Citat:
Ursprungligen postat av
Ewru
Han tippar alltid helt fel, iaf när det gäller Bremen. Tyvärr trodde han att Bremen skulle klara det. Ser dock liknande ut mot vad jag trodde, tror dock Berlin kommer ett steg före Freiburg och Bremen något steg ner.
Gällande botten lär väl Ingolstadt va så gott som ute? Med Freiburg och Schalke kvar och de måste i princip vinna båda. Kan bli jobbigt för Freiburg nästa vecka då det är Ingolstadts sista halmstrå. HSV riskerar ett riktigt jobbigt kval, mot troligen Braunschweig. Blir tufft. Två ovissa veckor, både för EL och nedflyttningslag. Bremens halmstrå ligger i Hoffenheim hemma och sedan (om man vinner) en betydelselös match för Dortmund (som har cupfinalen kvar). Hoppet finns, men det är högst osannolikt!
Jag hoppas att Freiburg inte gör om misstaget man gjorde mot Darmstadt, där man efter en halvdan början helt vek ned sig. Det som talar för en vinst är att spelarna vet att man inte kan ta något för givet denna gång, att man har publiken och hemmaplan (bättre statistik + att det torde vara omöjligt att ha fel inställning när det är sista hemmamatchen för säsongen), och att man vet att Ingolstadt slåss för att hålla sig kvar. En förlust för Audi-laget innebär att de är ute, vilket jag inte skulle gräma mig för.
Berlin hamnar framför Freiburg enligt mig också. Darmstadt är farliga hemma

, och Leverkusen har alltid sin kvalitet. Men nog ska det väll gå att få minst fyra poäng från dem? Det är vad som behövs för femteplatsen.
Bremen måste vinna båda sina för att komma förbi Freiburg om vi vinner mot Ingolstadt. Dortmund har vikit sig i sista matchen förr (Hoffenheim lär komma ihåg, och Düsseldorf aldrig glömma, sista omgången 12/13).