Citat:
Ursprungligen postat av
supremanic
Absolut inte. Jag beaktar självfallet alla aspekter i fallet i mitt ställningstagande. En vinklad dokumentär påverkar mig dock inte det minsta.
Håller inte med om att de barnen inte kunnat lyfta en fyraåring. Tänk på att det var snart 20 år sedan och att jämföra med vissa utav dagens innesittande, skräpmatsätande ungar med typ2-diabetes kanske inte är så rättvisande. Jag och mina syskon kunde lyfta varandra i den åldern åtminstone.
Att upptäcka om kroppen släpat i lite ute i en sådan miljö som naturen är efter att en viss tid förflutit är inte heller det någon lätt uppgift. Det kan missas.
Det är då inte ett bevis på att det inte skett om det inte hittades åtminstone, vilket någon påstod och som jag invände mot.
Ja, ni kunde lyfta varandra eftersom ni var
inte dödvikt. Att lyfta en person
med dödvikt är en helt annan sak, än att lyfta nån som
är vid liv. Det räcker med att en person svimmar, den vikten är så mycket tyngre och det krävs så otroligt mycket
newton för att lyfta ett barn på ca 15-18kg och att barnet dessutom inte skulle vara vid medvetet då, samt förflytta barnet. Barn på 5 och 7 år tillsammans, klarar inte detta. Fysik är fakta. Då ska de ha släpat pojken rejält med stora svårigheter och pojken borde då fått skador efter att han blivit utsatt för sånt, sånafall.
Vad är det som får dig att anta / tro, den är vinklad helt och hållet? Vad får dig att uppfatta de är skyldiga?