2017-03-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Jag vill gå tillbaka till första avsnittet för säsongen. Där hade man i köket kött som var dåligt, täckt av en handduk. Nya programledaren, som jag gillar, blev arg och hade klagomål på att man tvättade handduken hemma ("med kalsonger").
Desto mer jag funderar på detta, desto mer förbryllad blir jag. Inte bra att ha kvar dåligt kött, troligen inte bra att täcka det med handduk.....men....
Varför skulle det vara snuskigt att tvätta handduken hemma? Alternativet, en dedikerad tvättmaskin på restaurangen? Eller att skicka iväg tvätt till ett professionellt tvätteri, som kanske tvättar handdukar med lakan från ett sjukhus där någon dött.
Kort sagt, det känns som vettig kritik mot dåligt kött försvann i dum kritik mot var man tvättar. Har jag fel?

Alternativet. Tja att använda plast/aluminiumfolie och skriva datum på. Som ALLA andra restauranger gör. Tyg på kött? Är vi i Sahara eller?
Citera
2017-03-04, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whosef
Tycker ändå Claes sköter sig bra som tusan ! Programmet känns helt annorlunda nu på något sätt.

Precis. man behöver inte vara en stressad knarkare för att det ska vara bra TV.

En vettig restauranglärare och erfaren kock som visar på vad det är att ha restaurang har ett värde med.
Citera
2017-03-04, 15:17
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appendix
Alternativet. Tja att använda plast/aluminiumfolie och skriva datum på. Som ALLA andra restauranger gör. Tyg på kött? Är vi i Sahara eller?
Läste du ens vad jag skrev? Kritiken mot kötthanteringen försvann i kritik mot var man tvättade.
Citat:
Kort sagt, det känns som vettig kritik mot dåligt kött försvann i dum kritik mot var man tvättar. Har jag fel?
Citera
2017-03-05, 13:18
Medlem
Dejads avatar
Vill ni diskutera hur man ska hantera kött samt hur man tvättar slängar i köksmiljö så får ni leta reda på bättre trådar för detta.

Denna handlar om ett TV-program och ligger inte i en forumdel som handlar om hygien.

/Moderator.
Citera
2017-03-06, 17:58
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appendix
Laddade ner och ser säsong 7... Första avsnittet. Restaurang Sandra i Lund.
Om Lund kommun ser det så borde de ju göra flygande inspektioner en gång i veckan där.

Vad ägaren höll på med var ju ren katastrof. Bea i dunkar som är 2 veckor gamla. Kött övertäckta med blodiga kökshanddukar...
Nog för att KnarkarAlex stötte på en del risiga restauranger men denna var ju så vidrig att kvarteret borde bränts ner för att rädda människoliv

ojdå, första gången jag ser detta avsnitt och är mörkrädd redan 10 minuter in i avsnittet. Synd att det inte är Gordon Ramsay som skulle hjälpa dem, hade väl skrikit så det hade hörts till malmö
Citera
2017-04-21, 17:28
Medlem
Någon som har hört nåt om när nästa säsong kör igång??

Saknar Kniven mot strupen och det lär väl bli flera säsonger med Claes?!

Eller kanske tar någon annan över rodret?!
Citera
2017-04-21, 22:24
Medlem
Dr.Katis avatar
Hoppas Alex e tillräckligt "kry" för en comeback, skön jävel!
Citera
2017-04-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Hoppas Alex e tillräckligt "kry" för en comeback, skön jävel!

Ja Alex var skön som bara den när han hade hand om programmet men sån tur har vi nog inte att han kommer tillbaka

Lär nog bli Claes som är okej men inte mera.....

Har sagt det förr och säger det igen...skulle gärna vilja se Per Morberg som ny arg kock , då hade det nog blivit en del action i rutan + att han är en grym kock med kunskap.
Citera
2017-04-22, 00:50
Medlem
BigFatCones avatar
Jag vet inte om jag har sagt det redan men jag är lite trött på Alex. På samma sätt som jag är trött på Gordon i amerikanska Kitchen Nightmares.
Citera
2017-05-04, 22:39
Medlem
Ingen som har hört nåt om när årets säsong kör igång?? Om det blir i vår eller om man måste vänta tills i höst??
Citera
2017-05-13, 20:20
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Varför är det så många som tror att man kan driva en restaurang utan utbildning eller ens jobbat i någon tidigare?
Citera
2017-05-13, 22:53
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Varför är det så många som tror att man kan driva en restaurang utan utbildning eller ens jobbat i någon tidigare?

Det är ju standard i Sverige att tjänster tillsätts via kontakter och inte kompetens, är det plötsligt ett problem nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in