2017-05-10, 12:32
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vill minnas att man gjorde en mer omfattande sökning efter ämnen, som kunde tyda på förgiftning, än standard.

Lite osäkert, IMO.

Bl.a. uttalade sig Petra Råsten Almqvist ganska kategorisk som om att allt som kunde göras redan gjorts. Mitt intryck var att hon uttalade sig principiellt utgående från att det var en möjlig onaturlig död. Vid misstänkta dödsfall ska alltid utökad rättsmedicinsk undersökning göras. Mitt intryck var att det "beslutades" att Akis död var naturlig och därför blev det ingen utökad.

Det förekommer ju dock en del motstridiga uppgifter om detta, så vi får se var vi landar...

Det fanns ju någon orsak till att det beslutades om gravöppning för att genomföra en utvidgad rättsmedicinsk undersökning...

Citera
2017-05-10, 12:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja helt utan skrupler har hon ju varit länge. Polisen JN, som hade ett av-och-på förhållande med JM o planerade någon sorts familjehem tillsammans, gjorde en soc utredning för sig ang detta. Denna socutredning säger han att JM använt till nästa man (till rakning) Niklas K. NK blev tillsammans med JM 2011. Kanske här (bl a) hämndbehovet mot JN kommer ifrån? Tänker på vad JM sa om honom i förhandlingen.

Just det Tack!

Jag hade glömt det där......att hon då typ i the computer måste ha bytt ut JNs namn till NK.....på familjehems"utredningen"......

Men varför anmäler inte en polis något sådant?? Det gäller ju mycket, mycket utsatta barn . Och som polis har han ju ett extra ANSVAR, just för barn.

Såg du att JN jobbar som polis i långa perioder i just Afghanistan??

Undrar om JM efter sexet och skumpan tar lite kokain och amfetamin, sitter uppe och kopierar info från hans dator om hans jobb där (han ovetandes).......för ibland känns sammanställningen på hennes afgahflyktingpojkar nästan för bra. Att de känner varandra sedan tidigare och "råkar" hamna på samma ställe, hos JM.

Spekulationer av mig
Citera
2017-05-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Just det Tack!

Jag hade glömt det där......att hon då typ i the computer måste ha bytt ut JNs namn till NK.....på familjehems"utredningen"......

Men varför anmäler inte en polis något sådant?? Det gäller ju mycket, mycket utsatta barn . Och som polis har han ju ett extra ANSVAR, just för barn.

Undrar om JM efter sexet och skumpan tar lite kokain och amfetamin, sitter uppe och kopierar info från hans dator om hans jobb där (han ovetandes).......för ibland känns sammanställningen på hennes afgahflyktingpojkar nästan för bra. Att de känner varandra sedan tidigare och "råkar" hamna på samma ställe, hos JM.

Spekulationer av mig
Nu tänker jag släppa alla hämningar och påstå att polisen (jag vet inte vem som är vem längre bland alla dessa hänsynsfulla förkortningar) har haft ett antal tummar i sina ögon; förhållande hade de haft väl? Och han kände till att hon sålde sex. Han ville säkert inte att hans sexköp skulle utredas? Han har nog varit användbar på många sätt.
Citera
2017-05-10, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ja, med några reservationer.
– Uppgifterna om omsättning och vinst har framkommit i förhör.
– En uppgift säger 16 miljoner de första tre månaderna, hälften i vinst.
– En Uppgift säger 25 miljoner nästa sex månader, hälften i vinst.

Beslut om likvidering fattades i december 2016.

Nu ska ju leasingavtal, hyreskontrakt, m.m. lösas och det kostar väl en del.

Om det blir t.ex. 19 mille kvar i överskott och allt betalas ut på en gång (som man väl gör vid likvidering, om man inte gör något "skatteknep"?) så borde det kanske t.o.m. kunna bli runt sex-sju mille till JMs privata konto. Kanske en maktfaktor även för en inlåst?

Exakt min tanke, finns nog en o annan i klanen som är intresserad....
Citera
2017-05-10, 12:53
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Borde finnas mer om TL absolut! Kan man inte begära utdrag från Gbgs Tingsrätt på enbart namnet och första sex siffrorna?

Jag har hela persnr. men det har du rätt i, skulle kunna ta ut senaste domen iaf.

Den tidigare utredningen om Koppleri som JM vittnade i från 2008 försöker jag få ut, men då den är äldre än 5 år så måste man ha exakt datum på dom eller Målsnr för att få ut dokument.
Citera
2017-05-10, 13:07
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Just det Tack!

Spekulationer av mig

JN har jobbat i Afghanistan som anställd hos Försvarsmakten, inte polisen. Två turer tror jag det var.
Citera
2017-05-10, 13:07
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Hon själv räknade ju med ett par miljoner, det ska iaf täcka den dryga miljonen i skadestånd.

Inget har kommit fram vad jag har sett iaf, men jag skulle gissa på runt 2 miljoner?

Någon skrev här, tidigare. Angående försäljningen - "Bolagsfakta" tror jag
Citera
2017-05-10, 13:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tidigare inlägg i trådarna om JM uppger att hon placerat barn hos sig själv när hon jobbade på soc. Nu är ju fosterhem per definition privata och inga institutioner. Man vill ge barnen ett normalt liv i en bättre miljö än den de kom från. Privat är bättre eftersom samhället (normalt) har bättre tillsyn över dessa än över det offentliga som kommer undan med mycket mer.

De inläggen har jag inte sett, jag har läst hela tråden, tror jag. Kan ha missat någon sida pga att jag blir störd av familj ibland

Däremot har du helt fel i vad gäller "insyn" i privata familjehem, den existerar inte!!!

Om man nu tar JM som ett exempel då, i denna branch.....

1. JM är den sochagga på kommunen som utses till "barnets egna socialsekreterare", den som placerar barnet, har kontakt med barnet OCH som ska sköta "TILLSYNEN"!!

2. JM, i egenskap av barnets alldeles "egna sochagga", "hittar" en placering via ett konsulentfamiljehemsföretag (sitt eget, med bulvan eller fakenamn), och ser till (som kommunens sochagga) att den sociala nämnden godkänner denna placering.

3. Barnet placeras i detta familjehem (hos JM själv).

JM får nu betalt 3 ggr för detta.....

1. Lön från kommunen plus en massa betald fritid (hon behöver ju inte ens åka ut till dessa familjehem för "tillsyn" , "bara" skriva någon liten "rapport" om hur bra allt är.

2. Kommunen betalar konsulentföretaget för deras tjänster för "stöd" till "familjehemmet" och "tillsyn", samt betalar för placeringen....typ 1800 skr/dag, beroende lite på hur "farliga" fosterbarnets bioföräldrar anses vara! (Mycket viktigt att dessa bioföräldrar utmålas som drogmissbrukande psykopatiska våldsamma pedofiler), då betalar kommunen det högsta beloppet, för "extra skydd" för barnet. JM behöver fortfarande inte åka någonstans för "tillsyn", utan kan lugnt fortsätta att sippa på skumpan på eftermiddagarna.

3. Plockar ut en mindre del av dessa 1800 skr i "lön" (en 300-400 skr/dag), och ser till att ungarna knappt får mat eller kläder, för det är för dyrt! Tullar för mycket på inkomsten!!

Så, var hittar du "tillsynen" i detta??

Här är ett av JMs andra "familjehem"! Jag undrar hur mycket JM fick/tog svart varje månad av denne "familjehemspappa"......

https://www.svd.se/svd-granskar-skuldsatt-tjanade-90-000-i-manaden-pa-familjehemsbarn

Det blir bra mycket billigare för stat, kommun och skattebetalare att skicka dessa "omhändertagna" barn till privatskola, boardingschool!!!! Och mycket, mycket bättre för de arma barnen också!!
Citera
2017-05-10, 13:26
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Intrycket man får, eller rättare: de faktauppgifter man måste böja sig för, är till att börja med dessa:

Drunkningsdagen 7/8 och morgonen 8/7

Tidsmässiga fakta ur förhör och telefonlistor - en stomme att komplettera (och med reservation för att vissa förhörsuppgifter kan visa sig felaktiga):
Betr. samtalet 08.30 till AB på morgonen före larmsamtalet anser jag detta mycket typiskt för JM:s sätt att lägga upp falska scenarion. - Hon vet mycket väl att AB och hennes man inte vill komma ut till sommarstugan när AP är där och detta pga all skit AB genom JM fått höra om honom. Till yttermera visso vet JM också att AP ligger på botten intill bryggan, och hon vet att polisen i normalfallet kollar upp olika omständigheter kring en drunkningsolycka. Därför vill hon kunna visa att hon "t.o.m. ville att dottern och hennes man skulle komma ut till oss - eftersom jag då ännu inte hunnit gå ned till bryggan och så småningom förstå att min make var försvunnen".

Här vill jag återcitera ett intressant inlägg. Lägg därtill mitt tidigare ang. AP´s chatt på Facebook med flamman från Flen..
Edit: #16532
Senast redigerad av afKnollentott 2017-05-10 kl. 13:30.
Citera
2017-05-10, 13:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Omvänt kan man ju undra hur JM kom undan så mycket som hon gjorde. Det kan ju ha varit just därför att hon var kommunalanställd socionom.

Men jag håller helt med om att t.ex. det statliga och kommunala skapandet av "privata" "flyktingbaroner" och "flyktingbaronessor" med privata företag med mångmiljonvinster är och har varit käpprätt åt h-e.

Intressant nog glider media förbi den delen i rapporteringen om JM.
41 miljoner i omsättning och drygt 20 miljoner i vinst på 9 månader förtjänar väl att nämnas?

Orosanmälningarna borde ju ha stått som spön i backen, både avseende DB och JB. Är det ingen som uttryckt oro, är det ingen som vågat uttrycka oro eller har JM genom sitt jobb och sina kontakter inom bl.a. polis och socialtjänst, varit immun mot orosanmälningar?

Ja, Men JB har ju varit på "hem" och "så där", enligt förhör med anhöriga, och hennes knarkdom. Men kanske åkte hon dit av "misstag", när ordinarie poliser var på semester .

Lite offer får man nog räkna med, när man spelar högt......

Ja, mycket märkligt att media bara glider förbi hur LURADE skattebetalarna blir av denna "välfärdsindustri" som är en ren och skär barnhandel, rent ut av barntrafficking av svenska kommuner!!

Jag ryser faktiskt! Mycket, mycket osmakligt!
Citera
2017-05-10, 13:36
Medlem
Citat:
Det är ju alltid en svårighet detta med trovärdighetsbedömningar. Eftersom Aki är död blir ju allt han har sagt minst andrahandsuppgifter, men om flera ger samstämmiga uppgifter så stiger trovärdigheten, IMO.

Sannolikheten att alla som saknar Aki skulle ingå i en sammansvärjning med syfte att genom mened misstänkliggöra JM tror jag är försumbar.

Men jag är tacksam för råd och kritik. Vet inte om tråden eller pm är bäst. Just nu har jag svårt att helt hänga med i tråden...

Kanske ska jag klämma in ett frågetecken efter uppgifter som inte är "säkra", hur man nu definierar säker här?

Jag tror att hans släktingar talar sanning, att de har hörthonom säga det, men vi kan inte veta när eller vilka omständigheterna var. Bara min åsikt, tidslinjen blir värdefull hur du än gör med det. Blir bra att hitta tillbaka till när det kör ihop sig ordentligt i rättegången framöver.
Citera
2017-05-10, 13:50
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ja, Men JB har ju varit på "hem" och "så där", enligt förhör med anhöriga, och hennes knarkdom. Men kanske åkte hon dit av "misstag", när ordinarie poliser var på semester .

Lite offer får man nog räkna med, när man spelar högt......

Ja, mycket märkligt att media bara glider förbi hur LURADE skattebetalarna blir av denna "välfärdsindustri" som är en ren och skär barnhandel, rent ut av barntrafficking av svenska kommuner!!

Jag ryser faktiskt! Mycket, mycket osmakligt!

En mille är småpengar jämfört med 41 mille!
Jag har i alla fall reagerat på att 41 miljoner under nio månader får passera helt obemärkt, samtidigt som nästan en hel dag ägnas åt att diskutera "småbelopp" från några tusenlappar och upp till gatukök, foodtruck, thaitruck för mellan 50' och 100'. Ett par fastighetsaffärer berördes. Extrembeloppet var 1 mille från pappa när han sålde sitt företag. Småpengar jämfört med 41 mille på nio månader! Allt under ganska många år.

Kanske är det tänkt att de 41 miljonerna ska komma upp när mord på Göran och mordförsök på Anki ska behandlas?

Det finns många offer här...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in