Citat:
Tack! Jag tänkte utgående från en fisk med fjäll och allt, som dom tar sig igenom snabbt.
Om man matar kräftor med småfisk och står och tittar så försvinner allt utom benen ganska snabbt.
Som jag uppfattade beskrivningarna av de som fann Aki i vattnet intill bryggan så låg han på botten på ca en meters djup. Armar och händer hade flutit upp ovanför kroppen, men kroppen låg på botten. Han låg intill bryggans västra sida med huvudet mot norr och inom ca en meter från bryggan.
Så minns jag det, men alla uppgifter finns i FUP.
Om man matar kräftor med småfisk och står och tittar så försvinner allt utom benen ganska snabbt.
Som jag uppfattade beskrivningarna av de som fann Aki i vattnet intill bryggan så låg han på botten på ca en meters djup. Armar och händer hade flutit upp ovanför kroppen, men kroppen låg på botten. Han låg intill bryggans västra sida med huvudet mot norr och inom ca en meter från bryggan.
Så minns jag det, men alla uppgifter finns i FUP.
Ok, du har säkert rätt i hur han låg. Dock får man väl säga att skinnet på en fisk är tunt i förhållande till mänsklig hud. Jag har blivit nypt av kräftor och även större kräftdjur som languster men aldrig att det blivit köttsår (krabbor däremot). Normalt flytet ett ostört lik mot ytan efter en tid av gaser som bildas vid förruttnelsen, sedan sjunker det igen och då tror jag kräftorna kan ha en chans att få hål på skinnet eller använda kroppsöppningar.
När finns den sista iaktagelsen av Aki som är definitiv, alltså när sågs han alt pratade i telefon senast levande?
Hans telefon och kreditkort är inget annat än indicier, jag kan t ex min sambos koder till hennes kreditkort och mobil (hon kan mina också, jämlikhet), tror inte att jag är unik i detta. Kamror borde finnas iaf på tågstation, i matbutiker och systembolaget.
Det har kommit fram intressanta omständigheter runt Aki, vad som är sant eller ej kan jag inte bedöma men har polisen noggrannt gått igenom den miljö Aki levde i? Kan det finas andra som hade något otalt med Aki? Att han var rädd att synas på finlandsfärjan låter inte som att det är Johannas klan som åsyftas (så långa tentakler tror jag inte Johanna haft).
Edit: en sak till, någon skrev tidigare att Akis läkare gett honom rådet att sluta injicera. Ironi, angående att han trott sig bli förgiftad, i en journalanteckning låter oproffsigt, vad finns det för förklaringar till läkarens råd?
Den halt blodetanol han hade vid döstillfället var 1,3 promille om jag minns rätt. Det är en hög siffra och en normalkonsument skulle varit apfull vid denna nivå men vana drickare kan med råge passera denna nivå utan att tappa kontrollen. Det finns otaliga exempel på rattfylleri där alkoholmissbrukare kört bil med 3, 4, 5, 6 promille utan att krocka.
Om han var en renlevnadsmänniska och satt på bryggan och drack själv är det inte omöjligt att han tappade balansen vid en drill från bryggkanten (det är ett antal långdrinks som krävs för 1,3 promille). Shocken när han kände det kalla vattnet i kombination med berusningen och mörkret kan ha gjort att han tappade orienteringen. Att Johanna slirar i sin berättelse kan, obs kan, förklaras med att hon också var jättefull och inte direkt sörjde hans död.
Hur trolig denna förklaring skulle vara är öppen för debatt, men det måste till rätt mycket som talar emot detta senario för att dömas.
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-13 kl. 10:42.
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-13 kl. 10:42.