Citat:
Ursprungligen postat av
OldWolf
Kan du svara på den enkla frågan varför du väntade till 19.50 med att lägga ut informationen, när du var inne i tråden 15.34 till 16.21 åtminstone? Så slipper jag fundera mer på det
Har du sett mina två tidigare kommentarer angående målet?
Citat:
Jag kan bekräfta att det inkom ett mål till Värmlands tingsrätt 2012-10-02 gällande våldtäkt mot barn mot en Christian Karlsson med målnummer B 4840-12. Jag kan dock inte se den misstänktes personnummer. Målet avslutades 2013-04-02, exakt sex månader senare. Om det avslutades med en dom (friande eller fällande) eller avskrevs framgår inte.
Att det inte skulle vara möjligt att beställa ut en fällande dom där saken är våldtäkt mot barn stämmer inte. Det blir intressant att se på måndag.
Samt:
Citat:
Jag tittade lite närmare på målet och det finns en ärendemening som lyder "OBS! vid avgörande ändra omloppstid".
Omloppstid är juridikspråk för handläggningstid. Det i kombination med att målet avslutades exakt sex månader efter att det öppnades kan tyda på att det avskrevs. Det finns i sådana fall ingen dom, bara ett beslut i målet.