Citat:
Ursprungligen postat av
arbeteochbostad
För att underlätta allt hobbydetektivande och utan att sätta igång en reprisdebatt med 100 poster fram och tillbaka, går det att veta att Kaj haft telefonen avslagen mellan de här kritiska tidpunkterna? Alltså mellan den påstådda "avvärjningsresan" och till tidpunkten efter mordtillfället?
Kan man inte belägga det så är det enligt mig lönlöst att tro att Kaj ens var med på resan och
i så fall ligger det närmare till hands och tro att det är far och son som är där.
Det finns såvitt jag vet ingen registrerad uppgift av att Linnas tfn kopplas ner från nätet. Oklart om sådan information någonsin lagras, så i den meningen kan man säga att det inte går att veta. Men:
- vad vi vet är att 8 försök i rad den 14/4 misslyckas med att koppla upp sig mot Linnas tfn i bostaden i Visträsk.
- Under de tidigare 13 dygnen lyckas i stället 21 uppkopplingar i rad mot hans tfn, varav 19 via masten 'A9AC Älvsbyn' som täcker hans bostad i Visträsk.
- Linna ringer själv inga samtal från mobilen fr.o.m. tisdag e.m. till onsdag kväll 23:14 när han söker Nils 3 ggr.
Min slutsats är att Linna ljuger om tfn. Han har stängt av den på e.m. den 13/4 och slår på den vid 23-tiden den 14/4. Du måste dra din egen slutsats.