2017-05-13, 13:50
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Funderade länge på om
Jag skulle lägga ut det eller inte då jag visste de skulle bli ett jävla liv. Inget annat än de.
Tack för förklaring
Citera
2017-05-13, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
det bästa beviset för att de trots allt är det är att två förhörsledare säger att bröderna berättat saker som man bara kan känna till om man var med när Kevin dödades.

Samma sak gör medier och spågummor, utan att
veta nånting alls. Det är lätt att bli lurad om
utgångspunkten är att man tror att det är på ett
visst sätt.
Citera
2017-05-13, 13:51
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Jag tror inte att de är skyldiga utifrån vad som framkommit men det bästa beviset för att de trots allt är det är att två förhörsledare säger att bröderna berättat saker som man bara kan känna till om man var med när Kevin dödades.

Vad kan detta vara för information, tro? Kanske den felaktiga platsen som mordet skulle ha skett på? Kanske att barnet mördades med en pinne som barnet bevisligen inte mördades med? Att barnet lyftes upp på en lastpall som barnen bevisligen inte kunde lyfta upp honom på? Eller är det att mjölkpaketet var det riktiga mordvapnet?

Polisens händelseförlopp är redan motbevisat av den egna tekniska bevisningen och förhören har konstant ledande där enbart "rätt" påståenden har uppmärksammats. Jag har inget förtroende för dessa förhörsledare.
Citera
2017-05-13, 13:53
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Deras berättelser om hur de ska ha utfört det.

Som ändrats gång på gång och helt saknar stöd i den tekniska bevisningen? Vad säger du om dessa barns vittnesmål?
Citera
2017-05-13, 13:54
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jaha du har sett alla 30 förhören med pojkarna?

Jag fick bara se någon minut och då var det 5-åringens utsagor. Även 7-åringen har ju berättat. När får vi se filmen där dom berättar om mordet? Nej just ja det kommer vi ju aldrig få se eftersom det inte passar in i den sagan sim DJ vill berätta.

Jag citerar mig själv:

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Hörru, Caligula. Varför bryr du dig så mycket öht om vad som sagts av barnen i förhör? Barn är inga tillförlitliga vittnen och kommer att vara vuxna till lags. Detta har visats gång på gång på gång; hjärnan är inte fullvuxen förrän en bit in i 20-årsåldern. Vad tänker du angående alla tillförlitliga vittnesmålen från barnen i det här fallet? https://en.wikipedia.org/wiki/McMartin_preschool_trial

Varför vill du att barnen ska vara skyldiga?
Citera
2017-05-13, 13:55
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vad kan detta vara för information, tro? Kanske den felaktiga platsen som mordet skulle ha skett på? Kanske att barnet mördades med en pinne som barnet bevisligen inte mördades med? Att barnet lyftes upp på en lastpall som barnen bevisligen inte kunde lyfta upp honom på? Eller är det att mjölkpaketet var det riktiga mordvapnet?

Polisens händelseförlopp är redan motbevisat av den egna tekniska bevisningen och förhören har konstant ledande där enbart "rätt" påståenden har uppmärksammats. Jag har inget förtroende för dessa förhörsledare.

Varför skulle de ej kunnat lyfta upp Kevin på lastpallen? Varför kan pinnen ej varit mordvapnet?
Citera
2017-05-13, 13:58
Medlem
Åklagaren Anders Manholm är inte längre övertygad om pojkarnas skuld

http://www.vf.se/nyheter/vet-inte-vad-man-ska-tro/
Citera
2017-05-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jaha du har sett alla 30 förhören med pojkarna?

Jag fick bara se någon minut och då var det 5-åringens utsagor. Även 7-åringen har ju berättat. När får vi se filmen där dom berättar om mordet? Nej just ja det kommer vi ju aldrig få se eftersom det inte passar in i den sagan sim DJ vill berätta.

Jag litar på kriminalarens ord, han är nog mer kapabel att bedöma ett videoförhör än vad du är, eller? jobbar du med att förhöra folk?
Citera
2017-05-13, 14:00
Medlem
Är det ingen som vet något mer om den där "robert"?
Citera
2017-05-13, 14:00
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Har du sett mina två tidigare kommentarer angående målet?

Samt:

Tack jag har läst dom och de är informativa. Nu får vi se på måndag. Självklart kan man få ut domen om det finns någon, men det kommer att finnas mycket överstruket i den som gäller brottsoffret
Citera
2017-05-13, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Varför skulle de ej kunnat lyfta upp Kevin på lastpallen? Varför kan pinnen ej varit mordvapnet?

Det finns inga släpmärken, när de vallade barnen så släpade de dockan eftersom de inte orkade lyfta på den ( ålder 5-7 år)

Finns inga hudavskrapningar på pinnen, vad är det som säger att pinnen varit mordvapnet? det är inga tekniska bevis eftersom det inte finns fingeravtryck eller DNA på pinnen.
Citera
2017-05-13, 14:04
Medlem
Solglittrets avatar
[QUOTE
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6695740[/quote]

Det är precis detta som man totalt har missat. Oavsett vem polisen anklagar för att ha orsakat Kevins död ska det prövas rättsligt.

Nu var bröderna så små att det aldrig blev någon domstolsförhandling eller dom. Polisen gick ut med att de var skyldiga - ingen sa emot - och alla fick leva vidare med den "sanningen".

Man borde gjort en sk "Bevistalan" som fungerar som en domstolsförhandling. Där kunde åklagaren lagt fram sina bevis och fakta och en försvarare talat mot dessa. Erfaren domstol värderar och slår fast skuld men utdömer inget straff eftersom bröderna är för små. Bröderna hade naturligtvis inte behövt delta i denna Bevistalan.

Varför lät man bli att göra en Bevistalan??

Nu lät man ensidigt polisen hålla presskonferens och förklara vems skuld allt var så hela Sverige kunde döma bröderna som skyldiga. Ingen gavs chansen att se in i den hemligstämplade utredningen och ingen kunde säga emot.
Det var bara att svälja polisen och Christiansson version!

Varför i helsike lät man bli att värdera utredning och skuld i en Bevistalan???
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-13 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in