2017-05-13, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Spelar det verkligen så stor roll nu när de har valt att avslöja sin identitet och kommit ut i dokumentären? Uppgifter som personnummer är ju trots allt offentliga.

Tycker nog man kan ha den goda smaken att ta det i PM i så fall. Men stackarn kommer väl få be Thomas Olsson med hjälp om att få skyddad identitet framöver.

Edit: Finns det något mer avtändande än karlar som beter sig värre än sladdkärringar? Fan måste logga ut nu innan jag torkar ihop helt och hållet mellan benen.
Senast redigerad av hoaxgammon 2017-05-13 kl. 01:42.
Citera
2017-05-13, 01:40
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Det är intressant om det stämmer då det talar för vilken kataktär personen i fråga har. Sådant är såklart av intresse.

Det vi vet nu är att pojkarna utsattes för ett karaktärsmord av polisen. Hur det har påverkat dem att aldrig kunna vara öppen med sin identitet är en annan fråga.

Det var inga snygga förhör som gjordes.. Att leva med att vuxna människor påstår att du mördat din kompis måste vara oehört traumatiskt. Inte när de var små men under uppväxten när de förstod innebörden av vad de påstods ha gjort.
Citera
2017-05-13, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Inget personnummer alltså. Och hur många Christian Karlsson finns det i det område som tillhör Värmlands tingsrätt att ha hand om? Skulle tro att det är ganska många.

Det finns en annan Christian Karlsson på lexbase som det står sekretess på där orten annars står. Skulle det kunna vara han? Är inte medlem så jag så jag kan inte kolla upp det närmare.
Citera
2017-05-13, 02:03
Medlem
Citat:
Stackars lille Kevin. Alldeles ensam utan någon vuxen som tog hand om honom. Var sjutton var socialen någonstans? Pojken behövde ju uppenbart omhändertas.

Kan ju säga att Kevin åkte aldrig över vägen till butiken.. kevin va mycket ute å lekte och pendlade mellan sitt hem och till sin mormor och morfar.. vi kommer från en stabil familj..

Vad denna Marianne påstår i expressen är falskt, och det ska hon få mothugg på..endast pr-kåt.

Att Kevin har setts med pedofiler??! Det vet jag inte var Sandberg fått ifrån? Finns ingen vittnesförklaring på det..

Finns heller inget som tyder på att Kevin blev förflyttad, dådet kan ha skett vid lastpallen..avtrycket på pinnen kan ha varit från ett annat barn då skolan ligger brevid..

Sandberg har hittat på sin historia för att lösa fallet..

Nu efter 19 år med sorg och med en förklaring som vi lärt oss leva med, så dras detta upp igen pga dåligt utfört arbete från Sandberg..

Finns ett erkännande från C där han säger att han ville bli av med Kevin..

dokumtentären på svt1 är ju gjord till R och C fördel.. så där kommer ju givetvis allt det dåliga fram.. blir det en ny rättegång med R och C nu, så kommer vi förhoppningsvis få ta del av den hemlighetsstämplade akten från början till slut!

Kevins morbror.
Citera
2017-05-13, 03:08
Medlem
Citat:
Inget personnummer alltså. Och hur många Christian Karlsson finns det i det område som tillhör Värmlands tingsrätt att ha hand om? Skulle tro att det är ganska många.

Jag tittade lite närmare på målet och det finns en ärendemening som lyder "OBS! vid avgörande ändra omloppstid".

Omloppstid är juridikspråk för handläggningstid. Det i kombination med att målet avslutades exakt sex månader efter att det öppnades kan tyda på att det avskrevs. Det finns i sådana fall ingen dom, bara ett beslut i målet.
Citera
2017-05-13, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nerstuga1974
Kan ju säga att Kevin åkte aldrig över vägen till butiken.. kevin va mycket ute å lekte och pendlade mellan sitt hem och till sin mormor och morfar.. vi kommer från en stabil familj..

Vad denna Marianne påstår i expressen är falskt, och det ska hon få mothugg på..endast pr-kåt

Är det samma kvinna som uttalar sig här?

http://nwt.se/arvika/2017/05/12/dotteviksbo-jag-tror-inte-det-ar?refresh=true
Citera
2017-05-13, 08:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Så en av bröderna är dömd för pedofilbrott?

Nej. Det är Salzsalino som hittar på. Finns ingen våldtäktsdom endast fortkörning
Citera
2017-05-13, 08:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerstuga1974

Vad denna Marianne påstår i expressen är falskt, och det ska hon få mothugg på..endast pr-kåt.

Att Kevin har setts med pedofiler??! Det vet jag inte var Sandberg fått ifrån? Finns ingen vittnesförklaring på det..

Finns heller inget som tyder på att Kevin blev förflyttad, dådet kan ha skett vid lastpallen..avtrycket på pinnen kan ha varit från ett annat barn då skolan ligger brevid..

Sandberg har hittat på sin historia för att lösa fallet..

Nu efter 19 år med sorg och med en förklaring som vi lärt oss leva med, så dras detta upp igen pga dåligt utfört arbete från Sandberg..

Finns ett erkännande från C där han säger att han ville bli av med Kevin..

dokumtentären på svt1 är ju gjord till R och C fördel.. så där kommer ju givetvis allt det dåliga fram.. blir det en ny rättegång med R och C nu, så kommer vi förhoppningsvis få ta del av den hemlighetsstämplade akten från början till slut!

Kevins morbror.

Ha inga förhoppningar alls. Utredningen är återupptagen, vilket innebär att det råder förundersökningssekretess - ett tillstånd som kan vara för evigt då preskriptionstiden är borttagen - och åklagare och polis kan med hjälp av det hindra insyn och en granskning av vad som hände. Det är målet med att återuppta utredningen, för det är för sent att utreda andra spår då den tekniska bevisningen av allt att döma är obefintlig. Ni är blåsta igen.
Citera
2017-05-13, 08:40
Medlem
http://www.expressen.se/gt/lambertz-harda-utspelmot-utpekade-broderna-/

När Lambertz framför kritik så vet man att man kan känna sig trygg i att det är precis tvärtemot vad han menar.
Citera
2017-05-13, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dale-Cooper
Det finns en annan Christian Karlsson på lexbase som det står sekretess på där orten annars står. Skulle det kunna vara han? Är inte medlem så jag så jag kan inte kolla upp det närmare.

Vissa här i tråden verkar ha lexbase konto. Någon av er kanske kan kolla?
Citera
2017-05-13, 08:56
Medlem
Problemet är att det framgår inte ett personnummer och det finns mer än bara en Kristian Karlsson.. Därför bör man ta uppgifterna med en stor nypa salt och egentligen bortse från det. Det är ännu märkligare att denna som verkar vilja sprida detta och gå ifrån ämnet har precis blivit medlem på sidan samt väntade länge med att släppa informationen tills på kvällen istället, kanske för att trolla på en massa och få människor att vända sig mot dem. Det har dessutom ingen relevans till huruvida de är skyldiga eller oskyldiga till mordet på 4 åriga Kevin.
Citera
2017-05-13, 09:07
Medlem
En klantig utredning från början till slut som tar sin början med att rättsläkaren tar temperaturen på den lilla döda barnkroppen och därefter trodde man att Kevin blivit utsatt för sexuella övergrepp!!!???
Det visade sig dock vara FEL men utredningen fortsätter i samma anda

Sedan trodde man att trädkäppen användes till att mörda Kevin
Man hittar fingeravtryck på käppen MEN INGA SOM MATCHAR BRÖDERNAS

I övrigt hittar man ingen teknisk bevisning -
man hittar överhuvudtaget ingen teknisk bevisning ??

Kan det vara så att den lilla pojken mördades någon annanstans?
Han hittades i närheten av sitt hem eller?

Jag ser en stressad Sandström som är totalt olämplig att leda utredningen
Han är stressad över att alla ljuger i Arvika och han placerar ut avlyssningsteknik hos två familjer - som det visar sig sedan är oskyldiga TACK VARE avlyssningen

Som jag uppfattar det utan att ha sett sista avsnittet, så tar han därefter upp tråden igen med 5-åringen och 7-åringen
I desperation för att fallet ska och måste avslutas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in