Citat:
Ursprungligen postat av
PimPimOriginal
Det är precis vad en femåring kan. Han bearbetar mordet på sin kompis, det är inte lätt för ett sådant litet barn. Det gör att han säger sådant som att han sett någon stoppa en kniv i magen på Kevin, vilket är uppenbart nonsens.
Jag har själv en femåring. Det som kommer ur munnen på en sådan är ibland totalt nonsens. De ljuger också ibland när de gjort något dumt, men att lista ut vad som egentligen hänt är som att läsa en öppen bok. Efter att ha sett videoförhören med Robin är det för min del 100% fastställt att han hittar på allt och försöker vara de vuxna till lags. De där bröderna har ingenting med mordet att göra, de har inte sett något, inte varit på plats, ingenting. Att de som håller i förhören inte fattar detta är fullständigt obegripligt.
Det är frågan om öppet grubbel, ett barn i den åldern håller inte sina tankar inlåsta i huvudet som vi vuxna utan de ventilarar dessa öppet.
Jag är övertygad om att det handlar om att de bearbetade mordet på Kevin, på den tiden pratade ingen med sina barn om händelser och i barnens värld var det det största samtalsämnet, och det gick givetvis massa rykten hos barnen om vad som hänt.