2017-05-10, 21:45
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, jag blir upprörd av det jag sett och skrev fel ... Tack för rättelsen...

Jo, när kravet handlar om vilka svar du skall ge så är det det.

Han säger inte att Kevin blivit knivhuggen .. han skall berätta hur man dödar -- sen är det ledande frågor hela vägen.

Det är väl tvärtom -- när de åker in så drar han knivhistorien i bilen (före första förhöret) och styvmamman vill att han berättar vad han sa i bilen på vägen in ...

Troligtvis drogs knivhistorien för att få lika stor uppmärksamhet som storebror, och det fungerade.

Edit: Förövrigt vill jag be Dan Josefsson om ursäkt. Första avsnittet var segt, ja, men det hade stort genomslag tack vare att storyn förhalades. Åklagaren synar fallet igen och det diskuteras flitigt i media.

Tack Dan!
Senast redigerad av Passepartout 2017-05-10 kl. 21:48.
Citera
2017-05-10, 21:46
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
De kom till polisen själva från början för att Robin sett något. Man ser även på styvmamman i det inledande vittnesförhöret att detta då fan inte bara är lite fria fantasier som en 5-åring kan komma med utan att det är allvar.

Styvmorsan är uppenbarligen ett psykfall. Nu som då.
Citera
Medlem
Citat:
Vad ni undviker att se är att det var 5-åringen som kom till polisen med påstådd information och inte polisen som började fråga. Ni ser alltså inget konstigt med det?

Han hade sagt att han sett en pojke prata med Kevin den dag då han blev mördad. Varken mer eller mindre som jag fattar det. Inte att han sett Kevin bli mördad. Det är något som kommer sen, och det verkar ju ha varit fantasier.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Ni som envisas med att pojkarna är oskyldiga. Ni har noll kunskap om fallet, påstår jag.

Jag har aldrig påstått att bröderna är oskyldiga. Däremot så finns det i nuläget ingenting som talar för att dem är skyldiga, det borde väl även du begripa?
Citera
2017-05-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Styvmorsan är uppenbarligen ett psykfall. Nu som då.

Men vad fan, häckla inte henne.
Citera
Medlem
Hade varit intressant om Flashback existerat 1998 i dagens form med FUP tillängligt(nån i polisen hade säkert läckt) och det ramaskri förhöret skapat på sociala medier då
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Troligtvis drogs knivhistorien för att få lika stor uppmärksamhet som storebror, och det fungerade.
Ja, men ingen av barnen sa att de hade varit med och dödat någon förrän mister Polis bestämde sig för att släppa alla andra spår och utan videoupptagning får småbarnen att erkänna ...
Citera
2017-05-10, 21:48
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Vad ni undviker att se är att det var 5-åringen som kom till polisen med påstådd information och inte polisen som började fråga. Ni ser alltså inget konstigt med det?

Hans bästa kompis har precis dödats. Det är inget konstigt med att en femåring har ett behov av att fundera högt kring det.
Citera
2017-05-10, 21:49
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:

Håll isär begreppen - femåringen sa till sina föräldrar - de valde att åka till polisen. En femåring har inte i sin begreppsvärld att gå till polisen med information. Hur kan du ens fästa något värde vid en femåring? Det finns annat man kan kritisera, även från din skeva infallsvinkel, men du väljer det allra svagaste kortet för att torgföra dina argument...
Citera
2017-05-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De gör i alla fall allt för att slippa stå för sina fantasier ... och det är vad vi ser med en liten pojke i styvmammans knä ... Han vill inte säga att ljugit/fantiserat kring något, och han vill inte upprepa lögnen för polisen som pressar honom ...

Den ungen är obekväm p g a pressen - inget annat -- annars bör vi börja leta lik i min trakt, har fem barn och tre barnbarn (det yngsta är för litet) som beter sig på samma sätt när de "sett/minns" saker de inte ens varit i närheten av ...

Barn ljuger - ja.
Men de ljuger vanligen för att sätta sig själva i sammanhang/få uppmärksamhet -- och om de ljuger för att "skylla ifrån sig" brukar de stint stirra på dig .. För precis som mister Polis tror barn att vuxna tror att de inte ljuger om de kan stirra dig ögonen ..

Som vuxen vet du att när någon stirrar dig i ögonen så ljuger de ...

Kan det vara frågan om att de bearbetar nyheten om att Kevin är mördad? att de tillsammans fantiserat kring själva mordet och föräldrarna uppfattar detta som om C har vittnesuppgifter, när de sedan är i bilen spånar R om hur Kevin kan blivit mördad och han funderar över möjligheten att han knivmördats, kan det vara så det startat, att barnen inte egentligen fattade varför de skulle prata med polisen och sedan fick allting ett eget liv.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Hans bästa kompis har precis dödats. Det är inget konstigt med att en femåring har ett behov av att fundera högt kring det.
Precis!!!

Enkel utväg för en polis som inte hittar äldre barn att binda till brottet - och redan från starten bestämt sig för att det inte skall handla om pedofiler eller invandrare .. "för vad kan det då utlösa" ...
Citera
Medlem
dom påstår att dom va rädda för polisen ,det tycker inte jag att 5åringen verkar va,han far runt ,skojjar om jultomte ,drar upp byxor mmm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in