Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Trodde först att denna dokumentärserie skulle vara något i "Making a murderer"-stuk, att man utelämnar bevis och viktig information.
Jag kände så till det att förhöret med Robin kom upp, hur fan kan detta ens ha fått ske? I USA, ja, då hade jag inte blivit förvånad men i Sverige, i Sverige mot två väldigt unga barn?
Det är så tydligt att Robin inte har den blekaste aning om vad han pratar om, han har fel gällande allting, han hittar på namn, "god jul-sekvensen", pekar på fel människor, pekar på fel plats och han pekar ut ett felaktigt hem. Redan där borde polisen ha förstått att det bara är ett litet barn som har för mycket fantasi.
Sedan vred det sig i magen när Rolf Sandberg började sitt förhör med Robin. Ja, jag har förståelse att en en individ kan vara så absurd som Rolf, det jag har noll förståelse för är hur han fick fortsätta med sitt idiotiska förhör och att ingen avbröt skiten.
Barnet var antagligen uttråkat och understimulerat. Det var kanske just den sekvensen som vi fick se? Där borde de antagligen avbrutit istället för att strängt försöka få honom att tala. Samtidigt hade han troligtvis viss intressant information och det finns en anledning till att de fortsätter.
En anledning till att han säger osammanhängande saker kan också vara att det finns något han inte vill berätta.
Jag säger inte att det är så, men fortfarande går det inte att dra några slutsatser utifrån de valda delar som vi har fått se. Det var intressant det styvmamman säger. Finns annat i utredningen som stödjer detta?