Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Kommentar:
- Ingen har såvitt jag vet påstått att Bertil med säkerhet inte kommer genom gluggen, även om han inte var lika smal som Nils. Det är 115 kg Nils som vi kan vara säkra på inte kunde ha kommit igenom. Titta på fotona i FUP.
- Bertil har alibi genom 4 olika tfn-samtal med Nils under kvällen.
- Bertil har också ett samtal till sin far kl 22:21, vilket nära nog gör det omöjligt för honom att avsluta rånmordet i Kalamark strax efter 21 och köra tillbaka till Luleå. Det samtal är inte fejk. Det finns i tfn-listorna.
Jag tror att du har hakat upp dig på en uppgift i TR (?) om ett samtal 21:21 mellan Bertil och hans far. Jag tror det kan vara ett tryckfel.
För min del handlar det som du säkert förstår att jag tror att Linna är oskyldig och att det finns enormt rimliga tvivel angående hans skuld. Detta delvis då andra personer inte kan uteslutas på grund av en mängd besvärande omständigheter för dem. Du bemöter inte många av dessa besvärande omständigheter.
1. Bertil vägrade gå med på en kroppsbesiktning (jaha då så, vill du inte så behöver du inte...?!)
2. Nils medger att det är mycket lätt att manipulera telefoner. Vad säger att inte Nils såg till att skapa alibi med hans telefonikrumbukter, så att annan fick alibi? Så om alibit från Nils (som har detaljerad kunskap om vad som hänt) faller, hur ser läget ut då?
3. Varför menar du att det inte skulle vara möjligt att köra från Kalamark till Luleå på 1 tim och 20 min?
Sträckan är 74 km. Vägsträckningen är till stora delar E4, motorväg
4. Samtalet 21.21 fanns felaktigen med i en telefonlista, det är i hovrättens dom det hänvisas till detta samtal som alltså inte existerar.
5. Vem behöver ett falskt alibi?
6. Checka Linnas Facebook, där finns en video med en rejält kraftig person som tar sig igenom gluggtestet.
Om du vill diskutera detta case behöver du läsa på och inte endast skjuta från höften. Det är uppenbart att du inte satt dig in i detaljer genom att grundligt läsa FU och domarna. Blir liksom inte meningsfullt annars att diskutera.