2017-05-10, 14:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Är Johanna pundare?
Om hon tagit amfetamin som du skriver.
Hon har säkert tagit droger inget förvånar mig när det gäller denna mordiska kvinna.
Hon låter helknäpp i förhören som media förmedlat.

Jag vet inte med fakta att/om JM knarkar, men hela hennes beteende, tillståndet i hennes lgh (polisens bilder) samt deras kommentarer om "smutsigt och "rörigt", grannar och anhörigas klagomål på "spring" och "stök" i lgh, skickar pengar hit och dit till suspekta individer (typ 5000 spänn och nästan bara ut), MR ut till en väntande bil på parkeringen, upp igen i lgh kort stund, ner till bilen, MR ut ur bilen, bilen åker iväg. Väskor som flyttas hit och dit, mellan bilar etc. AGs vittnesmål om JMs humör.....Det hittades även jointpapper innanför innantaket i badrummet.....

Jag har själv haft en nära anhörig som dukat under i drogträsket, så jag känner igen allt det där.....

Min kommentar om just kokain och/eller amfettamin var ironisksarkastiskt då JM själv hävdar att hon är så kvällstrött.......då behöver hon ju hålla sig vaken efter skumpan och kärleksakten med Militärpolisen JN, då han sover, för att komma åt info från hans mobil, padda eller laptop. Typ.

En dramakomisk spekulation av mig
Citera
2017-05-10, 14:53
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
De har inte erkänt sin egen inblandning i mordet på,Aki. De tiger nog om mycket annat.

Så nej, tyvärr.

Nej de skyddar fortfarande varandra men de har börjat ta avstånd från mamman.
Citera
2017-05-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Enligt JM drack ju AP redan i bilen, ut till Granliden. Tvillingarna ville smaka, men fick inte. AP ska ha blandat grogg i flaska redan före avfärden..... Näääeee....

Vad JM säger kan bortses ifrån. Detta är i mina ögon ett planerat mord. Men att bevisa det, det kan bli desto knepigare.

Men det återstår måånga dagar i rättegången.
Citera
2017-05-10, 14:59
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Intressant att du verkar känna JM om du kan säga att hon inte är pundare men långvarig medicinerad av antidepp
En pundare är en grav missbrukare vilken kan hittas sovande ,med huvudet i sina egna spyor och LOBas av polisen , funnen nedpissad i rännstenen för att därefter läggs in för avgiftning JM skulle jag möjligen kategorisera som lyxhippie ( " blomsterfamiljen " ) men det senare begreppet känner du väl inte heller till
Citera
2017-05-10, 15:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Enligt JM drack ju AP redan i bilen, ut till Granliden. Tvillingarna ville smaka, men fick inte. AP ska ha blandat grogg i flaska redan före avfärden..... Näääeee....

Så långt har jag inte kommit i fuppen ännu. Och själv tror jag (är övertygad) om att Aki inte lämnade metropolen E-tuna levande.

Tänkte mer på ett eventuellt mottagande av pappa Aki redan på tågstationen.....gulliga snälla barn, ska bjuda pappa att dricka ur sin mugg, eller få en godisbit (med instoppad drog i)......

Jag har själv nästan haft tvillingar (10 månader emellan ), och nu har jag en liten 2-åring......

Ligger ju en stor risk i att ungen dricker/äter själv visserligen, men JM kanske är villig att ta den risken

Spekulation av mig.
Citera
2017-05-10, 15:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Vallentuna kommun och Göteborgs Stad var flitiga konsumenter av "firmans" tjänster.... Det fanns säkert flera.... lite OT, men ändå

"" Karlstad kommun, som hade flera barn boende hos mannen, valde att avsluta sin placering med omedelbar verkan. Orosanmälningar gjordes även till Hällefors och Arboga kommun.""

VD JM uttalar sig själv......

https://www.svd.se/svd-granskar-skuldsatt-tjanade-90-000-i-manaden-pa-familjehemsbarn
Citera
2017-05-10, 15:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
En pundare är en grav missbrukare vilken kan hittas sovande ,med huvudet i sina egna spyor och LOBas av polisen , funnen nedpissad i rännstenen för att därefter läggs in för avgiftning JM skulle jag möjligen kategorisera som lyxhippie ( " blomsterfamiljen " ) men det senare begreppet känner du väl inte heller till

Alla knarkare är ju först "lyxhippies" som du beskriver det, sedan blir de alla "grava missbrukare".....faktiskt.

Bara väldigt mycket pengar (och kontakter i maktens sfärer) kan hålla borta den annars synliga misären. Speciellt om man har barn......då brukar misären synas tidigare, men ex en barnflicka kan ju släta över det värsta....utåt.
Citera
2017-05-10, 15:22
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
" MP " : militärpolis ? Då var det denne som menas i karikatyren ( FTP på bilfronten ) i MGs alternativa facebookkonto eller : pride

Jag brukar inte läsa vad du skriver Men detta var lite intressant, även om det var roligt menat. Vilket alternativa facebookkonto menar du och vem är MG i detta fall? Johanna?

Kan inte hitta någon mer Facebook än den under hennes namn och den hon gjorde i Norge med namnet Jo Ta (Johanna Taha).
Citera
2017-05-10, 15:27
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
1) Pundare : nej 2) Antagligen testat det ena och det andra på fester 3) äter en antidepressiv/ antisuicidal medicin sedan 15 år tillbaka pågrundav att JM röker både det ena och det andra : alla har väl sett de nya varningsbilderna på cigarettpaketen : tacka fan för att vanerökare av afghan ses som suicidala
Men JM tog väl inte Venlaflaxin för att Mohammed rökte knark? Hon tog ju, som du skriver, tabletterna sedan en lång tid tillbaka. Mohammed kom ju in i bilden först 2015 eller när det var, nyligen i alla fall.

Är det fortsättning på rättegången i morgon? Sen igen på fredag? Har för mig det. Förstår inte heller varför de pausade en dag så här. Är väl lika bra att köra på.

Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-10 kl. 15:31.
Citera
2017-05-10, 15:29
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag brukar inte läsa vad du skriver Men detta var lite intressant, även om det var roligt menat. Vilket alternativa facebookkonto menar du och vem är MG i detta fall? Johanna?

Kan inte hitta någon mer Facebook än den under hennes namn och den hon gjorde i Norge med namnet Jo Ta (Johanna Taha).
MG = Moh*m*d JMs fd pojkvän : denne f.d. hade ett alternativt facebookkonto med 2 bilder i varav en är nämnda karikatyr Minns ej dennes alternativa facebooknamn men det finns en länk i tråden till det, inte alltför långt bakåt Du vet vad FTP står för inom " gangstarap "
Citera
2017-05-10, 15:39
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Men JM tog väl inte Venlaflaxin för att Mohammed rökte knark? Hon tog ju, som du skriver, tabletterna sedan en lång tid tillbaka. Mohammed kom ju in i bilden först 2015 eller när det var, nyligen i alla fall.

Är det fortsättning på rättegången i morgon? Sen igen på fredag? Har för mig det. Förstår inte heller varför de pausade en dag så här. Är väl lika bra att köra på.

JM har förmodligen rökt det ena och det andra sedan tonåren ( och numera lyxhippie " blomsterfamiljen " men den f.d. pojkvännen MG framstår däremot som en tung missbrukare Det har ju som du påpekat tidigare klart framgått att JM & co ej haft respekt för tyngre missbrukare som finnen och MG : t.ex genom att detta med att denne skulle hängas upp i ett träd och få det att likna ett självmord Det här är ju en klar rangordning i " näringskedjan " vi ser prov på Överst finns alltså the prosecutor ( the shark ) alltså åklagaren
Citera
2017-05-10, 15:44
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
MG = Moh*m*d JMs fd pojkvän : denne f.d. hade ett alternativt facebookkonto med 2 bilder i varav en är nämnda karikatyr Minns ej dennes alternativa facebooknamn men det finns en länk i tråden till det, inte alltför långt bakåt Du vet vad FTP står för inom " gangstarap "

Nu ringer det en klocka, den hade jag sett ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in