EA uttrycker i ett förhör att de minnen som varit fina nu är förstörda. Hon hade hållit sig fast vid att HA iaf hade bra stunder ihop med henne. Jag tycker att hon i förhör uttryckte stark empati för HA när hon talade om detta. Hon tänkte på situationerna ur HAs perspektiv, hade hon inte kunnat leva sig in i barnets känslor så hade hon inte över huvud taget reflekterat över detta.
Glöm inte att EA är en person som kastades ut från de personer hon upplevde som sina föräldrar för att hon tjatade. Båda fosterföräldrarna uppger att EA aldrig var aggressiv under tonåren, varken verbalt eller fysiskt. Fosterföräldrarna kastade ut henne för att hon var tjatig, samma sak behövde förklaras för många gånger, hon ifrågasatte för mycket. Glöm inte det när ni dömer hennes bristande förmåga att gå emot AL verbalt eller i handling.
Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Ja och uppenbart har användaren varit på plats. Jag noterade bara att visst ska man vara källkritisk, men vad gäller live-rapporteringen så innebär det ju inte att journalisten inte kan ha utelämnat "fakta" som att t ex någon av föräldrarna skrattat i rättsalen. Fallet är känsligt pga att det uppenbart är två stukade personer som åtalats och det tar säkert massmedia hänsyn till.
Sedan, om man är på plats så kanske man (beroende på tendens...) också är benägen att se det man "vill" se....
Jag minns att det skrevs men inte vem som skrev det. Glöm inte att de allra flesta som besöker rättegången är journalister eller
anhöriga till parterna. Anhöriga till den ena kan ha vissa incitament för att ljuga om den andra.