Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-25, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Jag hörde han en gång i SR när han debatterade med en annan "komiker" om humor, vilken sort som var kul eller ej. Och Özz visste bäst givetvis och avbröt den andra hela tiden och var väldigt nedsättande och arrogant.

Özz på My Space:
http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.ListAll&friendID=1521658 02

Men frågan kvatstår:

ÄR ÖZZ ROLIG ELLER EJ????????????????????

Jag tycker inte det. Han garvar ofta åt sina egna skämt.
Ett dåligt tecken. Det gör inte en proffsig komiker. Det
är publiken som skall garva.

han är sin egen publik därför får han sig själv skratta.Kurd är han ju.
Citera
2007-07-26, 15:27
Medlem
phobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt
han är sin egen publik därför får han sig själv skratta.Kurd är han ju.

Özz är själv inte rolig, MEN...

Özz och hans gäng har gjort väldigt mycket för svensk Stand-up. Özz och Shan kom in som två kaxiga komiker i slutet av 90-talet och räddade svensk Stand-up från en säker död som vi har "Släng dig i brunnen" att tacka en hel del för. Fortfarande kan jag höra folk som inte följer svensk Stand-up stöna och stånka inför begreppet, och detta är ofta ett arv från tiden före andra generationen komiker.

Nå, in kom Özz med följe och lyfte scenen både en, två och tre nivåer. Deras skämt var fortfarande rätt fräsha, och de hade stort inflytande i mediasverige och gav en massa nya förmågor chansen. Hela den nya generationen MYCKET duktiga komiker kanske inte hade sett dagens ljus utan dessa killar. Jag tänker då främst på Betnér, Järven, Lasse Karlsson, Möller, Glans och de andra pajsarna i nya generationen.

Och det slutar inte faktiskt inte här. Nûjen, Öqvist och Westerlund (samtliga dåliga eller medelmåttiga), har verkligen fortsatt att bredda scenen och missionera för svensk Stand-up. Ta bara Skrattstock och Stockholm Live som exempel. Det är banne mig inga dåliga bedrifter tycker jag. Mårten Anderssons RAW i all ära, men det är att missionera för de redan frälsta.

Så sammanfattningsvis så är Özz ingen vidare komiker, men han har gjort väldigt, väldigt mycket bra för svensk Stand-up.
Citera
2007-09-16, 21:34
Medlem
Tusen bröder

Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Var han inte med i den där serien om några polare som startade målarfirma och sedan började råna banker?
Jag har för mig att jag såg honom i några scener inne i fängelset.
Men det kanske var nån annan kurd jag rör ihop honom med.

Dom är ju så lika dom där.
Han var med i tusen bröder eller vad det nu hette.
Citera
2007-09-16, 21:38
Medlem
Vem fan e Özz?

Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
den där fula o tråkiga kurden
när f*n blev han skådis??

Özz Nûjen, ståupp-komiker och skådespelare, känd från Stockholm Live och Sveriges Radio.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=29020&a=331742
Förstår inte vem ni menar, när jag gick i Rinkebyskolan fanns det en lustigkurre som hette Özgur, vet inte när han bytte namn.
Citera
2007-09-16, 22:08
Medlem
Miljonären.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phobic
Özz är själv inte rolig, MEN...

Özz och hans gäng har gjort väldigt mycket för svensk Stand-up. Özz och Shan kom in som två kaxiga komiker i slutet av 90-talet och räddade svensk Stand-up från en säker död som vi har "Släng dig i brunnen" att tacka en hel del för. Fortfarande kan jag höra folk som inte följer svensk Stand-up stöna och stånka inför begreppet, och detta är ofta ett arv från tiden före andra generationen komiker.

Nå, in kom Özz med följe och lyfte scenen både en, två och tre nivåer. Deras skämt var fortfarande rätt fräsha, och de hade stort inflytande i mediasverige och gav en massa nya förmågor chansen. Hela den nya generationen MYCKET duktiga komiker kanske inte hade sett dagens ljus utan dessa killar. Jag tänker då främst på Betnér, Järven, Lasse Karlsson, Möller, Glans och de andra pajsarna i nya generationen.

Och det slutar inte faktiskt inte här. Nûjen, Öqvist och Westerlund (samtliga dåliga eller medelmåttiga), har verkligen fortsatt att bredda scenen och missionera för svensk Stand-up. Ta bara Skrattstock och Stockholm Live som exempel. Det är banne mig inga dåliga bedrifter tycker jag. Mårten Anderssons RAW i all ära, men det är att missionera för de redan frälsta.

Så sammanfattningsvis så är Özz ingen vidare komiker, men han har gjort väldigt, väldigt mycket bra för svensk Stand-up.

Håller verkligen inte med. Vad är det som är så nydanande med sthlmlive? det är ju som släng dig i brunnen fast på en större scen....
Citera
2007-09-17, 23:26
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marramma
Jag tror vi kan enas om att Özz är den sämsta "komiker" som någonsin fått tillträde till etermedia.

Nej, hans polare Shan "The VåldtäktsMan" Acti är värre. De ligger dock i samma liga kvalitétsmässigt.
Citera
2007-09-17, 23:35
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Nej, hans polare Shan "The VåldtäktsMan" Acti är värre. De ligger dock i samma liga kvalitétsmässigt.

våldtäksman???
när dömdes han
HATAR VERKLIGEN FOLK SOM INTE VET NÅT OCH BARA SKRIVER
Citera
2007-09-18, 00:00
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
våldtäksman???
när dömdes han
HATAR VERKLIGEN FOLK SOM INTE VET NÅT OCH BARA SKRIVER

Skriv med gemener så ska jag svara.
Citera
2007-09-18, 00:07
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Skriv med gemener så ska jag svara.

DU HAR INGET SVAR
Citera
2007-09-18, 00:15
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
DU HAR INGET SVAR

Jo, det har jag. Här är min källa.
Citera
2007-09-18, 00:31
Medlem
Att Shan "aka gangbang" Atjo blivit åtalad för våldtäktsförsök vet väl alla. Googla.
Citera
2007-09-18, 00:46
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Att Shan "aka gangbang" Atjo blivit åtalad för våldtäktsförsök vet väl alla. Googla.

stureplans nissar har blivit det två gånger
men så länge dom inte är dömda så ska ni hålla käften
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in