Citat:
Ursprungligen postat av
Jatoli
Har du några exempel på när hon visat medkänsla eller framhållit att det är synd om Hailey? Är inget jag minns nu direkt av det jag läst i FUP eller det jag sett av foruminlägg hon gjort innan, tvärtom mer att hon verkar omogen och oförstående.
Han kan säkert ha gjort något och dels vara rädd för att berätta det och samtidigt kanske inte förstått riktigt konsekvenserna av sitt handlande. Åter igen, att bry sig allra mest om sig själv tror jag är den största boven av allt i detta. En olycka eller fler kan jag tänka mig ha hänt utan att dem insett allvaret, men det spelar ju ingen roll egentligen för det var ju dem som skulle ta hand om bebisen som inte kunde ta hand om sig själv. Är ju inte direkt förmildrande egentligen menar jag.
Har träffat föräldrar vars rumpor varit blåslagna och dem har inte reflekterat över det alls, att det skulle kunnat gjort ont på barnet. Eller att man inte passar barnet så det kanske går ut på en balkong. Att man fokuserar på helt galna saker som att man hängt upp sig på något man själv vill ha som en dator eller grej men inte bry sig om att ens barn har sår eller inte hela kläder. Och tro det eller ej, väldigt trevliga, roliga och framåt personer som man aldrig skulle kunna tro vara på det sättet.
Hon har uttryckt hur jobbigt det var när hon inte fick ta upp Hailey när hon var ledsen. Hur hon stod och väntade och frågade Alex upprepade ggr om hon fick ta henne nu, väntat lite, frågat igen, väntat osv. tills Alex sa att det var ok. Hon har även sagt att hon tyckte synd om dottern när hon hade ont, att det var jobbigt. Att hon ville amma men blev ledsen när det inte gick. Hon har gråtit mycket.
Jag tycker att hon uttryckt stor oro, men förlitat sig helt på Alex. Det framgår tydligt att både hon och Alex tyckte att han var den som kunde barn bäst.
Därmed inte sagt att Alex är ondskan själv.
Jag tror att han fått för stort ansvar. Något både han själv och andra lagt på honom.
Erika är/var inte stabil. Han skulle vara den som skötte allt från barn till ekonomi. Erika hade ingen aning om hur de hade det ekonomiskt, hon bara trodde. Hon prata om att de fick prioritera. Ja. Men hur prioriterade de? Jo, Alex behövde cigg varje dag och drack 4 liter cola om dagen. Men det var ett beroende, sa Erika. Och inget han kunde hjälpa. Hon förstår inte vad pivoteringar betyder, då de såg till Alex i första hand och tiggde ersättning på nätet av främmande folk till dottern.
Jag tror, så här långt, att Erika är en "följare" i extremt hög grad. Och att Alex tagit på sig rollen som ledare. Han har tagit sig vatten över huvudet, helt enkelt. Och det med råge. Han har nog inte skadat dottern med uppsåt eller vilja. Utan i ren frustration. Han förstod kanske inte vidden av det själv. Utan trodde att han gjorde rätt, och erkände tom. vissa klumpiga misstag.
Tänker han efter, så minns han nog att han tog i dottern lite hårt när han var frustrerad. Men han tycker nog fortfarande inte att han gjort fel i den betydelsen att han orsakat dotterns död.
Det är så mina tankar går just nu.
Men de kan ändras när han hörs den 17:de (var det va?)