2017-05-10, 22:17
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Precis!!!

Enkel utväg för en polis som inte hittar äldre barn att binda till brottet - och redan från starten bestämt sig för att det inte skall handla om pedofiler eller invandrare .. "för vad kan det då utlösa" ...

Den familj som är lättast att manipulera, efter alla intervjuer, väljs därefter ut, och deras barn får skulden för mordet.
Citera
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Jag skulle gärna träffa Christianson i ett socialt sammanhang. En person som till den grad lyckats charma, dupera, och korrumperade ett helt rättsväsende, måste helt enkelt vara intressant.
Citera
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Tydligt att det är polisen som påstår för Robin att hans äldre brorsa varit vid vattnet och t.o.m gjort något med Kevin. Pojken försöker först vara till lags och peka ut någon på fotot för att Sandberg ska bli nöjd. Men sen frågar Sandberg om inte storebror varit med och gjort något. Snacka om ledande fråga. Och så pressar de femåringen i någon timma och visar lite mer fotografier. Förhör den äldre brodern som inte varit vid vattnet. Sen släpper de det där och grillar ett par trettonåringar. Ren desperation att de återvänder till bröderna sen, och där får väl SÅC en viktig roll.
Vilken soppa.
Nä jag tror inte att femåringen ens sett något ö-h-t, varken God Jul eller Robert eller en vass kniv. Det är fantasier. Det står ialf helt klart att de är oskyldiga.
Det är klart!
Hans lilla KOMPIS har blivit mördad, klart att killen har fantasier/mardrömmar, om händelsen.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag skulle gärna träffa Christianson i ett socialt sammanhang. En person som till den grad lyckats charma, dupera, och korrumperade ett helt rättsväsende, måste helt enkelt vara intressant.
Eller crepy..
Citera
2017-05-10, 22:18
Medlem
Snowsmiles avatar
Efter det man såg idag så får man uppfattningen att Arvikapolisen råkat ut för
två smågrabbars fantasier och gjort dom till trovärdiga barnvittnen.

Det va så det gick till under häxprocesserna och det finns flera moderna exempel oxå.
Bla ett uppmärksammat fall å 80-talet när en hel by i Norge som trodde på fantasier med ursprung från barn... Södertäljeflickan är ett annat.

Då var det en man som råkade bli utpekad som ped. om jag minns rätt.

Synd om grabbarna som fått leva med detta om det är småbarns vilda fantasier som ställt till detta.

Frågan kvarstår dock... vem mördade eller "dråpade" Kevin..
Citera
2017-05-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, och det fanns folk som hade sett Kevin med pedofiler.. men redan på tredje dagen så börjar mister POLIS fundera på vad ett sådant scenario kunde ge för konsekvenser för pedofilerna på orten ...

Han kunde till och med på dag tre säga att sekret i Kevins tarm inte var sperma ... inte ens idag får sker de proverna så snabbt ...

Var han synsk? Kollades det ens upp efter att han som förundersökningsledare bestämt sig?

Frågan är om det finns prover bevarade som det går att undersöka? och om de går att DNA testa i så fall, den som lever får se.
Citera
2017-05-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Nån som vet om G*d J*l nånsin togs in till förhör?

Nja, G*d J*l var misstänkt tills dess att Rolf Sandberg fick för sig att ungarna var skyldiga. Hoppas att man i efterhand kan matcha G*d J*ls DNA med det som hittades på brottsplatsen!
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
... vem mördade eller "dråpade" Kevin..

Dräpte eller var vållande kanske är bäst att tillägga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Trodde först att denna dokumentärserie skulle vara något i "Making a murderer"-stuk, att man utelämnar bevis och viktig information.

Jag kände så till det att förhöret med Robin kom upp, hur fan kan detta ens ha fått ske? I USA, ja, då hade jag inte blivit förvånad men i Sverige, i Sverige mot två väldigt unga barn?

Det är så tydligt att Robin inte har den blekaste aning om vad han pratar om, han har fel gällande allting, han hittar på namn, "god jul-sekvensen", pekar på fel människor, pekar på fel plats och han pekar ut ett felaktigt hem. Redan där borde polisen ha förstått att det bara är ett litet barn som har för mycket fantasi.

Sedan vred det sig i magen när Rolf Sandberg började sitt förhör med Robin. Ja, jag har förståelse att en en individ kan vara så absurd som Rolf, det jag har noll förståelse för är hur han fick fortsätta med sitt idiotiska förhör och att ingen avbröt skiten.

Barnet var antagligen uttråkat och understimulerat. Det var kanske just den sekvensen som vi fick se? Där borde de antagligen avbrutit istället för att strängt försöka få honom att tala. Samtidigt hade han troligtvis viss intressant information och det finns en anledning till att de fortsätter.

En anledning till att han säger osammanhängande saker kan också vara att det finns något han inte vill berätta.

Jag säger inte att det är så, men fortfarande går det inte att dra några slutsatser utifrån de valda delar som vi har fått se. Det var intressant det styvmamman säger. Finns annat i utredningen som stödjer detta?
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-10 kl. 22:34.
Citera
Medlem
Kevin hittades med byxorna neddragna. Finns det någon här som kan styrka det?
Citera
2017-05-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Den som endast är lite insatt i psykologi kan se det. Även barn kan vara listiga ibland.

Om du på fullt allvar menar att denna 5-åring agerar listigt så har det fan brunnit i huvudet på dig!
Citera
2017-05-10, 22:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Frågan är om det finns prover bevarade som det går att undersöka? och om de går att DNA testa i så fall, den som lever får se.
Eftersom det handlade om ett fall som inte gick till åtal så finns sannolikt inget fysiskt kvar att undersöka - nej ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in