2017-05-13, 10:28
Medlem
OldWolfs avatar
"Det är domstol, inte polisen som ska döma"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6695740
Citera
2017-05-13, 10:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
http://www.expressen.se/gt/lambertz-harda-utspelmot-utpekade-broderna-/

När Lambertz framför kritik så vet man att man kan känna sig trygg i att det är precis tvärtemot vad han menar.

Konstig inställning. Du menar att allt som vissa säger är alltid fel?

Han har rätt i att ett alibi måste prövas så att det kan bestämmas som tillförlitligt. Dina uppgifter om allt, även GL:s uttalande, kommer från media. Det är vanskligt att göra bedömningar om något utifrån hur media rapporterar om det.

Jag tror inte att man i detta skede, via medias rapportering, kan bestämma om den vittnesuppgiften är tillförlitlig eller inte. Detta oavsett vad GL säger eller inte säger.

Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Kolla TV4 nu!

Inte om du så betalade mig.
Citera
2017-05-13, 11:05
Medlem
Vad är Leif GW Perssons teori?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/XXOkn/gws-teori-mordaren-var-ett-aldre-barn/promo
Citera
2017-05-13, 11:09
Medlem
OldWolfs avatar
Arnell: Det kanske vidrigaste jag sett på TV
http://nwt.se/mera/helg/2017/05/13/fallet-kevin-ar-det-vidrigaste-jag
Citera
2017-05-13, 11:19
Medlem
På youtube finns 2 ytterst intressanta dokumentärer och ett tredje avsnitt där men debatterar barn lögner och terapeuter. Måste ses. https://youtu.be/6jNyMB-DfK0
Man tycker att Sverige borde haft hyfsad koll på detta men icke.
Citera
2017-05-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Vad är Leif GW Perssons teori?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/XXOkn/gws-teori-mordaren-var-ett-aldre-barn/promo

Ett äldre barn kroknade på K och tryckte ner honom och kvävde honom på lastpallen. Han avfärdar pinnen och pedofilspår.

"”Pinnen tror jag inte på”
Polisen ansåg vidare att en pinne som hittades på platsen var det troliga mordvapnet. Bröderna skulle ha kvävt Kevin genom att trycka pinnen mot hans hals.
– Nä, jag tror inte på pinnen heller. Om de hade hittat hudceller från Kevin på den hade jag kunnat tro på det, men det gjorde de inte. Det fanns ingenting på pinnen.
– Kevin hade ett smalt rektangulärt strypmärke på halsen. Jag tror att det kan har uppkommit när någon tryckte ner honom så att halsen hamnade på kanten av lastpallen och att det var så han kvävdes. Om han inte hade blåmärken i skrevet sedan tidigare kan de ha uppstått då han låg på pallen och spjärnade emot."

"Jag tror inte att det här är ett sexuellt mord begånget av en vuxen. Det ser inte ut så. Bland annat för att det inte finns någon sperma på kroppen och även på grund av andra saker som jag inte vill gå in på. Obduktionsrapporten är ju sekretessbelagd.
– Blåmärkena i Kevins skrev kan ha en annan förklaring, han kan även ha fått dem vid ett tidigare tillfälle. Det är svårt att avgöra hur färska de var, säger Leif GW Persson."
Senast redigerad av echoesofglory 2017-05-13 kl. 11:35.
Citera
2017-05-13, 11:34
Medlem
Just kollat del 1 och 2 av dokumentären på SVT.
Grabbarna har solklart alibi. Från en hel jävla familj som gästade deras familj under tiden för mordet. 10 åringen från gästande familjen frågas om Robin kan ha smitit iväg en stund. Nej, svarar han. Mamma bad mej hålla koll på alla eftersom jag är äldst.
Även mamman i gästande familjen hade koll genom fönstret då deras 4 åring var med ute. Och sedan åkte bägge familjerna och fiskade......

Törs sätta en månadslön på att grabbarna är oskyldiga.

Det Anrell blir upprörd över när han ser förhören lär göra varenda en som har empati i kroppen hyfsat totalförbannad.
Den polismannen skall bli av med jobbet för grovt tjänstefel och fan dömas för något brott... Jävlars vad arg man blir när man ser hur han beter sej mot en 5 åring.
Senast redigerad av Dreamspace 2017-05-13 kl. 11:36.
Citera
2017-05-13, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Ett äldre barn kroknade på K och tryckte ner honom och kvävde honom på lastpallen. Han avfärdar pinnen och pedofilspår.

"”Pinnen tror jag inte på”
Polisen ansåg vidare att en pinne som hittades på platsen var det troliga mordvapnet. Bröderna skulle ha kvävt Kevin genom att trycka pinnen mot hans hals.
– Nä, jag tror inte på pinnen heller. Om de hade hittat hudceller från Kevin på den hade jag kunnat tro på det, men det gjorde de inte. Det fanns ingenting på pinnen.
– Kevin hade ett smalt rektangulärt strypmärke på halsen. Jag tror att det kan har uppkommit när någon tryckte ner honom så att halsen hamnade på kanten av lastpallen och att det var så han kvävdes. Om han inte hade blåmärken i skrevet sedan tidigare kan de ha uppstått då han låg på pallen och spjärnade emot."

Den som ströp han kan ju satt ett knä i skrevet för att pressa ner underkroppen.
Citera
2017-05-13, 11:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamspace

Du borde först fråga dig om du törs sätta pengar på att alibit håller. Att någon säger något är inte automatiskt ett vattentätt alibi.

Däremot skulle aldrig det som fastställdes i § 31-utredningen ha hållit för juridisk prövning, om det inte finns sådant som inte kommit upp i dagen ännu.
Citera
2017-05-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du borde först fråga dig om du törs sätta pengar på att alibit håller. Att någon säger något är inte automatiskt ett vattentätt alibi.

Däremot skulle aldrig det som fastställdes i § 31-utredningen ha hållit för juridisk prövning, om det inte finns sådant som inte kommit upp i dagen ännu.

Tro mej, jag yttrar mej inte så snabbt om jag inte är säker. Skulle andra familjen täckt upp för ett mord så hade det kommit i dager förr eller senare.
Citera
2017-05-13, 11:42
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamspace
Just kollat del 1 och 2 av dokumentären på SVT.
Grabbarna har solklart alibi. Från en hel jävla familj som gästade deras familj under tiden för mordet. 10 åringen från gästande familjen frågas om Robin kan ha smitit iväg en stund. Nej, svarar han. Mamma bad mej hålla koll på alla eftersom jag är äldst.
Även mamman i gästande familjen hade koll genom fönstret då deras 4 åring var med ute. Och sedan åkte bägge familjerna och fiskade......

Det Anrell blir upprörd över när han ser förhören lär göra varenda en som har empati i kroppen hyfsat totalförbannad.
Den polismannen skall bli av med jobbet för grovt tjänstefel och fan dömas för något brott... Jävlars vad arg man blir när man ser hur han beter sej mot en 5 åring.
Du har sett en Dan Josefsson-dokumentär, inte bevistat någon rättegång. Det är fullt möjligt att bröderna har ett alibi men om du inte förstår vad du har tittat på bör du ta det litet försiktigt med slutsatserna.

Hur man kan bry sig om vad en jubelidiot som Anrell tycker är för övrigt helt obegripligt. Dummare människa får man leta länge efter.
Senast redigerad av Jumalauta 2017-05-13 kl. 11:44.
Citera
2017-05-13, 11:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Din meningsuppbyggnad kan jämföras med en MENA invandrare. Den äldre är definitivt skyldig till detta.

---

Det finns inget som är definitivt i detta fall. Det är det enda som är säkert.

Edit: Det finns förresten en sak som är säker, nämligen att det var en amatörmässig utredning. Till ingens glädje.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-05-13 kl. 11:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in