2017-05-07, 21:35
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Då jag inte vågar göra en bedömning själv - nu när slutplaceringarna nalkas - satte jag in fotbollskanalens Adam Nilssons tipp i räknaren. Eftersom han bedömde denna omgångs matcher helt fel ser det annorlunda ut gentemot på hans blogg, men jag hoppas han har rätt i resterande matcher

5 Freiburg . .15 5 14 -15 50
6 Hertha . . .14 5 15 -3 47
7 Köln . . . . .11 13 10 6 46
8 Bremen . . 13 7 14 -1 46
9 Gladbach . 13 7 14 -4 46
10 Schalke . 11 9 14 4 42
11 Frankfurt 11 9 14 -6 42

När jag själv räknade igenom det, och räknade med att alla lag tar full pott mot rimligt motstånd, hamnar Freiburg på en sjundeplats :/
Han tippar alltid helt fel, iaf när det gäller Bremen. Tyvärr trodde han att Bremen skulle klara det. Ser dock liknande ut mot vad jag trodde, tror dock Berlin kommer ett steg före Freiburg och Bremen något steg ner.

Gällande botten lär väl Ingolstadt va så gott som ute? Med Freiburg och Schalke kvar och de måste i princip vinna båda. Kan bli jobbigt för Freiburg nästa vecka då det är Ingolstadts sista halmstrå. HSV riskerar ett riktigt jobbigt kval, mot troligen Braunschweig. Blir tufft. Två ovissa veckor, både för EL och nedflyttningslag. Bremens halmstrå ligger i Hoffenheim hemma och sedan (om man vinner) en betydelselös match för Dortmund (som har cupfinalen kvar). Hoppet finns, men det är högst osannolikt!
Citera
2017-05-07, 21:46
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Han tippar alltid helt fel, iaf när det gäller Bremen. Tyvärr trodde han att Bremen skulle klara det. Ser dock liknande ut mot vad jag trodde, tror dock Berlin kommer ett steg före Freiburg och Bremen något steg ner.

Gällande botten lär väl Ingolstadt va så gott som ute? Med Freiburg och Schalke kvar och de måste i princip vinna båda. Kan bli jobbigt för Freiburg nästa vecka då det är Ingolstadts sista halmstrå. HSV riskerar ett riktigt jobbigt kval, mot troligen Braunschweig. Blir tufft. Två ovissa veckor, både för EL och nedflyttningslag. Bremens halmstrå ligger i Hoffenheim hemma och sedan (om man vinner) en betydelselös match för Dortmund (som har cupfinalen kvar). Hoppet finns, men det är högst osannolikt!
Jag hoppas att Freiburg inte gör om misstaget man gjorde mot Darmstadt, där man efter en halvdan början helt vek ned sig. Det som talar för en vinst är att spelarna vet att man inte kan ta något för givet denna gång, att man har publiken och hemmaplan (bättre statistik + att det torde vara omöjligt att ha fel inställning när det är sista hemmamatchen för säsongen), och att man vet att Ingolstadt slåss för att hålla sig kvar. En förlust för Audi-laget innebär att de är ute, vilket jag inte skulle gräma mig för.

Berlin hamnar framför Freiburg enligt mig också. Darmstadt är farliga hemma , och Leverkusen har alltid sin kvalitet. Men nog ska det väll gå att få minst fyra poäng från dem? Det är vad som behövs för femteplatsen.

Bremen måste vinna båda sina för att komma förbi Freiburg om vi vinner mot Ingolstadt. Dortmund har vikit sig i sista matchen förr (Hoffenheim lär komma ihåg, och Düsseldorf aldrig glömma, sista omgången 12/13).
Citera
2017-05-08, 13:55
Medlem
Lekmands avatar
Dagens roliga fakta: Om red bull inte får spela CL får det femteplacerade laget kvala till CL

tänk om..
Citera
2017-05-08, 14:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Dagens roliga fakta: Om red bull inte får spela CL får det femteplacerade laget kvala till CL

tänk om..
Haha helt galet om så blir fallet.
Citera
2017-05-08, 16:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

tänk om..
Fast det lär nog lösa sig.
Citera
2017-05-08, 17:57
Medlem
Ewrus avatar
Clemens Fritz meddelade för några timmar sedan att han slutar, tråkigt att han fick sluta sin karriär skadad.
Citera
2017-05-08, 18:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Clemens Fritz meddelade för några timmar sedan att han slutar, tråkigt att han fick sluta sin karriär skadad.
Trist riktigt trist ovärdigt slut.
Citera
2017-05-09, 11:28
Medlem
motvalls avatar
Då var de bara tre. Unions chanser till uppflyttning försvann igår, skulle ändå tycka de vore kul om man nästa år lyckades bättre. Då slipper man dessutom storlag som VfB och H96 i serien.
Citera
2017-05-09, 17:13
Medlem
motvalls avatar
Har inte kommenterats här, antagligen eftersom vi var före. Media skriver om att Tuchel är ifrågasatt som Dortmundtränare. Har egentligen inget att tillägga mer än att jag, och alla andra som skrivit här, delar den åsikten.

Personligen, som Bayernsupporter, önskar jag givetvis att han stannar.

Sen är frågan vem som i så fall ska kunna ta över, BVB är en storklubb idag med helt andra krav än någon annan tysk utom FCB. Tycker de nya stjärnskotten Nagelsmann och Hasenhüttl ska stanna samt undrar om Favre är rätt. Tveksam till hans förmåga i en större klubb.

Någon annan ni hört det spekulerats kring? Ska man vara kapten på det skeppet behövs någon form av examen. En okänd ungdomstränare från egna klubben känns mindre lämplig i Dortmund.
Citera
2017-05-09, 18:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Har inte kommenterats här, antagligen eftersom vi var före. Media skriver om att Tuchel är ifrågasatt som Dortmundtränare. Har egentligen inget att tillägga mer än att jag, och alla andra som skrivit här, delar den åsikten.

Personligen, som Bayernsupporter, önskar jag givetvis att han stannar.

Sen är frågan vem som i så fall ska kunna ta över, BVB är en storklubb idag med helt andra krav än någon annan tysk utom FCB. Tycker de nya stjärnskotten Nagelsmann och Hasenhüttl ska stanna samt undrar om Favre är rätt. Tveksam till hans förmåga i en större klubb.

Någon annan ni hört det spekulerats kring? Ska man vara kapten på det skeppet behövs någon form av examen. En okänd ungdomstränare från egna klubben känns mindre lämplig i Dortmund.

Favre har gjort det mycket bra i Nice och gjorde ju faktiskt rätt bra första säsongerna i Gladbach om jag inte minns fel igen.

Hasenhüttl kommer aldrig lämna RB efter denna säsong tror inte heller att Nagelsmann kommer lämna.

Dom ska ju annars försöka hålla jämna steg med Bayern så varför inte ta in en internationellt erkänd tränare?
Citera
2017-05-09, 20:25
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Favre har gjort det mycket bra i Nice och gjorde ju faktiskt rätt bra första säsongerna i Gladbach om jag inte minns fel igen.

Hasenhüttl kommer aldrig lämna RB efter denna säsong tror inte heller att Nagelsmann kommer lämna.

Dom ska ju annars försöka hålla jämna steg med Bayern så varför inte ta in en internationellt erkänd tränare?
Av sådana vore Wenger roligast.

Rätt att Favre var bra i början, men så klappade Föhlen ihop när spelarna blev för varma i kläderna. Jätteduktig tränare för rätt typ av lag och klubb. Helfel i en större, om han inte ändrats.

Hur attraktiv en tränarpost internationellt sett är där beror nog mycket på om de lyckas behålla Aubameyang samtidigt som en ny bra anfallare införskaffas.
Citera
2017-05-09, 20:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Av sådana vore Wenger roligast.

Rätt att Favre var bra i början, men så klappade Föhlen ihop när spelarna blev för varma i kläderna. Jätteduktig tränare för rätt typ av lag och klubb. Helfel i en större, om han inte ändrats.

Hur attraktiv en tränarpost internationellt sett är där beror nog mycket på om de lyckas behålla Aubameyang samtidigt som en ny bra anfallare införskaffas.
Jag kan inte uttala mig om Wenger då jag inte följer den ligan och vet hur dom spelar förutom i matcherna mot Bayern.
Annars är väl en annan tysk ledig numera.
Klinsmann kanske vore något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in