2017-05-10, 15:22
Bannlyst
Drar mig bara för att gå till ICa och handla för att slippa se fanskapet
Citera
2017-05-10, 15:22
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Brukar heja tillbaka reflexmässigt, vet att dom egentligen inte är intresserade av mig som människa utan endast av mina pengar, men väluppfostrad som man är så gör man ju det ändå.
Så gör jag också. Förut gav jag pengar till tiggarna. Men då trodde de att jag gillade dem och började göra framstötar. En bulgarisk rom tyckte att jag behövde en man, tex han själv, boende hemma hos mig. Snyft. Jag blev sur på bulgarerna efter det och varken hälsar på dem eller ger dem pengar. Men jag hälsar på tjejerna och gamlingarna.
Nu är bulgarerna arga på mig. Dels för en gammal hundincident för 10 år sedan och för att jag nu ignorerar deras främsta Romeo charmör. Inte ger pengar heller.
Tyvärr så har bulgarerna som är chefer för tiggarna stort inflytande i mitt område. Hela bunten är sura på mig. De i högre rang bor i lägenheter här och har lyckats att stiga i graderna. Betyder att de är viktiga fast de är ganska ociviliserade. Romer glömmer aldrig någonting hur länge sedan det än var.
Jag har levt i fred med juggeromer och finska sådana alltid. Men de brukar ju inte tigga. De är högre i rang.
Det var lugnare innan bulgarerna som tigger och deras ledare blev så dominerande.
Dessutom lierar de sig med araber ibland. Vilket betyder problem +2.
Citera
2017-05-10, 15:25
Medlem
DoctorWos avatar
Citat:
Det är ju det, man vill bara leva sitt liv men tvingas drabbas av dåligt samvete och ska i princip skämmas över att man har det bra, man orkar inte utsätta sig själv för den känslan varenda eviga dag och det gör att man till slut stänger av och blir empatilös istället, samma princip som när TV matar en med krigsbilder och svältande barn, ofta mitt i något helt orelaterat.

Fast det är bra med perspektiv, eller?

Svenskarna lever i en skyddad bubbla. Tänk på hur triviala dina problem måste vara i jämförelse med någon som måste tigga för att kunna överleva. Stackars dig som mår dåligt och skäms!!

Nej låt dom svälta ihjäl istället så du slipper skämmas, det löser alla problem nämligen.

Inser du inte vilket lyxproblem det är du klagar över? tror du inte tiggarna skulle bytt plats med dig in a heartbeat?

Om du har någon som helst skam i kroppen så borde du skämmas över att du klagar över faktumet att du behöver SE dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Figzy

Blablabla vänstertomte blablablabla stockholm universums centrum blabla

Jag bor i Malmö, tiggarproblemet är katastrofalt här. Här kommer tiggare in i restauranger och frågar dig om du kan bjuda på en måltid.
Senast redigerad av DoctorWo 2017-05-10 kl. 15:33.
Citera
2017-05-10, 15:26
Medlem
thegoodshepherds avatar
I Malmö är det nu vanligt att du blir stoppad inne i affären av smygande tiggare och blir ombed att bidra till mat eller helt enkelt betala för deras varor.

Hemköpsbutiken vid triangeln vid stängningstid har blivit ett kvällsnöje för mig. Häromdagen gick ett gäng helt oskyldigt ut med Redbull som om det vsr det mest naturliga. En kvinna verkade vilja stoppa men ovrådes av en kollega.
Citera
2017-05-10, 15:30
Awaiting Email Confirmation
Hehehe

Dumma naiva hjältar..
Konflikt när tiggare återvänder till Gnosjö och kräver 100 000
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/konflikt-nar-tiggare-atervande-till-gnosjo?
"Mats och Elenor är tydliga med att de inte hyser något agg mot EU-migranterna, men menar att turbulensen till viss del dränerat dem på motivation. "

Hjälten Elenor Johansson i radiointervju innan händelsen
https://www.youtube.com/watch?v=DMkq4wNMYII

Ordet "girighet" finns inte i hennes vokabulär.
Senast redigerad av R291 2017-05-10 kl. 15:42.
Citera
2017-05-10, 15:31
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Fast det är bra med perspektiv, eller?

Ja, men jag vill kunna välja själv hur och när jag vill "perspektivas", det kan jag inte för jag måste gå ut och göra saker och där kommer dom.

Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
En bulgarisk rom tyckte att jag behövde en man, tex han själv, boende hemma hos mig

Om du ger ett lillfinger...Jag hade backat sakta och tagit en annan väg ett tag
Senast redigerad av MoaLjung 2017-05-10 kl. 15:35.
Citera
2017-05-10, 15:34
Medlem
l150s avatar
Blivit påhoppad av en hord tiggarkvinnor på t-centralen. Omringad av tiggare när jag ska in nattetid och köpa cigg på 7-Eleven.
Tiggarungar som hoppas fram och snor pommes när man går ut från donken.

Men Ica-tiggarna gör mig inte en fluga förnär.
Dom sitter ju bara där och glor.
Säger dom hej så brukar jag heja tillbaka av ren reflex.

Stör mig mer på småbarnsmorsor som har föräldramöte mitt i gången och blockerar med sina vagnar.
Citera
2017-05-10, 15:34
Bannlyst
Citat:
Brukar heja tillbaka reflexmässigt, vet att dom egentligen inte är intresserade av mig som människa utan endast av mina pengar, men väluppfostrad som man är så gör man ju det ändå.
Där gör vi fel, alla borde kollektivt sluta hälsa på fanskapen, det är bara en dörröppnare för att sedan manipulera kronor ur oss
Citera
2017-05-10, 15:38
Medlem
DoctorWos avatar
Citat:
Ja, men jag vill kunna välja själv hur och när jag vill "perspektivas", det kan jag inte för jag måste gå ut och göra saker och där kommer dom.

:

Världen är fylld av misär. Vi upplever inte ens en fraktionsdel av allt som är fel med världen. Jag tycker du gott kan förlora ett lyxigt västerländskt privilegium utan att behöva gnälla om det. Det går inte alltid att välja när man ska godhetsknarka.

Men du är säkert ytterligare en sån där svensk som låtsas vara en god människa på andras bekostnad, så länge det inte påverkar dig då jävlar!!
Citera
2017-05-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
I Gnosjö hjälpte man dem med entrepenörskap i hemlandet.
Följden : Tiggarna kom tbx och krävde 100 000 av den ideella verksamhets chefen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/konflikt-nar-tiggare-atervande-till-gnosjo?

Inte ett dugg förvånad! Det är deras jobb att tigga och om de skulle fått några tusen om dagen, så skulle de fortfarande tiggt i hopp om att nästa dags inkomst ska bli ännu bättre.
Citera
2017-05-10, 15:39
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickoldman
alla borde kollektivt sluta hälsa

Försöker men det går liksom emot något instinktivt.
Citera
2017-05-10, 15:41
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Men du är säkert ytterligare en sån där svensk som låtsas vara en god människa

Njä, jag är ärlig med vart jag står, om någon frågar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in