2017-05-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
RS är inte någon 12-taggare längre.. Jag hade hellre sett att han kunnat försvara sig, för det kommer han att behöva, nu blir det mer som att slå på någon som redan ligger ner.

Skallskadan har lämnat sviter, det va knappt att han ens längre kunde peka ut var Kevin återfanns.

Det kan jag hålla med dig om!
Citera
2017-05-13, 20:38
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
RS är inte någon 12-taggare längre.. Jag hade hellre sett att han kunnat försvara sig, för det kommer han att behöva, nu blir det mer som att slå på någon som redan ligger ner.

Skallskadan har lämnat sviter, det va knappt att han ens längre kunde peka ut var Kevin återfanns.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Det kan jag hålla med dig om!

Vad har hänt? Jobbar inte RS längre? Minns han inte allt så bra längre?
Citera
2017-05-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vad har hänt? Jobbar inte RS längre? Minns han inte allt så bra längre?

Han var med om en olycka för ett par år sedan och är sen dess inte helt hundra.
Citera
2017-05-13, 20:50
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Angående sanden i Kevins kalsonger: Det påstås att man hoppat längdhopp under leken innan dödandet. Har någon någonsin hoppat längdhopp i grop utan att då ett halvkilo sand mellan skinkorna?

Nu hoppar nog ingen 4-åring längdhopp på det sättet att de får sand mellan skinkorna.

När jag ändå är inne på ämnet så kan jag ta upp det här med att bära kroppen.
Det är inte endast en fråga om tyngd det har mer att göra med förmåga att korrdinera kroppens rörelser. Att bära en "lealös" kropp på 15-20 kilo är inte helt enkelt och att femåringen och en sjuåring skulle klara det ser jag som uteslutet.
Senast redigerad av habet 2017-05-13 kl. 20:59.
Citera
2017-05-13, 20:50
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Hovrättschef kritiserar Kevinutredningen: Pojkarnas skuld borde ha prövats

Citat:
En av landets högsta jurister sällar sig nu till kritikerna i det så kallade Kevinärendet, uppger SR Ekot. De utpekade gärningsmännen, två små barn, fick aldrig ett ordentligt försvar, anser hovrättschef Fredrik Wersäll.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hovrattschef-kritiserar-kevinutredningen-pojkarnas-skuld-borde-ha-provats
Citera
2017-05-13, 20:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Han var med om en olycka för ett par år sedan och är sen dess inte helt hundra.

Tack!
Han är alltså inte heller verksam i tjänst längre?

Frågan är väl om han inte kommer att behöva lite juridiskt stöd och hjälp framöver.
Citera
2017-05-13, 20:53
Medlem
Citat:
Tack!

Frågan är väl om han inte kommer att behöva lite juridiskt stöd och hjälp framöver.

Nej han är långtidssjukskriven.
Citera
2017-05-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Allt det du frågar får du reda på om du läser alla inlägg från 2 veckor tillbaka
Jag har inte läst eller hört att RS dock uttalat sig sedan del 1 sändes.
Han har nog svårt att sova nuförtiden.....igen

Klart han måste vara chockad. Han trodde väl att det skulle bli ett mer hyllande reportage. Alltså frånsett att han har gjort fel, 1998, så måste det kännas jävligt obehagligt att hamna i ett sånt program så att säga. Det är ju lite grann av ett proträtt av honom också. Bandyn, osv. Han är grundlurad. Sen tycker jag att det hedrar honom att han är tyst. Han har åtminstone sagt ungefär att det är bra att det utreds igen om det finns frågetecken.
Han kanske uttalar sig när han tänkt igenom allt från början. Det bästa han kan göra är väl att be pojkarna om ursäkt, om det är uppriktigt menat från honom.
Citera
2017-05-13, 20:57
Medlem
Citat:
Tack!

Nej det är väl preskriberat.
Citera
2017-05-13, 20:58
Medlem
Citat:
Tack!

Enligt Leif GW kommer han inte behöva juridisk hjälp eftersom sådana som RS aldrig behöver ta ansvar för vad de ställt till med.

Se denna intervju med Leif GW & DJ om fallet:

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/leif-gw-h%C3%A4r-%C3%A4r-stora-misstaget-i-kevin-fallet-3914236
Citera
2017-05-13, 20:58
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Hovrättschef kritiserar Kevinutredningen: Pojkarnas skuld borde ha prövats

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hovrattschef-kritiserar-kevinutredningen-pojkarnas-skuld-borde-ha-provats

Rolf Sandberg utredare, domare och bödel.
Det får inte gå till så här.

Man ska betraktas som oskyldig till dess att en domstol har lagt fram själva skuldfrågan säger hovrättschef Fredrik Wersäll.
Citera
2017-05-13, 21:13
Medlem
Jag har i min närhet exempel på storvuxen 10 åring som har stora problem att längre än kort kort tid lyfta treåring. Det är tyngre än ni tror för barn, innan puberteten. 15+ kilo är tungt när kroppen dessutom är lealös. Aldrig i helvete att en 7 och 5 åring lagt Kevin torr ute på pallen i vattnet. Så var dem inblandade finns det äldre medgärnigsman. Men troligaste är äldre barn ( peddoungen?) eller vuxen. Steg ett är väl att kolla alibi på Kevins föräldrar. Undrar om det är gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in