa, men samtidigt kommer de inte längre behövas för TOTS-SBC. Tänker på de billigare, då jag skall köpa ett lag bestående TOTS-spelare ifrån Erdevisie och Liga NOS (som jag länka ovanför).

verkar som priserna stigit nu rejält...
Citera
2017-06-29, 22:10
  #14676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
verkar som priserna stigit nu rejält...

De hade de fan. Gött att jag slog till förut då, kände att jag inte har så mycket att förlora nu ändå. Ett förstalag som jag e nöjd med o tänkte de e skit samma om detta reservlag tappar värde. Köpte för ca 300k o nu gått upp till 360k på nån timme bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback