Citat:
De vill ha lydiga Proxys, dessutom är PKK användbar för att destabilisera 4(PKK, PJAK,YPG kommer inte ihåg trebokstavkombinationen i Irak) länder samtidigt. Något som passar USA eller väst perfekt.
Jag håller med artikeln, dags att Iran och Turkiet sätter sig ner och får ett stopp på skiten. USA måste bort från den här regionen men då måste faktiskt de regionala aktörerna i form av Iran, Turkiet etc lära sig att kompromissa med varandra...
Jag håller med artikeln, dags att Iran och Turkiet sätter sig ner och får ett stopp på skiten. USA måste bort från den här regionen men då måste faktiskt de regionala aktörerna i form av Iran, Turkiet etc lära sig att kompromissa med varandra...
Klart att du håller med. Intressant att stora starka länder med sina stora arméer och fina leksaker alltid måste gå ihop för att försöka krossa dessa bergsmänniskor och deras strävan efter självbestämmande. Kul också att du försöker sätta fokus på att få ut amerikanerna ur Mellanöstern när ni egentligen bara vill stoppa kurderna som byggt upp ett ljus i det syriska mörkret.
Jag tror att USA, tillsammans med turkarna, redan har planerat att överge kurderna. De tjänar helt enkelt mycket mer på att utnyttja Turkiet där de kan installera sina militärbaser som gränsar till Iran. Den som är lite ovanligt den här gången är att USA planerat eller rättare sagt bestämt att de ska beväpna kurderna. Turkarna tycker naturligtvis att det är fullständigt oacceptabelt då de vill kunna våldta det kurdiska folket smärtfritt när Raqqa är befriat.
Amerikanerna kanske gör det här för att visa som tacksamhet eller så kanske de tycker synd om kurderna och skickar över lite vapen så att de ska ha en chans att kunna försvara sig mot den kommande våldtäkten.