2017-05-14, 00:31
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Det är ju standard i Sverige att tjänster tillsätts via kontakter och inte kompetens, är det plötsligt ett problem nu?
Så en person helt utan erfarenhet öppnar en restaurang för att den har kontakter?

Är du helt dum i huvudet, eller?

Har du minsta källa på att någon finansiär skulle vara så korkad gällande att ge någon annan än en fru eller liknade som de vill ge arbete skulle få en fördel här?

Din kommentar ligger i samma nivå som de som är övertygade om en platt jord och att Onecoin är en framtidsvaluta.

Jag gråter när jag här så naiva och okunniga kommentarer som dina.
Senast redigerad av constant 2017-05-14 kl. 00:34.
Citera
2017-05-14, 04:47
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Det är ju standard i Sverige att tjänster tillsätts via kontakter och inte kompetens, är det plötsligt ett problem nu?

På vilket sätt skulle detta vara unikt för Sverige? Jobb, affärer, påsättningar etc. sker alltid enklare oavsett land om man har kontakter.
Citera
2017-05-14, 09:27
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

1.Så är det överallt i världen.

2.Det spelar ju ingen roll i dessa fall dock. Här har någon köpt en restaurang och skall driva den utan kompetens och erfarenhet. Då går det alltid, oavsett företagstyp, åt skogen.
Citera
2017-05-14, 15:49
Medlem
godboys avatar
Citat:
Nja. Den som nu KÖPER restaurangen behöver ju inte kunna ett dyft egentligen. Dock så underlättar det om köparen ändå har kunskaper då regelverket kring mathantering är rätt omfattande. Dock kan han ju anställa någon som har kännedom. Men det är nog rätt många som öppnar restaurang och har på sin höjd nödig kännedom om vad som krävs gällande mathantering och utskänkning. Jag antar att det behövs ett gäng tillstånd förutom utskänkningstillståndet.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
1.Så är det överallt i världen.

2.Det spelar ju ingen roll i dessa fall dock. Här har någon köpt en restaurang och skall driva den utan kompetens och erfarenhet. Då går det alltid, oavsett företagstyp, åt skogen.

Ja, som sagt ovan, så har nog många startat restaurang och bara trott att det är att köra på med billigaste Eldorado-skit. Misstänker att mer en restaurang köper in deras portions-lasagne för 9:90 och säljer den uppvärmd för 95 kr med något ledset salladsblad som tillbehör. Jag har råkat ut för det på mer än ett ställe i a f.

Sen hoppas jag också på en ny säsong av Kniven mot strupen. .
Citera
2017-05-15, 19:39
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:

Ä ja tydligen eftersom så många krogar har problem och inte kan leverera då ska du inte ge dig in i det. Startar man en rörelse bör man åtminstone ha koll på ekonomi 101 men många verkar ju inte ens kunna det.
I Sverige kan vem som hels köpa/öppna en krog men driva vidare är en annan femma.
Citera
2017-05-16, 01:57
Medlem
Redors avatar
Det blir ingen ny säsong för Kniven mot strupen. Man kommer köra förra årets avsnitt i repris..

Med det sagt så var misstankarna inte helt obefogade förra året, om att det var sluttampen för KMS.
Det märktes på hela upplägget att man körde sista svängen.

Men tittarsifforna talade väl lite för sig själv. De blev lägre och lägre för varje säsong, och man kan inte fortsätta producera sånt som drygt 100.000pers vill titta på bara. Det är inte lönsamt.

Man har hållt på sedan 2009 med ett års uppehåll 2014, för att sen köra 2 år till. Det räcker för denna typen av program
Senast redigerad av Redor 2017-05-16 kl. 02:05.
Citera
2017-05-16, 13:18
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Det blir ingen ny säsong för Kniven mot strupen. Man kommer köra förra årets avsnitt i repris..
Tråkigt, men jag förstår såklart att det krävs tittare.

Skulle dock föredra att man kör en "best off", eller kanske ännu hellre, att man klipper ihop de bästa scenerna.
Citera
2017-05-16, 19:34
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor

Med det sagt så var misstankarna inte helt obefogade förra året, om att det var sluttampen för KMS.
Det märktes på hela upplägget att man körde sista svängen.

Men tittarsifforna talade väl lite för sig själv. De blev lägre och lägre för varje säsong, och man kan inte fortsätta producera sånt som drygt 100.000pers vill titta på bara. Det är inte lönsamt.

Man har hållt på sedan 2009 med ett års uppehåll 2014, för att sen köra 2 år till. Det räcker för denna typen av program

Förståeligt tyvärr.

Claes var inte rätt man för jobbet. Det krävs en person som Alexander för att det ska bli underhållning av det hela.
Citera
2017-05-16, 19:44
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Förståeligt tyvärr.

Claes var inte rätt man för jobbet. Det krävs en person som Alexander för att det ska bli underhållning av det hela.
Agree.
Vad håller Alex på med nu för tiden, någon med koll?
Citera
2017-05-16, 19:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Förståeligt tyvärr.

Det var absolut inget fel på Claes i sig. Problemet, om man vill kalla det för det, är att folk vill ha en Gordon Ramsey-kopia.
Citera
2017-05-16, 19:51
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det var absolut inget fel på Claes i sig. Problemet, om man vill kalla det för det, är att folk vill ha en Gordon Ramsey-kopia.
Claes var helt okej, men jag hade vant mig vid det ganska tokiga sättet Alex hade. Det var en för tuff utmaning för den seriösare och möjligen egentligen proffsigare Claes med ett sånt här program.
Citera
2017-05-16, 20:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Claes var helt okej, men jag hade vant mig vid det ganska tokiga sättet Alex hade. Det var en för tuff utmaning för den seriösare och möjligen egentligen proffsigare Claes med ett sånt här program.
Det är ju lite min poäng. Det blir helt enkelt inte lika bra TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in