Citat:
Ursprungligen postat av
Lawenforcement
Du bemöter inte många omständigheter alls. Kul att du helt objektivt och ödmjukt konstaterar att "...den som läser materialet opartiskt...". Det finns ju inte några bevis mot Linna. Att HD medgav resning är inte en slump, det var 3:e gången gillt men första gången de tog in FU-protokollet. Den som läser detta får svårt att hävda Linnas skuld. Det är inga duvungar som gör bedömningen i HD.
Intressant är varför Nils ändrar sin berättelse efter så många år, tycker inte du det och funderar på varför.
Bäst är, tycker jag, att det sker en prövning i HovR, det kommer bli spel mot öppet mål.
En sak i taget, bäste Law. Vi har talat Bertils alibi och det är lika bra nu som tidigare. Bertil som alt. GM är långt ifrån rimligt tvivel. Hurudvida han ville klä av sig spelar ingen roll om han har alibi eller hur?
(Jag är f.ö. öppen för att han kanske kunde komma igenom gluggen, så där är vi inte oeniga).
Vad gäller tfn-listorna så har det varit ett j-a tjat om fejkade listor fram och tillbaka. Jag vill här säga ett par saker:
- den absoluta majoriteten, ev. alla, av de som skriver inlägg efter inlägg om detta har inte bemödat sig att själva läsa materialet.
- det är mycket osannolikt att rätten eller försvaret vildeleddes om Bertils samtal till sin far kl 22:21 (inte 21:21 som det står i domen.
Dessa två påståenden grundar jag på följande:
- den Analys av Telefonlistor i form av en ppt (motsv.) i liggande format, rimligen framtagen för presentation i rätten, som jag läst skriver 22:21, liksom tfn-listan i FUP.
- Bertils telefon är uppkopplad med Nils mobil mellan 21:05 och 22:17. TR/HR och försvaret kan inte alla ha missat att ett samtal 21:21 skulle krocka med detta.
Slutsats: feltryck i domen.
Till sist: Jag är mycket intresserad av varför Nils ändrar sin berättelse. Men de som verkligen skall fundera över det är de som hävdar att han med okänd medhjälpare är GM. Varför i h-e skulle han ändra sin berättelse i så fall? Hade han inte medverkat i Spår så hade Linna firat pension på anstalt.