2017-02-06, 08:23
Medlem
RXenoxs avatar
Är 25mm blå nål lång nog för glut eller är den bara lämplig för lår?
Kanske säker dåligt men hittar mest bara grön, blå, orange samt 22g och 23g etc men inget konkret på längder för olika ställen.
Citera
2017-02-06, 08:35
Medlem
ftwGBGftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RXenox
Är 25mm blå nål lång nog för glut eller är den bara lämplig för lår?
Kanske säker dåligt men hittar mest bara grön, blå, orange samt 22g och 23g etc men inget konkret på längder för olika ställen.

Den är lång nog. Ifall du inte är ett fetto då men isåfall bör man gå ner lite först..
Citera
2017-02-06, 08:37
Medlem
RXenoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftwGBGftw
Den är lång nog. Ifall du inte är ett fetto då men isåfall bör man gå ner lite först..
Ok. Kanon. Är inge fetto så då kör ja på 25mm.

Tack
Citera
2017-05-12, 01:17
Medlem
"Alcohol swabs" - Vad använder ni för att "tvätta/putsa" injektions plats?

Tjena, ser många amerikanska AAS användare använder "alcohol swabs", men jag kan inte hitta dom någonstanns som inte har 7+ dagar leveranstid. Vad använder ni? Funkar handsprit+bomulls bit eller?
Citera
2017-05-12, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gigabit
Tjena, ser många amerikanska AAS användare använder "alcohol swabs", men jag kan inte hitta dom någonstanns som inte har 7+ dagar leveranstid. Vad använder ni? Funkar handsprit+bomulls bit eller?

Handsprit och hushållspapper.
Citera
2017-05-12, 02:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Borde finnas på apoteket men varför? svensk sjukvård har klassat det som onödigt.
Citera
2017-05-12, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Borde finnas på apoteket men varför? svensk sjukvård har klassat det som onödigt.

Dom svabbar ändå när det är intramuskulärt.

Själv gör jag bara rent toppen på vialen.
Citera
2017-05-12, 08:30
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cSk666

Själv gör jag bara rent toppen på vialen.

Det låter vettigt, eftersom man inte vill kontaminera innehållet. Själv spritar jag aldrig injektionsstället. Nålen är steril, det handlar bara om ifall man är rädd för bakterier på huden. Har ni badat i koskit så duscha innan.
Citera
2017-05-12, 08:59
Medlem
Cutisoft, finns på alla apotek. Kostar 20-25 kronor för en 100-pack. Receptfritt.

https://www.apoteket.se/produkt/cutisoft-wipes-100-styck-ospecificerad-225065/
Citera
2017-05-12, 12:14
Medlem
80 procentig läkar sprit i båda händerna innan jag rör något av mitt gear, sedan är det bara lite mer sprit i handen pang på inject spot o sen kastar jag (rättare sagt damen) pil
Citera
2017-05-12, 15:21
Medlem
Citat:

Jag tar först rikligt med handsprit på en handduk och gnuggar injektionsstället ordentligt. Efter det låter jag det torka under tiden jag förbereder resten. Strax före injektion använder jag sedan en steril alkoholduk (swab) på samma ställe och låter det torka ca 30s - 1 min.

Jag kanske överdriver men har bevittnat när intramuskulära infektioner öppnats i operationssalen och det vill jag till varje pris undvika. Välj själv.
Citera
2017-05-12, 19:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cSk666
När jag fått injektioner via sjukvården så har dom aldrig gjort rent huden oavsett subkutan eller intramuskulär injektion inte heller vid blodprover görs huden rent.

Citat:
Ursprungligen postat av Bastardsquad
Jag kanske överdriver men har bevittnat när intramuskulära infektioner öppnats i operationssalen och det vill jag till varje pris undvika. Välj själv.
Gillar du inte att se på när läkaren sköljer bort en halv liter var läste för några år sen en tråd om det, mindre trevligt än det låter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in