2017-06-27, 14:31
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Du får mer och bättre itemrewards vid högre raidboss-level... aldrig hört om nån som fått TMs från level 1 och 2 raids, chansen är nog extremt liten isf.
Jag har klarat 4 st Raid Bossar och fått 2 st Fast-TM.

L3 Vaporeon = Fast-TM
L2 Weezing = Ingen
L2 Magmar = Fast-TM
L1 Croconaw = Ingen

Så det går att få från L2-Raids. Men JA det kan vara sällsynt!

ProdigesNation fick ju en Fast och en Charge när han besegrade en L4 Charizard så det är nog större chans vid högre Raids.
Citera
2017-06-27, 14:54
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Du får mer och bättre itemrewards vid högre raidboss-level... aldrig hört om nån som fått TMs från level 1 och 2 raids, chansen är nog extremt liten isf.

Jag slog ensam ut en level 2 Electabuzz på 11.000 CP och fick en Fast TM.
Citera
2017-06-27, 14:59
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Kilade dit och det var en Magicarp på ynka CP102, och en snabb appraisal sa att den inte ens var på wonderous-nivå! Helt värdelös användning av raid-passet alltså. Dock kommer jag troligen inte ha tid för fler raids idag oavsett så är väl bättre att det används kan jag väl tycka..
Citera
2017-06-27, 15:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Kilade dit och det var en Magicarp på ynka CP102, och en snabb appraisal sa att den inte ens var på wonderous-nivå! Helt värdelös användning av raid-passet alltså. Dock kommer jag troligen inte ha tid för fler raids idag oavsett så är väl bättre att det används kan jag väl tycka..
125cp magikarp är 100% IV vid level 20, raidbossar blir till lvl20 pokemons när du fångar dom (precis som äggkläckning), så om du kör magikarp som raidboss och den får över 120cp vet du att den är bra, helst vill du ha 125 då.
Citera
2017-06-27, 15:11
Medlem
Mackan1992s avatar
Snart dags att dra ner på stan och köra min första level 4 raid-boss Hoppas det kommer fler än mig.

Borde gå att skapa "mappar" som man kan döpa om och lägga in olika pokémons i. Typ en mapp för pokémons med bra Def till exempel.
Senast redigerad av Mackan1992 2017-06-27 kl. 15:15.
Citera
2017-06-27, 15:49
Medlem
Etrades avatar
Min Houndoom har nu vaktat gymmet i över 9h så det va enkla 50 coins idag.
Det blir till att köra på denna taktik samtliga vardagar framöver! Ta över det lite mer avsides gymmet på morgonen innan jobbet.

Det är noll aktivitet i min by på morgonen/förmiddagen, vardag som helg. Verkar bara vara nattmänniskor här.

Blir ingen Raid för mig idag, så hoppas jag hinner med 2 st imorgon. Det är ju fördelen med att ett raid-pass lagras i ditt storage. Använder jag ett imorgon kl 19:00 och spinner stopet efter raiden så får jag ett nytt.
Citera
2017-06-27, 16:43
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Snart dags att dra ner på stan och köra min första level 4 raid-boss Hoppas det kommer fler än mig.

Borde gå att skapa "mappar" som man kan döpa om och lägga in olika pokémons i. Typ en mapp för pokémons med bra Def till exempel.

Detta finns i koden redan "Battleteams", hoppas de inför det snart... något av det drygaste är ju att behöva leta pokemon för varje gång...
Citera
2017-06-27, 16:44
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Blir ingen Raid för mig idag, så hoppas jag hinner med 2 st imorgon. Det är ju fördelen med att ett raid-pass lagras i ditt storage. Använder jag ett imorgon kl 19:00 och spinner stopet efter raiden så får jag ett nytt.

Kan man verkligen lagra free raid passes? tror bara man kan ha ett på en gång... mitt och tjejens försvann t.om. utan att vi använt det, helskumt :/
Citera
2017-06-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Kan man verkligen lagra free raid passes? tror bara man kan ha ett på en gång... mitt och tjejens försvann t.om. utan att vi använt det, helskumt :/

Inte lagra, men om du inte använder dagens pass idag så kan du ju använda det imorgon och sen direkt efter snurra fram onsdagens raid pass
Citera
2017-06-27, 16:55
Medlem
Mackan1992s avatar
Blev en Tyranitar på 35k CP i dagens raid men det var bara jag och en till där. Tråkigt att man inte får något alls när man förlorar.
Citera
2017-06-27, 17:14
Medlem
NirvanAs avatar
Hur har ni märkt av fördelningen av public lobbyroom och private? te.x är det 10pers på plats i en raid men när du går in i lobbyn är det bara 2, så 8st har joinat ihop sig och vill inte dela med sig av raid-succen?
Citera
2017-06-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Jag slog ensam ut en level 2 Electabuzz på 11.000 CP och fick en Fast TM.
Jag fick två Charge-TM från en lvl 4 Rhydon alldeles nyss. Var ingen match alls - 19 deltog i raiden (tågstopp så det vimlade med folk - köpte mitt första raid-pass i brist på annat att göra...). Körde mot en Rhydon tidigare idag också men då var vi bara 5 så vi förlorade med knapp marginal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in