Citat:
Ursprungligen postat av
Aelskarn
Njae. Det känns inte bra att gratulera människor som utnyttjar människors okunskap, speciellt inte de stackare som satsat sina sista slantar på detta.
Vi köper istället en tårta till Interpol när de lyckats driva fråga längre.
Varför är MLM ens lagligt frågar jag mig, då det till större delen verkar handla om dealen som är för bra för att vara sann...rätta mig om jag har fel..
MLM = Du har en produkt som du säljer till "Halv klappmongon" , men du har även ben under dig (Riktiga klappmongon) som gör att du får bonus på deras försäljning. (Likaså får den ovanför dig bonus på din försäljning)
Herbalife är ett bra exempel på detta. Dock så åker dessa bolag till och från också på bakslag iform av böter m.m. men dessa är "mer lagliga" än nästa exempel
Renodlade Ponzi = Onecoin , Swisscoin , Emgoldex -> I dessa gäller det att du satsar pengar , och att du sedan raggar fler klappmongon som gör att du tjänar bonus. Du erhåller alltså ingen bonus för någon produktförsäljning utan här handlar det om att värva så många klappmongon som möjligt för att få så mycket bonus som möjligt. Detta är alltså olagligt eftersom det inte finns någon produkt som säljs/köp.
Undrar hur det gick för den kraschande riddaren?