2017-05-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Exakt! 👍😄
Finns det någon som på allvar tror att detta är möjligt?

När jag såg det riktigt urusla förhöret som Sandberg gjorde - då tänkte jag på en sketch med "Hasse och Tage":
- Lena Nyman ringer till ett musikprogram på radio och ska svara på en fråga för att vinna tävlingen
Frågan är "vad heter den danska drottningen - första bokstaven är M"
Lena N får alla bokstäver och när det bara är sista som saknas då säger hon: MARGARETO !! 😆

Just, eller denna sketchen med Sven Melander som intervjuar en flicka som får önska vad hon vill...
Skillnaden är väl att denna flicka är med på att det är ett skådespel... till skillnad RS och hans villebråd.
https://www.youtube.com/watch?v=hcxwTgEC7IM
Citera
2017-05-13, 13:38
Medlem
Rolf Sandberg:

"Det var 3 pedofiler som hade varit i kontakt
med Kevin samma dag som han hittades död.
Men det skiter vi i. Istället så har vi bestämt
oss för att det är två barn som är skyldiga..."
Citera
2017-05-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Kan du svara på den enkla frågan varför du väntade till 19.50 med att lägga ut informationen, när du var inne i tråden 15.34 till 16.21 åtminstone? Så slipper jag fundera mer på det

Funderade länge på om
Jag skulle lägga ut det eller inte då jag visste de skulle bli ett jävla liv. Inget annat än de.
Citera
2017-05-13, 13:40
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Rolf Sandberg:

"Det var 3 pedofiler som hade varit i kontakt
med Kevin samma dag som han hittades död.
Men det skiter vi i. Istället så har vi bestämt
oss för att det är två barn som är skyldiga..."
Enligt Kevins morbror (som skriver i tråden) är det där om pedofilerna helt taget ur luften.
Citera
2017-05-13, 13:41
Medlem
Ni som fortfarande tror att Christian och Robin
är skyldiga, vad är ert bästa "bevis"?
Citera
2017-05-13, 13:43
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag var hos några kompisar igår kväll på middag där diskussionerna om fallet gick höga, en av de som var där var kriminalare som jobbat som det i 10 år, han hade sett dokumentären och dömde ut polisens arbete rejält.
Han utgick helt från videoförhören samt om det som meddelades om alibit.
Han sa att hade detta hänt nu och han fått fallet hade han skickat hem ungarna efter första förhöret och avskrivit dom som vittnen.
Han har full koll på dagens forskning om barnförhör.
Som polis kunde han redogöra för det som kom fram i dokumentären utifrån ett polisiärt synsätt och hela fallet stinker fullständigt var hans slutkläm.

När en polis idag 2017 är så kraftfull så är jag om ännu mer övertygad att de fakta DJ kommer med är riktiga.
Det räcker med att inse att det inte finns teknisk bevisning, se videoförhören att inse att något är rejält fel på RS utredning och hans polisiära metoder.

Jaha du har sett alla 30 förhören med pojkarna?

Jag fick bara se någon minut och då var det 5-åringens utsagor. Även 7-åringen har ju berättat. När får vi se filmen där dom berättar om mordet? Nej just ja det kommer vi ju aldrig få se eftersom det inte passar in i den sagan sim DJ vill berätta.
Citera
2017-05-13, 13:44
Medlem
supremanics avatar
Citat:

Deras berättelser om hur de ska ha utfört det.
Citera
2017-05-13, 13:44
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Jag tror inte att de är skyldiga utifrån vad som framkommit men det bästa beviset för att de trots allt är det är att två förhörsledare säger att bröderna berättat saker som man bara kan känna till om man var med när Kevin dödades.
Citera
2017-05-13, 13:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Enligt Kevins morbror (som skriver i tråden) är det där om pedofilerna helt taget ur luften.

Vilket då naturligtvis inte stärker förtroendet för RS vad gäller att ha ett stringent förhållningssätt till utredningen och dess kommunikativa delar.
Citera
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Används sånt här psyko-mumbo-jumbo som SÅC representerar fortfarande inom svensk rättsväsende, eller är det inte modernt längre?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Kan du svara på den enkla frågan varför du väntade till 19.50 med att lägga ut informationen, när du var inne i tråden 15.34 till 16.21 åtminstone? Så slipper jag fundera mer på det

Har du sett mina två tidigare kommentarer angående målet?

Citat:
Jag kan bekräfta att det inkom ett mål till Värmlands tingsrätt 2012-10-02 gällande våldtäkt mot barn mot en Christian Karlsson med målnummer B 4840-12. Jag kan dock inte se den misstänktes personnummer. Målet avslutades 2013-04-02, exakt sex månader senare. Om det avslutades med en dom (friande eller fällande) eller avskrevs framgår inte.

Att det inte skulle vara möjligt att beställa ut en fällande dom där saken är våldtäkt mot barn stämmer inte. Det blir intressant att se på måndag.

Samt:

Citat:
Jag tittade lite närmare på målet och det finns en ärendemening som lyder "OBS! vid avgörande ändra omloppstid".

Omloppstid är juridikspråk för handläggningstid. Det i kombination med att målet avslutades exakt sex månader efter att det öppnades kan tyda på att det avskrevs. Det finns i sådana fall ingen dom, bara ett beslut i målet.
Citera
2017-05-13, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja?
Vad grundar du det på?? Att det inte fanns en kniv involverad?? Var du där, eller?? Har du läst den av dig förkastade undersökningen?? Ja där fanns ingen kniv!!

Kanske du väljer vad du vill tro på, och det som är mindre intressant för dig tar du bort??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in