Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 12:14
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Visste inte att Özz var så lättkränkt. En gammal tant säger åt dom att i Sverige pratar vi svenska och turken börjar skriva och gapa och hota med misshandel. Mycket konstigt att han inte har blivit polisanmäld men han har väl frikort för att han har "rätt åsikter".

Det står dig fritt att anmäla, om du vill.
Var väl nån som anmälde honom när han sagt "puss puss" på radion också?
Och det här var ju lite värre. Om man nu väl lägga ner energi på nollan.
Citera
2017-05-11, 12:26
Medlem
RudyardKiplings avatar
Kan uppmuntra folk att se youtubeklippet nedan. Hittade den på petterssonsblogg.

Kontrasten mellan den lönnfete bergsturken som hotar äldre svenska kvinnor på bussen och hans egna unga kvinnor som med risk för livet krigar mot ondskan är onekligen talande. Hade jag varit Özz eller anhörig till Özz hade jag skämts ögonen ur mig.

Nu tror jag inte att det han säger hände på bussen verkligen har hänt utan det är bara hitte-på för att kunna skriva att svenskar är rasister. Han har inte fattat att ordet rasist i Sverige idag inte har samma negativa värde som rasist hade 1980, 1990 eller kanske till och med 2010. Vem kan klandra honom? "Hade världspolitiken varit lite annorlunda skulle han idag suttit otvättad på en klippa i öknen och välja ut vilket får han ska knulla nästa gång".

Citat:

Riktiga kvinnor
Filmen nedan visar Iran-kurdiska kvinnor som anslutit sig till Peshmerga i kampen mot IS.

Se den och betänk att i Sverige sitter vältränade män och beklagar sig över maten, boendet och de låga bidragen.

https://petterssonsblogg.se/2016/10/17/riktiga-kvinnor/

Iranian Kurdish women join Peshmerga, fight IS
https://www.youtube.com/watch?v=L6NywL25MC4
Citera
2017-05-11, 12:28
Flytta tråden till Aktuella brott och kriminalfall.
Citera
2017-05-11, 12:30
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Flytta tråden till Aktuella brott- och kriminalfall.

Den är ju flyttad därifrån och hit.
Citera
2017-05-11, 12:31
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Den är ju flyttad därifrån och hit.
Det var märkligt.
Citera
2017-05-11, 12:32
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finkelsten
Funderar aldrig en sån där människa på vilken bild av sig själv han ger? Jag menar: han tramsar runt i ett främmande land och gnäller på (ibland påhittade) smågrejer och drar kassa skämt, medan andra kurdlurkar, även kvinnor, slåss mot psykopataraber och försöker skapa ett utrymme för deras folk att leva på. Liksom, åk hem och hjälp ditt folk istället för att irritera svenskar.
"En sån där människa" funderar aldrig på sånt, han är för korkad för det, observera vilka stolpskott och Riks mongon han omger sig med, som ivrigt smeker hans ego, klappar hans håriga opportunist rygg och intalar honom att han är komiker, skribent och "opinionsbildare".

Tyvärr så kan vi nog inte hoppas på att fanskapet åker och kämpar med sitt folk, han är ju trots allt inte mer än en usel desertör som lever oförtjänt gott i "sitt nya land" och skiter egentligen fullständigt i kurdernas kamp.
Citera
2017-05-11, 12:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Det var märkligt.

Kan eventuellt bero på att detta hot aldrig har uttalats. Det är en påhittad historia i krönikeform. Skribenten försöker belysa ett av honom upplevt problem.

Har alla blivit autister på fb?
Citera
2017-05-11, 12:41
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kan eventuellt bero på att detta hot aldrig har uttalats. Det är en påhittad historia i krönikeform. Skribenten försöker belysa ett av honom upplevt problem.

Man får ju ändå gå på vad han säger tills motsatsen är bevisad. Bara för att han är "komiker" så är inte allt han säger skämt.
Citera
2017-05-11, 12:44
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossNigger
När kvinnan på bussen tillrättavisade komikern(?) Özz Nujen för att han högljutt gapade och skrek på ett för henne obekant språk, mest liknande gutturala läten från primater, så svarade han med att hota henne och att han skulle slå henne med knytnäven mellan ögonen så att hon skulle behöva ambulanstransport till sjukhuset.

Det mest skrämmande med detta är att han inte bara kommer att komma undan med övergreppet, utan troligen bli hylla för det också. Skäggapors våld och förtryck mot kvinnor är alltså så pass normaliserat i landet.

http://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/sila-tugget-hall-brodsaxen-vaste-jag-till-damen-pa-bussen/

Använd unvis.it
Gapade och skrek för att han pratade i telefon? Jag tror inte ens han sa så. Han påstod i sin krönika att han sa så men det är nog påhitt i syfte att göra någon sorts poäng.

Tramsig trådstart.
Citera
2017-05-11, 13:37
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Tror på, likt mången andra tåg/buss-historier där inga vittnen och/eller videosnuttar finnes, att detta är en skröna för att han enkom skall kunna få, ytterligare, ge uttryck för sitt hat gentemot etniska svenskar - som ni säkert märker är alla blattar och negrer i skrönan bra medan svenskan och (den förmodade) vita amerikanen får skit. Ös Neger hatar Sverige och alla vita svenskar och skulle skjutas på fläcken, men istället åtnjuter han, som så mången andra blatthelveten, yttrandefrihet de luxe, dvs. han kan spy galla och hota, samt säga vad fasiken som helst utan att vara föremål för medias avsky.

Blattepasset har återigen visat sig starkt!
Citera
2017-05-11, 14:11
Citat:

Det är nog ingen som tror att historien är sann.
Att han bagatelliserar vikten av lära sig språket i det land man flyttar till, samt att vi ska vara tacksamma mot de som försöker göra så. Är det som irriterar mig. Men inte till den grad att jag inte kommer att kunna sova inatt. Då sådana här utspel inte är något nytt från Özz.
Citera
2017-05-11, 14:25
Medlem
Citat:

Att han avslutar stycket med "Du skulle ha sett hennes min! Typ, vafaan gör en söderkis här på Östermalm? Nej, så var det inte men förvånad som fan blev hon." tyder väl ändå på en sorts autenticitet, tycker du inte det?

Hennes tankar som han inte kan läsa pekar han ut som fabricerade, men inte hennes reaktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in