Citat:
Men jag tror inte att Aki knarkade överhuvudtaget, det är nog mer JM:s försök till att svartmåla.JM har förmodligen rökt det ena och det andra sedan tonåren ( och numera lyxhippie " blomsterfamiljen " men den f.d. pojkvännen MG framstår däremot som en tung missbrukare Det har ju som du påpekat tidigare klart framgått att JM & co ej haft respekt för tyngre missbrukare som finnen och MG : t.ex genom att detta med att denne skulle hängas upp i ett träd och få det att likna ett självmord Det här är ju en klar rangordning i " näringskedjan " vi ser prov på Överst finns alltså the prosecutor ( the shark ) alltså åklagaren 

JM tror jag ,precis som du, nog har provat droger men jag tvivlar på att hon använde något regelbundet - knappast ens cannabis som annars tycks vara så vanligt nu för tiden.
JM är nog för mycket kontrollfreak för att lämna över sitt liv till en drog. Bland annat så ger hon direktiv inifrån häktet till Julia att denne ska gå in på Flashback och skriva saker som hon säger. Detta kan man se i det brev som JM försökte få ut genom att lägga det inuti ett kuvert som var adresserat till Försäkringskassans inläsningscentral i Östersund (gällde barnbidrag). Hon hade alltså lagt i ett frankerat och till Julia adresserat kuvert i kuvertet som skulle till Försäkringskassan. Hon hoppades att Försäkringskassan skulle tro att det hamnat fel och bara lägga det i korgen för utgående post. Tanken var förstås också att kriminalvården ej skulle öppna och kolla eftersom det var adresserat till Försäkringskassan. Kriminalvården har dock varit med förr och är inte tappade bakom en vagn.
Vem är den där Tove förresten? Jag ser att i hennes dator finns massa lagrade slagningar på "Flashback" + namn som förekommer i utredningen.