2016-10-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Någon som vet hur det gått för restaurangerna som varit med i programmet? Tänker främst på de i de tidiga säsongerna.

Flera har säkert gått i konkurs eller bytt ägare. Tror Mitropa från säsong 2 finns kvar och drivs av samma ägare i Norrköping.
Citera
2016-10-17, 20:55
Medlem
Jaha nu kör det snart igång och det ska bli kul att se restaurang Piren och den där lustiga krögaren som bara ko med ursäkter och som gick iväg så fort hon tyckte det blev jobbigt. Hoppas Claes visar lite mer utbrott a la Alex i kvällen avsnitt ..han lär nog lacka på damen om hon bara kommer med undanflykter och drar när han försöker lära henne sköta krogen.
Citera
2016-10-18, 00:44
Medlem
Oj vad tråden "dött" sen Claes tog över "Kniven mot strupen", tycker folk att han är så dålig /ointressant att det inte finns nåt att säga om programmet längre??

När Alex hade programmet så var det ju massor med kommentarer, spånande om programmet, mängder med inlägg efter varje avsnitt, allt från hur Alex var på berörd restaurang, hur puckad kocken var, hur sexig servitrisen var mm mm.

Kanske var en miss av TV3 att ta bort Alex?!...åtminstone här verkar ju programmet dalat i popularitet.
Citera
2016-10-18, 00:58
Medlem
Älskar Claes till 100% bättre än Alexander nu har dom gjort rätt äntligen.
Edit: varför jo därför att han inte försöker vara någon svensk Gordon Ramsey.
Senast redigerad av crew009 2016-10-18 kl. 01:00.
Citera
2016-10-18, 02:04
Medlem
Restaurang Havspiren vilket jävla fint ställe hur kan man hata att jobba där?
Det första jag tänker är att det kan bli en riktigt grym festlokal.
Citera
2016-10-18, 02:51
Medlem
max02s avatar
Restaurang Havspiren får hjälp i tv – ägaren missnöjd: "Känner mig lurad"

–Jag känner mig lurad, de skulle hjälpa oss att få till en nisch och ge råd för att driva en restaurang med succé, men det känns snarare som att det blir förnedrings-tv, säger hon.

Hon menar att produktionen lovade saker som sedan inte har hållits.

– Vi trodde att de skulle fixa en massa saker, att de skulle hjälpa oss mer, men vi har inte ens fått recepten på de rätter som tillagades i programmet.
Elisabeth Johansson menar att hon ångrar sin medverkan i programmet, som spelades in i våras.

– Det har varit många tårar.

– I somras gick det i och för sig bra för oss, men det var inte deras förtjänst, utan det berodde på att vi fick in rätt personal. Det vi fortfarande behöver hjälp med är hur vi ska bli en restaurang som lockar folk hela året, inte bara på sommaren, säger hon.

http://www.norrteljetidning.se/norrtalje-kommun/norrtalje/restaurang-havspiren-far-hjalp-i-tv-agaren-missnojd-kanner-mig-lurad

"Vi trodde att de skulle fixa massa saker" – ja ni fick ju bara hela köket sanerat och rengjort och hela matsalen renoverad. Herregud. Pucko...
Citera
2016-10-18, 09:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Restaurang Havspiren får hjälp i tv – ägaren missnöjd: "Känner mig lurad"

–Jag känner mig lurad, de skulle hjälpa oss att få till en nisch och ge råd för att driva en restaurang med succé, men det känns snarare som att det blir förnedrings-tv, säger hon.

Hon menar att produktionen lovade saker som sedan inte har hållits.

– Vi trodde att de skulle fixa en massa saker, att de skulle hjälpa oss mer, men vi har inte ens fått recepten på de rätter som tillagades i programmet.
Elisabeth Johansson menar att hon ångrar sin medverkan i programmet, som spelades in i våras.

– Det har varit många tårar.

– I somras gick det i och för sig bra för oss, men det var inte deras förtjänst, utan det berodde på att vi fick in rätt personal. Det vi fortfarande behöver hjälp med är hur vi ska bli en restaurang som lockar folk hela året, inte bara på sommaren, säger hon.

http://www.norrteljetidning.se/norrtalje-kommun/norrtalje/restaurang-havspiren-far-hjalp-i-tv-agaren-missnojd-kanner-mig-lurad

"Vi trodde att de skulle fixa massa saker" – ja ni fick ju bara hela köket sanerat och rengjort och hela matsalen renoverad. Herregud. Pucko...
Ja, snacka om otacksam. Kul också att hon fattat att personalen är viktig, en del tycks tro att det är lätt att driva en restaurang. En gång kan man servera nästan vad som helst, men att locka tillbaka folk. Med det läget och den lokalen skall det till riktigt dålig mat och service för att inte få det att gå runt...
Citera
2016-10-18, 10:18
Medlem
Hon verkar vara en riktigt gnällkärring. Det hade väl varit en enkel sak att ringa kocken/produktionen om recepten som man alltså menade att man inte hade fått.
Att det är mindre folk i Norrtälje på vintern än på sommaren - Norrtälje är den kommunen i hela landet med flest fritidsbostäder - ligger liksom i sakens natur. Det är förmodligen anledningen till att den oerfarna familjen lyckades förvärva restaurangen.
Men det ligger ju också i det hårt mallade formatets natur att det blir på det här sättet. Det finns ju riktiga svinstior, och så finns det restauranger som bara är mediokra.
Havspiren verkar ju vara ett i raden av raden ställen i Sverige med mycket bra läge men medioker mat. Det tycker jag också på sätt och vis framgår i programmet då det ju såg ut att vara första gången som gästerna under "katastrofkvällen" och "premiärkvällen" såg ut att vara riktiga gäster, som skulle ha gått dit ändå – och inte gäster som hade "bjudits in" av produktionsteamet.
Men visst, med bättre käk och bättre krögare hade det förmodligen gått att få snurr på stället året om. Det bor trots allt en hel del folk i Norrtälje även på vintern.
Citera
2016-10-18, 15:41
Medlem
irrblosss avatar
Undrar om inte en del medverkande spelar lite och gör sig till för att få lite ny köksutrustning och en gratis renovering? Många i föregående säsonger sålde väl sin restaurang efter uppfräschningen?
Citera
2016-10-18, 15:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Undrar om inte en del medverkande spelar lite och gör sig till för att få lite ny köksutrustning och en gratis renovering? Många i föregående säsonger sålde väl sin restaurang efter uppfräschningen?
Jag tror också att det är en stor utmaning för produktionen, att sålla bort uppenbara klåpare innan. Kan vara ganska knepigt skulle jag tro...
Citera
2016-10-18, 18:05
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Jag vill gå tillbaka till första avsnittet för säsongen. Där hade man i köket kött som var dåligt, täckt av en handduk. Nya programledaren, som jag gillar, blev arg och hade klagomål på att man tvättade handduken hemma ("med kalsonger").
Desto mer jag funderar på detta, desto mer förbryllad blir jag. Inte bra att ha kvar dåligt kött, troligen inte bra att täcka det med handduk.....men....
Varför skulle det vara snuskigt att tvätta handduken hemma? Alternativet, en dedikerad tvättmaskin på restaurangen? Eller att skicka iväg tvätt till ett professionellt tvätteri, som kanske tvättar handdukar med lakan från ett sjukhus där någon dött.
Kort sagt, det känns som vettig kritik mot dåligt kött försvann i dum kritik mot var man tvättar. Har jag fel?
Citera
2016-10-19, 00:03
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Jag vill gå tillbaka till första avsnittet för säsongen. Där hade man i köket kött som var dåligt, täckt av en handduk. Nya programledaren, som jag gillar, blev arg och hade klagomål på att man tvättade handduken hemma ("med kalsonger").
Desto mer jag funderar på detta, desto mer förbryllad blir jag. Inte bra att ha kvar dåligt kött, troligen inte bra att täcka det med handduk.....men....
Varför skulle det vara snuskigt att tvätta handduken hemma? Alternativet, en dedikerad tvättmaskin på restaurangen? Eller att skicka iväg tvätt till ett professionellt tvätteri, som kanske tvättar handdukar med lakan från ett sjukhus där någon dött.
Kort sagt, det känns som vettig kritik mot dåligt kött försvann i dum kritik mot var man tvättar. Har jag fel?

Det var ju som Svartzonker sa. Det är inte bara handdukar med kalsonger som är grejen utan även alla bakterier och skit som hamnar på den rena handduken när man fraktar den i bilen. För övrigt har ju ofta restauranger (i alla fall de jag jobbat på) dedikerade tvättmaskiner för slängar, förkläden och annat. Inte alls konstigt.

Hoppas säsongens sista avsnitt blir en special där det görs återbesök på restauranger. Kitchen Nightmares hade väl sådana avsnitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in