2017-05-12, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar
Det finns så många som inte säger något så jag kan väl som 34år och pappa på den tiden få säga något?

Jag gick på lögnen och vi var många på jobbet som snackade om den nya "trenden" där barn dödar varandra.
Fast jag själv hade en 8åring och en 1 åring på den tiden så kändes det som rimligt. En lek som gick fel.

I dag är jag av samma uppfattning som alla andra dom var nog inte ens där.

Men jag hade nog inte ens åkt till polisen den dagen med min 5 åring han har eld i brallan och pojken har absolut en diagnos.
Jag är säker på att pappan känner ett stort ansvar och hans tjej fick lägga in sig. Har denna tjej ens egna barn?

Man kan inte bara skylla på Polisen i det här läget. Jag är en av få som var 34år 1998 som hänger på F.b

Jag ville bara säga det och en sak till skadestånd ge dom 250 000kr var// Pappasvensk

Som sagt hade 5år varit mitt barn så hade jag inte ens åkt in till polisen det var så dumt gjort.
Jag/ vår familj var familje hem på den tiden.
Citera
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Den aktuella morddagen var det "i alla fall tre (!!) pedofiler som hade varit i kontakt med Kevin".... det säger alltså RS i programmet Ondskan, som länkades tidigare. Man tror ju knappt vad man hör. Hur kunde de avföras då...

I alla gamla reportage som tar upp fallet, så sägs det alltid att utredningen är så otroligt välgjord och grundligt utredd. Hur kunde de säga så, när ingen fått ta del av förundersökningen ens?

Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Tror du på det där överhuvudtaget? Någonstans måste man sortera det man hör så att det åtminstone faller inom rimlighetens gräns.

Grundfrågan här var hur det kunde komma sig att polisen så snabbt och utan större engagemang kunde släppa pedofilspåret.

Polisen (Sandberg) skriver i sin rapport:

"Pedofilspåret - mycket pekade i inledningsskedet mot pedofilspåret. Flera pedofiler hade setts tillsammans med Kevin den aktuella dagen, en känd pedofil hade till och med hållit honom i handen då de gick över en gata. Man visste att en av pedofilerna hade fotograferat barn och aldrig kunde krama ett barn utan att begå övergrepp. Det fanns dokumenterade pedofiler som bodde i Dottevik. (En av dem kom senare att dömas till 5 års fängelse då det visat sig att han utsatt en 3-åring för sexuellt våld.)"

Så nog är väl frågan i högsta grad relevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Är du säker på att det är samma person som är med i dokumentären? Finns ju många i landet med samma namn. Jag tar inte det för troligt att han skulle ställt upp i denna dokumentär om det är som du påstår.

Jag är säker. Förekommer även på lexbase han bor i Grums 26
År. Om någon har konto där kan den väl bekräfta? För även om man inte får ut domen där så står det väl va det handlar om?
Citera
2017-05-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Blev intresserad idag och kollade upp killarna i belastningsregistret för att se om de är dömda för något annat. Hittade detta..

Christian (den äldre) är dömd för VÅLDTÄKT MOT BARN, 2012.

Brottmålsnummer : B 48 40-12

Det gick inte få ut domslutet då det är sekretessbelagt, sannerligen pga att offret va ett barn.

Och i och med detta slutade jag att tycka synd om honom.

Även om det du skriver skulle vara sant så innebär ju inte det att han mördat som 7-åring!
Eller menar du det?
Citera
2017-05-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Även om det du skriver skulle vara sant så innebär ju inte det att han mördat som 7-åring!
Eller menar du det?

Det visar på karaktär.
Citera
2017-05-12, 20:30
Medlem
Citat:
Eller menar du det?

Det menar jag verkligen inte. Det kan inte vi avgöra men att han är dömd för detta finns ju i registret. Och i mitt tycke är det ett värre brott.
Citera
2017-05-12, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Det visar på karaktär.

Karaktär från rättsövergrepp av Polisen då!
Jag försvarar inte hans handling av våldtäkt av barn om det nu är så!
Citera
2017-05-12, 20:33
Medlem
Citat:
Jag är säker. Förekommer även på lexbase han bor i Grums 26
År. Om någon har konto där kan den väl bekräfta? För även om man inte får ut domen där så står det väl va det handlar om?

OK, men även om så är fallet så kan det ju rent teoretiskt vara så att han träffat en 14-åring som ljugit om sin ålder. Han har knullat henne (med hennes godkännande) och efteråt kommer det fram att hon bara är 14 och då vill föräldrarna sätta dit honom för han är ju en "känd barnamördare". Och hur gammal var han i så fall själv vid tillfället? Det behöver ju inte vara så att han våldtagit en 3-åring precis.

Dessutom, på vilket sätt visar den domen att han mördade som 7-åring?
Citera
2017-05-12, 20:33
Medlem
antoneriks avatar
Det finns ingen som har orsakat lika stor skada på det svenska rättsväsendet som alla psykologer på 90-talet som trodde på undanträngda minnen. Ett mord är en oerhört stark upplevelse för ett barn som är omöjligt att glömma eller ljuga om. Det går mycket fort att bryta ner en femåring och sjuåring om dom hade varit skyldiga. Högst två förhör om man talar med en polis.

En normal person har inga undanträngda minnen. Det krävs att man har svår schizofreni om man ska kunna ha undanträngda minnen, vilket i sig är oerhört ovanligt. Däremot kan man minnas väldigt fel exakt i vilken följd eller exakt vilka saker man gjorde.
Citera
2017-05-12, 20:36
Medlem
Citat:
Det menar jag verkligen inte. Det kan inte vi avgöra men att han är dömd för detta finns ju i registret. Och i mitt tycke är det ett värre brott.

Låt inte tråden spåra ur nu! Men mitt fetade: Vad menar du? Är våldtäkt ett värre brott än mord?
Citera
2017-05-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotBrunette
Sjukt då ljuger han i Ondskan. Man vet inte längre vad man skall tro.

Troligtvis är det bröderna som har pekat ut en pinne och därför det återges. Enligt kriminaltekniker fanns ett hand (eller fingeravtryck?) som tillhörde ett barn, och som hypotes Kevins.
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-12 kl. 20:40.
Citera
2017-05-12, 20:38
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Låt inte tråden spåra ur nu!
Det är exakt det som håller på att hända. Jag tycker vi ska vara väldigt försiktiga med den där barnvåldtäkten innan det är vidimerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in