Citat:
Ursprungligen postat av
cato
Finns det någon förutom journalisten Josefsson som tjänar på detta? I första programmet berättade någon av de utpekade att de hade blivit hotade osv, men att detta nu avtagit, de berättar att de inte minns något, de minns inte om de gjort det eller inte gjort det. Vad tror de att di ska vinna på detta? Troligen kommer kanske hoten tillbaka, även om det nu slås fast att det inte kan klarläggas att det var de som utfört dådet så finns det fortfarander tvivel. Det har förflutit 18 år, allt börjar lägga sig, tänk på vad Kevins familj får utstå pga av att denne publicitetstörstande journalist som i skräck att bli bortglömd grävt fram detta.
Det räcker inte med sorgsen musik, framställningen av klippta förhör, mm, åtminstone inte för mig, att helt bortse från misstanken att dessa två barn dödat Kevin, men vad vet vi idag, och vi kommer inte få det klarlagt heller. Många troliga förlorare här, endast en vinnare, Josefsson som klänger sig fast i rampljuset.
Nu är det här inte klart förrän det varit en vända till genom polis och åklagare. Men det man sett ställer många och stora frågetecken. Och om det inte var pojkarna,ja då kan det gå en barnmördare lös. Eventuellt en barnmördare med sexuella motiv. Klart man måste titta på det då!
Sedan är det naturligtvis djupt tragiskt för Kevins anhöriga, men även de förtjänar ju att få veta om något är fel.
Man måste också se det ur det utpekade brödraparets perspektiv. Hur tror du att deras sociala situation är och har varit? I ett litet samhälle så har de utpekats som mördare, från det man sett på lösa grunder. Det kan inte ha varit lätt och är det troligen inte än idag.
Kan dock tänka mig att en och annan person ur lokalbefolkningen sitter och funderar på hur man agerat under årens lopp. Några kanske skäms, några kanske är arga polisen och några håller stenhårt fast vid att de måste vara bröderna.
Vi får se var det här slutar, men jag tycker att man måste vara öppen för att det här kan ha gått fel till.