Citat:
Ursprungligen postat av
MoaLjung
Brukar heja tillbaka reflexmässigt, vet att dom egentligen inte är intresserade av mig som människa utan endast av mina pengar, men väluppfostrad som man är så gör man ju det ändå.
Så gör jag också. Förut gav jag pengar till tiggarna. Men då trodde de att jag gillade dem och började göra framstötar. En bulgarisk rom tyckte att jag behövde en man, tex han själv, boende hemma hos mig. Snyft. Jag blev sur på bulgarerna efter det och varken hälsar på dem eller ger dem pengar. Men jag hälsar på tjejerna och gamlingarna.
Nu är bulgarerna arga på mig. Dels för en gammal hundincident för 10 år sedan och för att jag nu ignorerar deras främsta Romeo charmör. Inte ger pengar heller.
Tyvärr så har bulgarerna som är chefer för tiggarna stort inflytande i mitt område. Hela bunten är sura på mig. De i högre rang bor i lägenheter här och har lyckats att stiga i graderna. Betyder att de är viktiga fast de är ganska ociviliserade. Romer glömmer aldrig någonting hur länge sedan det än var.
Jag har levt i fred med juggeromer och finska sådana alltid. Men de brukar ju inte tigga. De är högre i rang.
Det var lugnare innan bulgarerna som tigger och deras ledare blev så dominerande.
Dessutom lierar de sig med araber ibland. Vilket betyder problem +2.