Citat:
Ursprungligen postat av
Lanternlight
Ett äldre barn kroknade på K och tryckte ner honom och kvävde honom på lastpallen. Han avfärdar pinnen och pedofilspår.
"”Pinnen tror jag inte på”
Polisen ansåg vidare att en pinne som hittades på platsen var det troliga mordvapnet. Bröderna skulle ha kvävt Kevin genom att trycka pinnen mot hans hals.
– Nä, jag tror inte på pinnen heller. Om de hade hittat hudceller från Kevin på den hade jag kunnat tro på det, men det gjorde de inte. Det fanns ingenting på pinnen.
– Kevin hade ett smalt rektangulärt strypmärke på halsen. Jag tror att det kan har uppkommit när någon tryckte ner honom så att halsen hamnade på kanten av lastpallen och att det var så han kvävdes. Om han inte hade blåmärken i skrevet sedan tidigare kan de ha uppstått då han låg på pallen och spjärnade emot."
"Jag tror inte att det här är ett sexuellt mord begånget av en vuxen. Det ser inte ut så. Bland annat för att det inte finns någon sperma på kroppen och även på grund av andra saker som jag inte vill gå in på. Obduktionsrapporten är ju sekretessbelagd.
– Blåmärkena i Kevins skrev kan ha en annan förklaring, han kan även ha fått dem vid ett tidigare tillfälle. Det är svårt att avgöra hur färska de var, säger Leif GW Persson."