Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Tidigare inlägg i trådarna om JM uppger att hon placerat barn hos sig själv när hon jobbade på soc. Nu är ju fosterhem per definition privata och inga institutioner. Man vill ge barnen ett normalt liv i en bättre miljö än den de kom från. Privat är bättre eftersom samhället (normalt) har bättre tillsyn över dessa än över det offentliga som kommer undan med mycket mer.
De inläggen har jag inte sett, jag har läst hela tråden, tror jag. Kan ha missat någon sida pga att jag blir störd av familj ibland
Däremot har du helt fel i vad gäller "insyn" i privata familjehem, den existerar inte!!!
Om man nu tar JM som ett exempel då, i denna branch.....
1. JM är den sochagga på kommunen som utses till "barnets egna socialsekreterare", den som placerar barnet, har kontakt med barnet OCH som ska sköta "TILLSYNEN"!!
2. JM, i egenskap av barnets alldeles "egna sochagga", "hittar" en placering via ett konsulentfamiljehemsföretag (sitt eget, med bulvan eller fakenamn), och ser till (som kommunens sochagga) att den sociala nämnden godkänner denna placering.
3. Barnet placeras i detta familjehem (hos JM själv).
JM får nu betalt 3 ggr för detta.....
1. Lön från kommunen plus en massa betald fritid (hon behöver ju inte ens åka ut till dessa familjehem för "tillsyn"

, "bara" skriva någon liten "rapport" om hur bra allt är.
2. Kommunen betalar konsulentföretaget för deras tjänster för "stöd" till "familjehemmet" och "tillsyn", samt betalar för placeringen....typ 1800 skr/dag, beroende lite på hur "farliga" fosterbarnets bioföräldrar anses vara! (Mycket viktigt att dessa bioföräldrar utmålas som drogmissbrukande psykopatiska våldsamma pedofiler), då betalar kommunen det högsta beloppet, för "extra skydd" för barnet. JM behöver fortfarande inte åka någonstans för "tillsyn", utan kan lugnt fortsätta att sippa på skumpan på eftermiddagarna.
3. Plockar ut en mindre del av dessa 1800 skr i "lön" (en 300-400 skr/dag), och ser till att ungarna knappt får mat eller kläder, för det är för dyrt! Tullar för mycket på inkomsten!!
Så, var hittar du "tillsynen" i detta??
Här är ett av JMs andra "familjehem"! Jag undrar hur mycket JM fick/tog svart varje månad av denne "familjehemspappa"......
https://www.svd.se/svd-granskar-skuldsatt-tjanade-90-000-i-manaden-pa-familjehemsbarn
Det blir bra mycket billigare för stat, kommun och skattebetalare att skicka dessa "omhändertagna" barn till privatskola, boardingschool!!!! Och mycket, mycket bättre för de arma barnen också!!