2017-05-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Har inte kommenterats här, antagligen eftersom vi var före. Media skriver om att Tuchel är ifrågasatt som Dortmundtränare. Har egentligen inget att tillägga mer än att jag, och alla andra som skrivit här, delar den åsikten.

Personligen, som Bayernsupporter, önskar jag givetvis att han stannar.

Sen är frågan vem som i så fall ska kunna ta över, BVB är en storklubb idag med helt andra krav än någon annan tysk utom FCB. Tycker de nya stjärnskotten Nagelsmann och Hasenhüttl ska stanna samt undrar om Favre är rätt. Tveksam till hans förmåga i en större klubb.

Någon annan ni hört det spekulerats kring? Ska man vara kapten på det skeppet behövs någon form av examen. En okänd ungdomstränare från egna klubben känns mindre lämplig i Dortmund.
Hannes Wolf är den enda jag sett som det ryktas om litegrann, eller spekulreas om kanske är mer korrekt. Wolf som varit ungdomstränare i Dortmund ett tag inna han tog över Stuttgart inför denna säsong. 36 år bara så han är rätt ung.

Tror dock att Tuchel kommer vara kvar till nästa säsong, särskilt om det blir vinst i cupen. Jag är dock inte särskilt förtjust i honom och skulle inte ha nått emot om han lämnar men bara om man har någon på gång som man tror på mycket för så usel är inte Tuchel.
Wolf vore spännande men är väldigt oprövad ändå som A-tränare så lite risky. Nagelsmann är också väldigt oprövad + att han blir nog dyr att lösa om nu Dortmund skulle vilja det. Om man är helt sålda så tror jag att man väntar nån/några säsonger, men Bayern snor väl han innan

Att ta in någon internationellt känd tränare tror jag verkligen inte dom kommer göra, inte riktigt så nuvarande ledning jobbar med att bli blinda på namn. Någon som typ Emery är väl så känt som det blir typ, vilket i mitt huvud inte låter så otroligt faktiskt om nu PSG skulle titta efter någon annan, fast han är bara ren spekulation från min sida. Mer troligt med någon mindre känd up and coming och Wolf är väl troligast just nu om det skulle bli förändring.
Senast redigerad av Maronen 2017-05-09 kl. 23:20.
Citera
2017-05-10, 21:58
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Dom ska ju annars försöka hålla jämna steg med Bayern så varför inte ta in en internationellt erkänd tränare?
Precis. När unga hipstertränare som Klopp och Tüchel misslyckas är det dags att ta till en representant för det gamla gardet. Stenhård konditionsträning och disciplin är vad Dortmund behöver. Med andra ord
Citera
2017-05-10, 22:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Precis. När unga hipstertränare som Klopp och Tüchel misslyckas är det dags att ta till en representant för det gamla gardet. Stenhård konditionsträning och disciplin är vad Dortmund behöver. Med andra ord
Inte så dum idé alls faktiskt.
Citera
2017-05-10, 22:48
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Så här långt är alltså Flashbacks tyska fotbollstråds förslag till ny BVB-tränare;
Nationellt; Magath
Internationellt; Wenger
Mittemellan; Favre

Underbart
Citera
2017-05-10, 23:11
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Så här långt är alltså Flashbacks tyska fotbollstråds förslag till ny BVB-tränare;
Nationellt; Magath
Internationellt; Wenger
Mittemellan; Favre

Underbart
Jag kan tycka att man måste tänka lite mer defensivt med tanke på alla enkla och dumma mål man släppt in i år. Och då finns det en kandidat som står ut från mängden: Lars Lagerbäck.

Kan dock medge att Magath låter lockande.
Citera
2017-05-10, 23:39
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Jag kan tycka att man måste tänka lite mer defensivt med tanke på alla enkla och dumma mål man släppt in i år. Och då finns det en kandidat som står ut från mängden: Lars Lagerbäck.

Kan dock medge att Magath låter lockande.
Editering;
Nationellt; Magath
Internationellt; Wenger, Lagerbäck
Mittemellan; Favre, Klinsmann (missade honom tidigare)

Enighet råder om att Nagelsmann, Wolf och Hasenhüttl bör stanna kvar. Detta trots att ingen av oss debattdeltagare egentligen gillar deras gärning i år. Ingen annan skribent i tråden heller förresten utom Orangina/Apelsinen med varg.

För att lägga in ett till vedträ i brasan föreslår jag Guardiola. Tror knappast han vill lämna City nu men aldrig lär Pep få ett lag så krattat för sin spelmodell som årets BVB.
Senast redigerad av motvall 2017-05-10 kl. 23:42.
Citera
2017-05-11, 07:03
Medlem
cyberkalles avatar
Detta med tyskfotboll och publik är fan rätt fantastiskt egentligen igår så spelade Bayerns u-19 mot Schalkes dito på Grünwalderstadion och det kom nästan 1500 pers det är väl en hyfsad siffra för superettan.
Lillebror Götze hade ingen bra dag då han gjorde självmål och Bayern förlorade med 1-3.
Svenske Thomas Isherwood satt på bänken hela matchen.
Citera
2017-05-11, 07:14
Medlem
cyberkalles avatar
Det börjar nära sig slutet för världens bäste högerback Philipp Lahm ja han var fenomenal som vänsterback också vem minns inte öppningsmålet i VM 2006.

Han har haft en sagolikt bra karriär och ett unikum som sällan dragit på sig något gult kort och aldrig ett rött.

Meriter:

FIFA-Klub-Weltmeister 2013
Champions League-Sieger 2013
Champions-League-Finalist 2010, 2012
UEFA-Super-Cup-Sieger 2013
Deutscher Meister 2006, 2008, 2010, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017 (Rekord)
DFB-Pokal-Sieger 2006, 2008, 2010, 2013, 2014, 2016
DFL-Ligapokal-Sieger 2007
DFL-Supercup-Sieger 2010, 2012, 2016
Deutscher A-Junioren-Meister 2001, 2002

Landslag

Weltmeister 2014
Dritter der Weltmeisterschaft 2006, 2010
Zweiter der Europameisterschaft 2008

Jag kan inte formulera mig lika bra som många andra men detta är en spelare som är värd all hyllning han kan få.

På lördag så spelar han sin sista bortamatch mot Leipzig och nästa helg är det spelarna i Freiburg som får äran att möta honom i hans sista match.

Carlo Ancelotti sa för någon vecka sedan att han hade kunnat se ett helt lag bestående av Lahms.
Pep Guardiola sa ofta att Lahm är den smartaste spelaren han någonsin tränat.

Danke für alles Philipp
Citera
2017-05-11, 18:33
Medlem
Citat:

Verkar som Tuchel får sparken. Han hade inte ens fått reda på att Dortmund
köpt in Isak. Mycket märkligt, tyckte jag.
Citera
2017-05-12, 18:58
Medlem
Haha, Magath och Wenger som ny BVB-tränare?

Den förstnämnda har tappat alla omklädningsrum han varit i efter högst två år och dessutom sabbat flera klubbars ekonomi - bland annat Schalke och Wolfsburg. Wenger har vunnit noll internationella titlar och tre ligatitlar på 20 år med ett lag som har ett av Premier Leagues högsta lönebudgetar.

Favre hade varit ett väldigt spännande val tycker; en tränare som faktiskt bevisat att han med små medel kan ta klubbar till toppen i de större ligorna. Det känns dock inte som han har det där " lilla extra " så att säga. Emery varit ett intressantare val tycker jag.
Citera
2017-05-12, 20:14
Medlem
Cambijaos avatar
Felix med den truppen hade ju varit underbart. Massa curlade snorungar med en tyrann, hoppas alla har dagböcker tills salu.
Citera
2017-05-13, 08:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Haha, Magath och Wenger som ny BVB-tränare?

Den förstnämnda har tappat alla omklädningsrum han varit i efter högst två år och dessutom sabbat flera klubbars ekonomi - bland annat Schalke och Wolfsburg. Wenger har vunnit noll internationella titlar och tre ligatitlar på 20 år med ett lag som har ett av Premier Leagues högsta lönebudgetar.

Favre hade varit ett väldigt spännande val tycker; en tränare som faktiskt bevisat att han med små medel kan ta klubbar till toppen i de större ligorna. Det känns dock inte som han har det där " lilla extra " så att säga. Emery varit ett intressantare val tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Felix med den truppen hade ju varit underbart. Massa curlade snorungar med en tyrann, hoppas alla har dagböcker tills salu.
Hahaha tänk vilka känslor denna demon kan väcka och inte ens jag som ogillar Dortmund önskar dom den dåren.
Gillar speciellt Cambijaos "curlade snorungar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in