Citat:
Ursprungligen postat av
DoctorWo
Fast det är bra med perspektiv, eller?
Svenskarna lever i en skyddad bubbla. Tänk på hur triviala dina problem måste vara i jämförelse med någon som måste tigga för att kunna överleva. Stackars dig som mår dåligt och skäms!!
Nej låt dom svälta ihjäl istället så du slipper skämmas, det löser alla problem nämligen.
Inser du inte vilket lyxproblem det är du klagar över? tror du inte tiggarna skulle bytt plats med dig in a heartbeat?
Om du har någon som helst skam i kroppen så borde du skämmas över att du klagar över faktumet att du behöver SE dem.
Jag bor i Malmö, tiggarproblemet är katastrofalt här. Här kommer tiggare in i restauranger och frågar dig om du kan bjuda på en måltid.
Ditt inlägg bad om det, så känner mitt svaromål därmed som rättfärdigat;
Med logiken att perspektiv är bra (vilket i sig är beundransvärt, att hitta något positivt i situationen) kan vi rättfärdiga grövre saker på gatan för att skänka ännu mer perspektiv på hur bra vi har det. Slagsmål tiggare emellan, så vi får blottas även för mer tilltufsade tiggare?
Angående att det är ett lyxproblem, ja. Men bara för att vi har det bra ställt ekonomiskt, betyder inte det att vi har mindre rätt till sinnesfrid. Storstäder är stressade som de är, där många dessutom arbetar långa timmar. Att få gå i lugn och ro och handla tycker jag är en självklarhet, likaså att få åka tunnelbana i lugn och ro. Tiggeri skall förbjudas vid alla typer av ingångar till fastigheter och på kommunala transportmedel.
Citat:
Ursprungligen postat av
ValdtaktsSemiten
Detta här gäller inte bara dig utan beskriver bra hur en stor del av svenska folket fungerar. Man kan dressera dem till vad som helst och kalla det för väl uppfostrad. Det är vad Reinfeldt menade med det sovande folket. Säg åt dem att mångkultur är positivt och att rasism är tabu, så kommer de likt viljelösa zombies att acceptera detta och följa strömmen.
Den typiske svensken är viljelös droid som blir folkfostrad via aftonbladets "experter" som lär hen att tänka rätt. Så länge man håller med Anders Lindberg på Aftonbladet, så är man en god människa.
Skrämmande. Hoppas du har fel.