2017-05-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Mmm. Att lösa ett mord handlar om att hitta sanningar, inte att vinna över någon.

Man bör också tänka på att Sandberg verkligen hatade dom äldre barnen som länge var misstänkte. Eller hatade
är väl fel ord men i hans ögon var dom helt förlorade och det var han och hans kollegors ansvar att hand om detta. Man märker det även på sättet han pratar om dom, att dom skulle fortsätta ljuga hela livet. Han kunde verkligen inte förstå att det existerade ungdomar som inte var skötsamma idrottskillar. Jag tror faktiskt han trodde att dom var helt genom onda och endast levde för att förstöra livet för människor som Sandberg. Samma sak med Arvikafestivalen, den hatade han också och ville förbjuda. Han hade en väldigt speciell syn på saker, har antagligen med hans frikyrkliga bakgrund att göra.

Jag tror han blev extremt besviken när han inte kunde sätta dit dom för mordet, han gick trots allt så långt att han använde sig av olagliga metoder. Han kan gå långt när han har bestämt sig för en sak.
Citera
2017-05-10, 23:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Intressant. 2004 knivmördades ju en liten grabb i Linköping.

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/tio-ar-sedan-dubbelmordet-7428269.aspx

Intressant. 1963 mördades Kennedy.

Skämt åsido, Kevin och Sabina mördades i samma stad med fem års mellanrum. Lknköpingsmorden är inte ens i närheten. Sabinas mördare var definitivt inte skyldig i Linköping, då var han bevisligen inlåst. Sabinamordet är intressant i kevinfallet, men jag är ganska säker på att någon ambitiös polis eller åklagare tittat på det.
Citera
2017-05-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faber Castell
2003 ansågs Kevinmordet uppklarat. Då höggs en fyraårig flicka ihjäl av en psyksjuk kille i tjugoårsåldern. Vad hade han för sig fem år tidigare? Två olika mördare som inriktar sig på barn i åldern 4-5 år i samma lilla stad? Vad är sannolikheten för det? Tänker på polisens insats i fallet Anders Eklund, där hans första (?) mord uppdagades i samband med att han togs för det andra (?).

https://www.svd.se/arvika-i-chock-efter-flickmord

Jag tror inte han var från Arvika utan endast var placerad där på psyk 2003.
Citera
2017-05-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faber Castell
2003 ansågs Kevinmordet uppklarat. Då höggs en fyraårig flicka ihjäl av en psyksjuk kille i tjugoårsåldern. Vad hade han för sig fem år tidigare? Två olika mördare som inriktar sig på barn i åldern 4-5 år i samma lilla stad? Vad är sannolikheten för det? Tänker på polisens insats i fallet Anders Eklund, där hans första (?) mord uppdagades i samband med att han togs för det andra (?).

https://www.svd.se/arvika-i-chock-efter-flickmord

Den mannen bodde i en helt annan stad i södra Sverige. Man ser ju solklart att barnen döljer något i förhören.
Citera
2017-05-10, 23:40
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Finns ingen parallell i kriminalhistorian att så unga barn misstänks för ett så grovt brott och utsatts för denna typ av långa förhör.
Närmast kommer ett fall i Norge 1992 med två 6-åriga mördare, men de erkände efter 15 min.
Detta är något som trolleriprofessorn hittat på, utan någon som helst verklighetsförankring, eftersom det inte finns någon verklighet att förankra det i

Fanns ett fall 1993 i England Liverpool. James Bulger det är ju därifrån idioterna fått idén. För det var mycket skriverier om den andra halvan av 90 talet. Precis som GW säger det går trender i polisutredningar
Citera
2017-05-10, 23:42
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Intressant. 1963 mördades Kennedy.

Skämt åsido, Kevin och Sabina mördades i samma stad med fem års mellanrum. Lknköpingsmorden är inte ens i närheten. Sabinas mördare var definitivt inte skyldig i Linköping, då var han bevisligen inlåst. Sabinamordet är intressant i kevinfallet, men jag är ganska säker på att någon ambitiös polis eller åklagare tittat på det.

Det hoppas man ju, men jag tycker inte du ska känna dig alltför säker på den saken då detta fallet ansågs löst 2003. Jäkligt intressant iakttagelse dock. Kanske får Karlstads åklagarkammare anledning att utöka förundersökningen kring Kevin så att den omfattar den här galningen också...
Citera
2017-05-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Den mannen bodde i en helt annan stad i södra Sverige. Man ser ju solklart att barnen döljer något i förhören.

Du är väl en av dem som inte vet så mycket om barn.

Det ska bli kul när pinnen dyker upp.
Kommer ihåg från the Quick case när Bergwall skulle få sitta och umgås med en benbit för att bearbeta sitt trauma. Gissar att det blir en del vallningar det sista avsnittet och att pinnen dyker upp då.
Citera
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Fanns ett fall 1993 i England Liverpool. James Bulger det är ju därifrån idioterna fått idén. För det var mycket skriverier om den andra halvan av 90 talet. Precis som GW säger det går trender i polisutredningar
Var inte dom äldre, typ 10 år?
Citera
Medlem
Varför tror polisen att fyndplatsen också måste vara mordplatsen? Vad är det som talar för det egentligen? Kan ju lika gärna vara att Kevin mördats inomhus och sedan lagts ut. Men det verkar ju inte RS och de övriga genierna ha tänkt på.

En granne berättar att Kevin var utomhus mest hela dagarna. Ingen verkar ha haft koll på honom. Kevin brukade också äta hemma hos henne och hon berättar att Kevin hade ett rått språk. Varför var han ute och rände hela dagarna och varför fick han inte mat hemma? Och framför allt, varför har en 4-åring ett rått språk? Kan det vara så att han antastats tidigare? (Jag anser fortfarande att skadorna på könsorganet är tecken på sexuellt motiv.)

Jag tror inte att fyndplatsen är mordplatsen, vilket är feltänkt av genierna i polisen. Kevin har troligen mördats inomhus och placerats ut. Och de som hittade honom, varför letade de just på den plats där han hittades och hur kunde man hitta honom på en så undanskymd plats?

http://www.expressen.se/nyheter/qs/efter-kevins-dod-vande-polisen-ut-och-in-pa-dottevik--nu-skakas-omradet-igen/
Citera
2017-05-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakan
Alltså, jag mår fan illa. Någon i polishuset måste väl ha haft egna barn? Ofattbart...

jo då Sandberg själv har ju såväl egna som bonusbarn, i ungefär den åldern...
och så tränar han en massa ungar i nån bollsport...
Citera
2017-05-10, 23:48
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
Det hoppas man ju, men jag tycker inte du ska känna dig alltför säker på den saken då detta fallet ansågs löst 2003. Jäkligt intressant iakttagelse dock. Kanske får Karlstads åklagarkammare anledning att utöka förundersökningen kring Kevin så att den omfattar den här galningen också...

Dagen efter mordet på Anna Lindh mördades Sabina .
Citera
2017-05-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana

Bulgers mördare Jon Venables och Robert Thompson var tio år gamla. Mycket kognitiv utveckling skiljer en tioåring från en sjuåring, för att inte tala om en femåring. Venables har dessutom återfallit i sådan brottslighet som man enligt forskning kan förvänta sig av en person som i så tidig ålder visar mycket våldsamma tendenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in