2017-05-10, 21:57
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomRipley
Ser ni inte hur femåringen med tydligt kroppsspråk illustrerar mordet när han sitter i mammans knä? Kastar huvudet bakåt, "tuppar av" och himlar med ögonen. Lite senare slår han sig själv i ansiktet. Smärtsamt att se men mycket tydligt.

Det enda som skulle vara smärtsamt med det är väl om han slog sig lite för hårt i ansiktet. Amatörpsykologi, klärvojans och annat trams undanbedes vänligt men bestämt.
Citera
2017-05-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimPimOriginal
Det är precis vad en femåring kan. Han bearbetar mordet på sin kompis, det är inte lätt för ett sådant litet barn. Det gör att han säger sådant som att han sett någon stoppa en kniv i magen på Kevin, vilket är uppenbart nonsens.

Jag har själv en femåring. Det som kommer ur munnen på en sådan är ibland totalt nonsens. De ljuger också ibland när de gjort något dumt, men att lista ut vad som egentligen hänt är som att läsa en öppen bok. Efter att ha sett videoförhören med Robin är det för min del 100% fastställt att han hittar på allt och försöker vara de vuxna till lags. De där bröderna har ingenting med mordet att göra, de har inte sett något, inte varit på plats, ingenting. Att de som håller i förhören inte fattar detta är fullständigt obegripligt.

Det är frågan om öppet grubbel, ett barn i den åldern håller inte sina tankar inlåsta i huvudet som vi vuxna utan de ventilarar dessa öppet.

Jag är övertygad om att det handlar om att de bearbetade mordet på Kevin, på den tiden pratade ingen med sina barn om händelser och i barnens värld var det det största samtalsämnet, och det gick givetvis massa rykten hos barnen om vad som hänt.
Citera
2017-05-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ser ni inte hur femåringen med tydligt kroppsspråk illustrerar mordet när han sitter i mammans knä? Kastar huvudet bakåt, "tuppar av" och himlar med ögonen. Lite senare slår han sig själv i ansiktet. Smärtsamt att se men mycket tydligt.

Det märkte jag med.

Om ni läser tråden R och C,erkänn killar,ingen kommer döma er,ni var barn,det var en lek som fick ett tragiskt slut.
Citera
2017-05-10, 21:58
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Försöker förstå varför killarna ljuger ihop en berättelse om huruvida de sett mordet. För det är ju väldigt uppenbart, för mig i varje fall, att de inte alls har varit på platsen öht. Min förklaring är att de från början egentligen bara ville hjälpa polisen. Men sedan blir det nog lite för mycket för dem och de försöker istället tillfredsställa polisen för tillfället (Rolf Sandberg).

Tror ni det är någon i bygden som mördade Kevin? Skulle ju mycket väl kunna vara någon genomresande pedofil eller något. Måste ju vara svårt att bedöma om en pojke har utsatts för sexuella övergrepp om det inte innefattade penetration.
Citera
2017-05-10, 21:59
Medlem
BMC64s avatar
kanske lite OT, men Rolf Sandberg har jag stött på ett antal gånger i det civila livet, å en större sociopat har jag aldrig träffat, ändå har jag stött på många dårfinkar å besserwissers
Citera
2017-05-10, 21:59
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Precis!!!

Enkel utväg för en polis som inte hittar äldre barn att binda till brottet - och redan från starten bestämt sig för att det inte skall handla om pedofiler eller invandrare .. "för vad kan det då utlösa" ...

Nu var många av de barn som togs in för förhör från högstadiet både infödingar och invandrare så vad grundar detta på att det var förbestämt att det inte skulle handla om pedofil eller invandrare?
Citera
2017-05-10, 22:00
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har aldrig påstått att bröderna är oskyldiga. Däremot så finns det i nuläget ingenting som talar för att dem är skyldiga, det borde väl även du begripa?
Jag är övertygad om motsatsen.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:

Rent trams. Det märks att du aldrig haft med barn att göra. Att det ska vara så svårt för hobbypsykologerna i den här tråden att fatta hur små barn fungerar. Sven å Christianson skulle vara stolt över er.
Citera
Medlem
En intressant sak jag inte har tänkt på förrän nu är att Ingrid Harrysson hade just pedofiler/barn/incest som sitt expertområde och hade arbetat med det sen 80-talet. Vad hände inom det området på 80-talet? Jo då fick man för sig att incest och barnvåldtäkter var något mycket vanligt och hela ritual abuse grejen drog igång. Detta fenomen kan kopplas direkt till Margit Norell och Hanna Olsson och alla dom där. Så det är väldigt troligt att när Ingrid Harrysson utbildades inom detta så var hennes litteratur och lärare från exakt samma människor som SÅC.
Citera
2017-05-10, 22:01
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:

Nej nej nej. Ungen är ju bara uttråkad och fysiskt understimulerad. Vad svamlar du om?
Citera
Medlem
Det måste varit otroligt tungt för pojkarna att leva som paria under så lång tid. De har ju vittnat om hot och hat ett flertal gånger under årens lopp, men frågan är om inte den egna smärtan över att ha tvingats till ett felaktigt erkännande givet dem den största smärtan ändå? Att ingen började ifrågasätta lite tidigare? Att föräldrarna tycks ha köpt polisens slutsats så rakt av? Och media som hyllade utredaren så unisont... man mår illa ikväll! Hoppas de orkar ta till sig upprättelsen nu även om den kommer sent. Och du som tog livet av Kevin och säkert som Amen i kyrkan läser den här tråden extremt noggrant, träd fram nu! Det är dags!
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det är för stolpskott som dig som DJ gjort sin dokumentär. Han älskar dig. Be att få din bok signerad.

Att en dokumentär är vinklad innebär att väsentlig information som talar mot dokumentärmakarens tes utelämnats. Kan du berätta vilken information som Dan Josefsson har utelämnat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in