2017-05-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack!
Vet du när det var (eller var det står)? FUPen är ju lite stor att leta i även om jag börjar "kunna" den lite...

Den uppgiften, att stugan och föräldrarna skulle eldas är ju en tredjehandsuppgift. Vi har hört att hans släkt har hört att han har hört henne säga det. Det är bra om tidslinjen innehåller fakta som kan kontrolleras. Bra jobbat av dig att göra den. Till trådstarten?
Citera
2017-05-10, 12:02
Avslutad
Borde finnas mer om TL absolut! Kan man inte begära utdrag från Gbgs Tingsrätt på enbart namnet och första sex siffrorna?
Citera
2017-05-10, 12:06
Medlem
Citat:
Omvänt kan man ju undra hur JM kom undan så mycket som hon gjorde. Det kan ju ha varit just därför att hon var kommunalanställd socionom.

Men jag håller helt med om att t.ex. det statliga och kommunala skapandet av "privata" "flyktingbaroner" och "flyktingbaronessor" med privata företag med mångmiljonvinster är och har varit käpprätt åt h-e.

Intressant nog glider media förbi den delen i rapporteringen om JM.
41 miljoner i omsättning och drygt 20 miljoner i vinst på 9 månader förtjänar väl att nämnas?

Orosanmälningarna borde ju ha stått som spön i backen, både avseende DB och JB. Är det ingen som uttryckt oro, är det ingen som vågat uttrycka oro eller har JM genom sitt jobb och sina kontakter inom bl.a. polis och socialtjänst, varit immun mot orosanmälningar?

Morden överskuggar i nyhetsvärderingen, dessutom vill nog de flesta glömma och gå vidare i stället för att rota i den där enorma svindeln med skattepengar som flyktingboendena innebar. Tror jag.
Citera
2017-05-10, 12:06
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Den slutgiltiga obd. är väl under sekretess, eller blandar jag ihop.... får läsa på, ännu en gång

Förvirringen just nu är delvis att det förekommer, delvis motstridiga, uppgifter, eventuellt felaktiga, om att det gjordes två obduktioner innan begravning och en efter gravöppning.

Kanske får vi veta senare exakt vad som gjorts när. Jag har det bestämda intrycket att kiselalgerna kom fram efter gravöppningen.

Citera
2017-05-10, 12:10
Medlem
Citat:
Omvänt kan man ju undra hur JM kom undan så mycket som hon gjorde. Det kan ju ha varit just därför att hon var kommunalanställd socionom.

Men jag håller helt med om att t.ex. det statliga och kommunala skapandet av "privata" "flyktingbaroner" och "flyktingbaronessor" med privata företag med mångmiljonvinster är och har varit käpprätt åt h-e.

Intressant nog glider media förbi den delen i rapporteringen om JM.
41 miljoner i omsättning och drygt 20 miljoner i vinst på 9 månader förtjänar väl att nämnas?

Orosanmälningarna borde ju ha stått som spön i backen, både avseende DB och JB. Är det ingen som uttryckt oro, är det ingen som vågat uttrycka oro eller har JM genom sitt jobb och sina kontakter inom bl.a. polis och socialtjänst, varit immun mot orosanmälningar?

Då kan JM alltså sitta på kanske 4 miljoner (med 60% skatt på vinsten), är det rätt uppfattat?
Citera
2017-05-10, 12:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Ok. Läste igenom det hela igen. Skulle kunna vara så att han genomgick en enkel obduktion 2 ggr. Akis kropp har iallafall obducerats 2 ggr innan första gravsättningen det tycker jag mig säkert kunna läsa mig till av e brevet

Kan ju vara så att det gjordes några extra labbtester på vävnad exempelsvis.

Men man undrar ju vem som skrev under beslut på att rättsobduktion inte skulle göras.....
Citera
2017-05-10, 12:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Den uppgiften, att stugan och föräldrarna skulle eldas är ju en tredjehandsuppgift. Vi har hört att hans släkt har hört att han har hört henne säga det. Det är bra om tidslinjen innehåller fakta som kan kontrolleras. Bra jobbat av dig att göra den. Till trådstarten?

Det är ju alltid en svårighet detta med trovärdighetsbedömningar. Eftersom Aki är död blir ju allt han har sagt minst andrahandsuppgifter, men om flera ger samstämmiga uppgifter så stiger trovärdigheten, IMO.

Sannolikheten att alla som saknar Aki skulle ingå i en sammansvärjning med syfte att genom mened misstänkliggöra JM tror jag är försumbar.

Men jag är tacksam för råd och kritik. Vet inte om tråden eller pm är bäst. Just nu har jag svårt att helt hänga med i tråden...

Kanske ska jag klämma in ett frågetecken efter uppgifter som inte är "säkra", hur man nu definierar säker här?

Citera
2017-05-10, 12:15
Medlem
Citat:
Förvirringen just nu är delvis att det förekommer, delvis motstridiga, uppgifter, eventuellt felaktiga, om att det gjordes två obduktioner innan begravning och en efter gravöppning.

Kanske får vi veta senare exakt vad som gjorts när. Jag har det bestämda intrycket att kiselalgerna kom fram efter gravöppningen.

Jag vill minnas att man gjorde en mer omfattande sökning efter ämnen, som kunde tyda på förgiftning, än standard.
Citera
2017-05-10, 12:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Hammarby ligger på landsbygden, strax nordost om E-tuna. Johanna bodde där i förhållandet med Gamalielsson och de hade en kennel.

Då borde ju PG veta mer......
Citera
2017-05-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kan ju vara så att det gjordes några extra labbtester på vävnad exempelsvis.

Men man undrar ju vem som skrev under beslut på att rättsobduktion inte skulle göras.....

Fast en rättsmedicinsk obduktion gjordes (är typ standard vid den här typen av dödsfall), dock inte en utvidgad sådan.
Citera
2017-05-10, 12:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Då kan JM alltså sitta på kanske 4 miljoner (med 60% skatt på vinsten), är det rätt uppfattat?

Ja, med några reservationer.
– Uppgifterna om omsättning och vinst har framkommit i förhör.
– En uppgift säger 16 miljoner de första tre månaderna, hälften i vinst.
– En Uppgift säger 25 miljoner nästa sex månader, hälften i vinst.

Beslut om likvidering fattades i december 2016.

Nu ska ju leasingavtal, hyreskontrakt, m.m. lösas och det kostar väl en del.

Om det blir t.ex. 19 mille kvar i överskott och allt betalas ut på en gång (som man väl gör vid likvidering, om man inte gör något "skatteknep"?) så borde det kanske t.o.m. kunna bli runt sex-sju mille till JMs privata konto. Kanske en maktfaktor även för en inlåst?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-10 kl. 12:44.
Citera
2017-05-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Du anklagar en död person för övergrepp mot sin dotter! Har du några belägg för ditt påstående?
Så skrev jag inte.

Anki är en kall person. Görans föräldrar (far eller morföräldrar) hade även de mörd på sina händer av sin egen fru. Alkoholism samt annat skit bidrar till att forma ett hem.

Hur pass normal Ulrika är det vet ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in