2017-05-11, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Lyssna ungefär vid 21:22.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/622600?programid=2071#

Rätt magstarkt av Sandberg att uttala sig i radion på det viset att killarna ville döda Kevin och visste precis vad dom gjorde och att föräldrarna var svaga.
Citera
2017-05-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Dom har ju erkänt för polisen

När har du hört eller sett dem erkänna? Fattar du inte att det finns en anledning till att de inte filmade vid just det tillfället? Erkännandet finns inte utan är bara en massa sagoberättande från psykopat RS. Bra för RS att det finns idioter som tror på hans sagor.
Citera
2017-05-11, 18:14
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Allt i hela utredningen talar för det. Hur de kom in i det hela, deras berättelser, Kevins skador, hur de talar om det nu i vuxen ålder inför kamerorna.

Jag förstår verkligen inte hur du resonerar. Du har bestämt dig för att dessa två är skyldiga och vägrar ta till dig all annan fakta som slängs framför ansiktet på dig. Varför gör du det? Du måste ju för sjutton hålla med om att det finns en risk att Robin och Christian är oskyldiga eller sitter du här och påstår att du till 100% vet att de mördade Kevin?

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad är det som säger att 2 barn inte skulle kunna utsätta en mindre barn för dödliga skador. Dessa barn levde under sämre sociala förhållanden, därmed är nog risken större att gå över gränsen och göra allvarliga saker. Brist på tillsyn, normer, gränssättning osv.

Ingen har någonsin påstått att inte två barn skulle kunna utsätta ett mindre barn för dödliga skador. Har du tittat på dokumentären?

Citat:
Mycket inavel i Arvika du hörde ju hur tokig Eva lät som legat på psyket och grejer

Även den starkaste människa kan brista. Inget fel alls i att Eva bröt ihop och behövde professionell hjälp. En fantastisk styvmamma i mina ögon.
Citera
2017-05-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
Med polisen menas i detta fall polismannen Rolf, dvs singularis, och inte Polismyndigheten.

ja det är såklart korrekt.Ska inte smutskasta hela kåren.
Citera
2017-05-11, 18:15
Medlem
Citat:
Rätt magstarkt av Sandberg att uttala sig i radion på det viset att killarna ville döda Kevin och visste precis vad dom gjorde och att föräldrarna var svaga.

Typisk psykopat som säger sådär. Han såg att föräldrarna var "svaga" enligt hans psykopat-ormhjärna och därför visste han att han kunde utnyttja dessa barn för att få stjärnstatus. Man borde låsa in både RS och SÅC på Säter, men det skulle ju aldrig hända eftersom deras gelikar jobbar på Säter.
Citera
2017-05-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Varför låter de Robin berätta för polisen om det han "sett" då om de är säkra på att han inte varit där ens

Du har fortfarande inte fattat att pojkarna togs in som Vittnen och de huvudmistänkta var två 13 åringar.
När alibit kom så var pojkarna inte misstänkta ännu, det fanns ingen anledning för familjerna att ljuga.

Jag har skrivit detta 4 gånger till dig nu, går det in i din korkade hjärna än eller?
Citera
2017-05-11, 18:19
Medlem
Citat:
Jo verkar så. Kevin själv kom väl från en sån familj.

Jag tror att det finns folk i Arvika som vet vem som egentligen gjorde det, kanske till och med föräldrarna till det barnet. Men de håller käften.

Vad äckligt om det stämmer. Vet man mördaren och samtidigt ser hur en oskyldig familj fått utstå skit onödan måste man sakna samvete helt för att kunna hålla tyst.

Men jag tror fortfarande att någon pedofil gett sig på Kevin, utövaren är säkert någon i hans närhet. Tror inte att det är en främmande som haft vägarna förbi Arvika den dagen utan det måste vara nån som vet om att Kevin brukar vara ute hela dagarna och tillhör en efterbliven familj som skaffar barn utan att senare se till så att barnet får ett bra liv.
Citera
2017-05-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Finns det egentligen någon rimlig anledning till att pojkarna skulle vilja rentvå sig nu, ifall de var skyldiga?

Att de inte minns vore märkligt om de var skyldiga och talar sanning. En sådan händelse minns man, iallafall när man är sju år.

Om pojkarna tror att de är skyldiga och minns mordet har jag svårt att tänka mig att de i denna utredning skulle sitta och säga att de inte är säkra - vore lite för utstuderat. Då skulle de nog säga att det inte var dem.

Fast det är väl bara den yngre som sagt detta. Den äldre är tystare och kan i teorin gjort detta även fast det verkar helt osannolikt. Hans förhör hoppas jag de visar så att man kan bilda sig en uppfattning. För mig är det egentligen bara de bandade förhören i kombination med sannolikheten i omständigheterna som kan ge en uppfattning. Idioten Sandberg, och "minnesexperten" saknar helt trovärdighet. Dan Josefssons egen uppfattning som han använder för att vinkla dokumentären är ungefär lika intressant som gemene flashback-skribents uppfattning.

Hitills utifrån det man sett talar ju noll för deras skuld medan massor pekar på att de är oskyldiga. Egentligen räcker det alltså att se förhören med femåringen för att inse det.

Kan dock tänka mig att polisen har rätt i att det var mycket ljug, med eller omedvetet,från samtliga förhörda. Så alla utsagor från de inblandade förutom pojkarna själva vill jag bortse ifrån
Senast redigerad av grobiankungen 2017-05-11 kl. 18:22.
Citera
2017-05-11, 18:21
Medlem
Citat:
Lyssna ungefär vid 21:22.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/622600?programid=2071#

Ja där sitter han och ljuger.
Inte speciellt schysst heller att sitta och beskriva familjerna i området på det sättet han gör.

Verkar som att han inte tycker att han blivit tillräckligt uppskattad för sitt jobb inom polisen.
Citera
2017-05-11, 18:33
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Ja där sitter han och ljuger.
Inte speciellt schysst heller att sitta och beskriva familjerna i området på det sättet han gör.

Verkar som att han inte tycker att han blivit tillräckligt uppskattad för sitt jobb inom polisen.

Än värre när han säger att de visste exakt vad de gjorde när de döda Kevin, de VILLE att han skulle dö och de visste hur de skulle döda Kevin. Låter som han diktar ihop en fiction roman.
Citera
2017-05-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Än värre när han säger att de visste exakt vad de gjorde när de döda Kevin, de VILLE att han skulle dö och de visste hur de skulle döda Kevin. Låter som han diktar ihop en fiction roman.

Troligtvis för att minnesgurun är tänd på idéen att han har hittat "psykopatbarn" som i framtiden kan utvecklas till seriemördare, enligt de sjuka teorier han har föreläst om på denna tid.
Citera
2017-05-11, 18:38
Bannlyst
Kan hålla med om att Sandbergs förhör med Robin var riktigt obehagligt 40 min satt han och matade frågor till femårige Robin innan någon avbröt förhöret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in