2017-05-14, 01:56
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Kevins familj lider minst lika mycket som killarna gör/gjort. Om inte ännu mer. Kan påminna dig om att Kevin var barnet som dödades.

Fast det är ingen tävling i lidande.

Kevins anhöriga blir inte mindre lidande av ett dåligt polisarbete.

Kevins öde är vidrigt. Ingen tycker något annat.
Citera
2017-05-14, 02:04
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Om vi som skriver här , i Kevin Hjalmarsson tråd, ska rannsaka oss själva så skriver vi inte något om Kevin ,bara om bröderna och det ska vi men kanske inte i samma tråd som stackars Kevin!?

Men tråden handlar inte om Kevin, utan om mordet på honom. Där spelar de av polisen utpekade bröderna stor roll.
Vi vet ju inte heller så mycket om Kevin när han levde - faktiskt inte ens hur han dog. Våra spekulationer om hur Kevin kan ha dött handlar ju om honom i första hand.
Att faställa hur Kevin kan ha dött är ju en upprättelse även för honom om sanningen kommer fram.
Om sanningen inte kommer fram är det ju inte av nytta för någon annan än den riktige mördaren (om det finns en sådan) att några oskyldiga pekas ut.
Citera
2017-05-14, 02:10
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Även om din fråga hamnar i fel tråd så måste jag hålla med: Hur i helvete kunde GL få fortsätta med sina sinnessjuka teorier!?

Frågan ligger inte i fel tråd, idioten har nämligen precis öppnat sin fula trut och återigen gett ord till sina sjuka slutsatser!
Denna gång i Kevin-mordet...

https://unvis.it/expressen.se/gt/lambertz-harda-utspelmot-utpekade-broderna-

Någon måste ju stoppa denna galning!
Skulle inte förvåna mig om han har ett finger med i även denna rättsröta...
Citera
2017-05-14, 02:12
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Svaret är oerhört enkelt. Justitieråd är oavsättbara. Enda möjligheten att bli av med ett är om vederbörande döms för allvarligt brott och då är det endast Justitiekanslern som kan väcka talan om avskiljande från uppdraget.

Det GL ställde till med i TQ-fallet borde med råge nominera honom för en längre gratissemester!
Men det är väl som vanligt, vi är inte alla lika inför lagen..
Citera
2017-05-14, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men tråden handlar inte om Kevin, utan om mordet på honom. Där spelar de av polisen utpekade bröderna stor roll.
Vi vet ju inte heller så mycket om Kevin när han levde - faktiskt inte ens hur han dog. Våra spekulationer om hur Kevin kan ha dött handlar ju om honom i första hand.
Att faställa hur Kevin kan ha dött är ju en upprättelse även för honom om sanningen kommer fram.
Om sanningen inte kommer fram är det ju inte av nytta för någon annan än den riktige mördaren (om det finns en sådan) att några oskyldiga pekas ut.
Jag köper det!
Dags att sova för min del!
Citera
2017-05-14, 05:47
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
What? Jag tror du fått något om bakfoten. DJ = Dan Josefsson

Intressant isåfall, men jag tror det inte förrän jag fått en källa. Hur som helst är rapporten skriven på uppdrag av länspolisen i Värmland och Nina Hjelmgren har haft tillgång till FUP.

Rikspolisstyrelsen var det som inte ville stå bakom den vinklade rapporten.

(FB) Mordet på Kevin Hjalmarsson, 4 i Arvika 1998

Hittade tyvärr inte källan till var denna uppgift hämtades ifrån.

Edit:http://www.journalisten.se/nyheter/mordet-pa-kevin-rapport-morklades-av-polisen
Senast redigerad av Beatas 2017-05-14 kl. 06:04.
Citera
2017-05-14, 06:24
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Åklagaren Anders Manholm är inte längre övertygad om pojkarnas skuld

http://www.vf.se/nyheter/vet-inte-vad-man-ska-tro/

Klart han inte är... Han vill väl inte bli nästa Lamberts? Det är det här som är farligt när media kör sina drev. Ej rättssäkert.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag litar på kriminalarens ord, han är nog mer kapabel att bedöma ett videoförhör än vad du är, eller? jobbar du med att förhöra folk?

... Jag har också en kriminalare som vän. Han var övertygad om altt allt gått rätt till och att det här var alldeles för lite material för att kunna utdöma förhören. Han tyckte det var löjligt. Nöjd nu?
Citera
2017-05-14, 06:33
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Nej,så där får inte förhör gå till. Men nu har vi bara sett ett förhör av många. Hur dom andra gått till eller vad som sagts av killarna vet vi inte.

Vadå läckt? Mycket som inte allmänheten får veta. Även GW uttalade sig med hänvisning till sekretess.

Även om DJ vet mer,så visar han endast det som är till killarnas fördel. Vilket scoop!

Ang medierna och uppmärksamheten fallet fått,menade jag att åklagare,polis,jurister inte vågar "fälla" killarna

Utredningen har sköts uselt och även om åklagare misstänker killarna än idag,så kommer dom frias och få skadestånd. Det är det enda rätta som ursäkt för alla kassa barnförhör och kass utredning.

Kevins familj skiter dom i.

Ja exakt det här skrev jag också. Efter att Göran Lambertz blev sågad i media och allmnäehetens hets mot dylik så är,det givetvis svårt att våga tycka något annat än det som DJ med sin sk dokumentär vill visa. Media vinner igen tack vare svenssons som köper allt rakt av. Det spelar ingen roll om GL pch SÅC har behandlat ärenden rätt. Nu är det bara för DJ att ta nästa fall som SÅC ens har aläppt en fis över för att någon här ska skrika " va!!? Har SÅC haft fallet?! Då måste det ju vara felaktigt!!!!! Stoppa pressarna!,".

Exakt samma fenomen som gör att ingen vågar kritsera invandringen i Sverige idag.
Citera
2017-05-14, 06:40
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag tror att bröderna minns ståhejet och en del polisförhör och delar av allt runt om, men att de faktiskt inte har några minnen av hur Kevin dött.
Har de inga minnen av hur han dog - har de sannolikt inte dödat honom.

Ditt resonemang är helt iq-befriat... Varenda mördare som sitter i fängelse idag "kommer inte ihåg" att dom mördat.
Citera
2017-05-14, 06:49
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summan
Att den skithögen får tv.tid efter allt han och hans Norell-gäng ställt till med vid flera mordförundersökningar. https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3914566

Fast han har ju helt rätt??

Självklart borde dom nu lägga ut alla förhör nu för allmänheten... Dom kan ju för fan inte kräva att vi ska få korrekt bild av det hela genom att endast sett 3 minuter noga utvalt material. Det här börjar ju bli löjligt med den här häxjakten på SÅC och GL.

Allt ni har sett är när en 5- åring med damp som inte kan sitta still säger en massa olika saker. Även 7-åringen har ju erkänt... Duntycker inte det är konstigt att vi inte får se detta? Dessutom har dom berättat hur allt gick till. Varför får vi inte se det i dokumentären?

Ni borde verkligen se över erat kritiska tänkande som verkar vara helt frånvarande för att det atår dokumentär i tv-tablån... Muppar.
Citera
2017-05-14, 07:04
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Enligt Leif GW kommer han inte behöva juridisk hjälp eftersom sådana som RS aldrig behöver ta ansvar för vad de ställt till med.

Se denna intervju med Leif GW & DJ om fallet:

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/leif-gw-h%C3%A4r-%C3%A4r-stora-misstaget-i-kevin-fallet-3914236

Att Leif GW sitter och håller DJ i handen är,ju inte så konstigt eftersom dom säljer böcker för samma ägare! Bonnier! Samt att alla tidningar som nu vill vidhålla hur "skumt" allt är runt det här mordet ägs av Bonnier... Ni är ju så jävla duperade så,det visslar om det.

https://www.svt.se/opinion/ordfronts-forlagschef-bonnierfamiljen-styr-vara-tankar?
Citera
2017-05-14, 07:04
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula

Allt ni har sett är när en 5- åring med damp som inte kan sitta still säger en massa olika saker. Även 7-åringen har ju erkänt... Duntycker inte det är konstigt att vi inte får se detta? Dessutom har dom berättat hur allt gick till. Varför får vi inte se det i dokumentären?

Ni borde verkligen se över erat kritiska tänkande som verkar vara helt frånvarande för att det atår dokumentär i tv-tablån... Muppar.

Vi kommer aldrig att få se när barnen "erkänner" eftersom det saknas inspelningar på just det.

Varför går du inte och lägger dig igen, vresiga troll. Du har svår PMS tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in