2017-05-13, 09:19
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
http://www.expressen.se/gt/lambertz-harda-utspelmot-utpekade-broderna-/

När Lambertz framför kritik så vet man att man kan känna sig trygg i att det är precis tvärtemot vad han menar.
Han har fått uppgifterna från SÅC, vilket man ser om man jämför bloggen med trolleriprofessorns debattartikel i DN. Vis av Quick-fallet så är Lambertz bara språkrör. Eftersom trolleriprofessorn inte varit med i programmet än, så går man till anfall för att skadeförebygga
Citera
2017-05-13, 09:21
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ha inga förhoppningar alls. Utredningen är återupptagen, vilket innebär att det råder förundersökningssekretess - ett tillstånd som kan vara för evigt då preskriptionstiden är borttagen - och åklagare och polis kan med hjälp av det hindra insyn och en granskning av vad som hände. Det är målet med att återuppta utredningen, för det är för sent att utreda andra spår då den tekniska bevisningen av allt att döma är obefintlig. Ni är blåsta igen.
Det enda som kan hända efter såhär många år är ett "frikännande" av bröderna men ingen ny kandidat som mördare. Ett nytt Quick-fall således.

Det går många mördare fria efter Quick-lagets härjningar.
Citera
2017-05-13, 09:32
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dale-Cooper
Det finns en annan Christian Karlsson på lexbase som det står sekretess på där orten annars står. Skulle det kunna vara han? Är inte medlem så jag så jag kan inte kolla upp det närmare.
Han är född 1984
Citera
2017-05-13, 09:33
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsInvisible
Problemet är att det framgår inte ett personnummer och det finns mer än bara en Kristian Karlsson.. Därför bör man ta uppgifterna med en stor nypa salt och egentligen bortse från det. Det är ännu märkligare att denna som verkar vilja sprida detta och gå ifrån ämnet har precis blivit medlem på sidan samt väntade länge med att släppa informationen tills på kvällen istället, kanske för att trolla på en massa och få människor att vända sig mot dem. Det har dessutom ingen relevans till huruvida de är skyldiga eller oskyldiga till mordet på 4 åriga Kevin.

På måndag får vi veta hur det ligger till, men det finns några saker som är konstiga. Som tidigare påpekas stänger Värmlands tingsrätt 16.00. Uppgiften publicerades 19.50 tråden. Varför vänta så länge eftersom vederbörande var inne och kommenterade mellan 15.34 och 16.21
Även om det finns ett ärende kan vi inte veta utgången förrän vi läst domen, eftersom fallet t o m kan ha avskrivits.
Det är också omöjligt att utifrån brottsrubriceringen dra pedofilkortet. Ordet våldtäkt idag har blivit så urvattnat att det inte längre krävs nått våld, varken psykiskt eller fysiskt. Det kan t o m ha handlat om em frivillig sex med en tjej under 15 som ser ut som 16.
Naturligtvis kan det vara något annat. Det är bara lite oansvarigt att sprida detta i tråden utn att ha tagit fram mera fakta.
Slutligen så är det som flera menar ointressant för det tråden handlar om. Det tjänar bara till att smutskasta
Citera
2017-05-13, 09:37
Medlem
Kan man inte koppla in Sven CHRISTIANSSON igen för att hjälpa bröderna att minnas?
Citera
2017-05-13, 09:47
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Kolla TV4 nu!
Citera
2017-05-13, 09:49
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Varför sprider man hans personnummer på detta sätt? Vad ska det vara bra för? Han har redan behandlats som paria sedan han var sju och fått hot och är så rädd för att svara i telefon att han la på när DJ ringde honom. Är det kul att trampa på den som redan ligger? Det är fan i mig ett under att han och hans bror inte blev gravt kriminella efter hur de behandlats av samhället och hur de plågades av RS och SÅC. Nästa vecka lär det nämligen bli ännu värre i "förhören". Låt killarna vara i fred för fan!
Tala inte om för andra vad de får skriva i tråden. Om det här skulle stämma är det givetvis av intresse. Jag vet inte hur många av de som försvarat bröderna som har sagt att det är väldigt konstigt att de inte begått nya brott om de nu skulle kunna begå mord. Och nu när ett påstående om ett sådant brott dyker upp är det plötsligt helt ointressant. Man kan väl säga att det är ointressant vad du tycker.

Personligen har jag dock, av flera skäl, svårt att tro att Christian begått det påstådda brottet.
Citera
2017-05-13, 09:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Kolla TV4 nu!

För att...?
Citera
2017-05-13, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Tala inte om för andra vad de får skriva i tråden. Om det här skulle stämma är det givetvis av intresse. Jag vet inte hur många av de som försvarat bröderna som har sagt att det är väldigt konstigt att de inte begått nya brott om de nu skulle kunna begå mord. Och nu när ett påstående om ett sådant brott dyker upp är det plötsligt helt ointressant. Man kan väl säga att det är ointressant vad du tycker.

Personligen har jag dock, av flera skäl, svårt att tro att Christian begått det påstådda brottet.

" Jag vet inte hur många av de som försvarat bröderna som har sagt att det är väldigt konstigt att de inte begått nya brott om de nu skulle kunna begå mord."

Kan du ge ett par tre exempel? Eftersom det tydligen är något många skrivit...
Citera
Medlem
Snarkarens avatar
Förhören med barnen visades på tv redan på den tiden då det begav sig, kommer ihåg redan då att jag reagerade negativt på förhörsledarens teknik att förhöra barn, konstigt att folk börjar klaga så här sent efteråt.
Citera
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
För att...?
För att det var en intervju ang fallet?
Har du något inbyggt i dig som gör att du bara måste ifrågasätta och käfta?
Citera
2017-05-13, 10:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
För att det var en intervju ang fallet?
Har du något inbyggt i dig som gör att du bara måste ifrågasätta och käfta?

Snarare så undrade jag varför du ville att folk skulle glo på TV4. Du förklarade ju inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in